Eihän muuten Finnairin tai Tuiflyn kone ole ikinä pudonnut?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aeron koneita on pudonnut 2 kpl ja vaikka nimi oli silloin Aero niin kyllä se siltikin oli sama yhtiö. Nimi vain muuttunut Finnairiksi tässä välissä.

TUIfly Nordic on taas entinen Britannia Airways Nordic ja oli Britannia Airwaysin omistuksessa kunnes kumpikin siirtyi uusilla nimillä TUI:n omistukseen. Heiltäkin on koneita pudonnut mm. 10 vuotta sitten Espanjassa Britannian kone katkesi kolmeen osaan laskeutuessa, kukaan ei kyllä kuollut. Samoilla koneilla lentävät ja Tuifly Nordic käyttää usein Thomsonin koneita jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja R A N E keravan kolli:
Tilastollinen faktahan on se, että tippuminen tulee ennemmin tai myöhemmin tapahtumaan

Hitto mikä nössö...Mies naisten palstalla!!!HAAAAAHHHHHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
Kehtaatko kertoo töissä yms?HAHHHHHAAAAA!!!
 
Sattuman mahdollisuus on aina olemassa, oli kone kenen tahansa yhtiön.

Henk.koht. en osaa pelätä lentämistä millään koneilla, edes niillä yhtiöillä joilla on ollut onnettomuuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai tullut muitakaan ongelmia? Olen aina luottanut eniten Finnairin koneisiin ja myös tuohon Tuifly-koneeseen, kun se on pohjoismainen.

Joo, kuulemma joskus 60-luvulla Finnairin kone putos. Lentäjä oli ollut kännissä ja antanut lentoemon lentää konetta.
 
finnair on kyllä aika luotettava mutta jos oikein muistan niin joskus vuonna 2004 blue 1:lla tapahtui maailman pahin onnetomuus kohde oli canaria.mutta olen muutenkin kuvitellut että tuifly olisi yhtä turvallinen kuin finnair.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai tullut muitakaan ongelmia? Olen aina luottanut eniten Finnairin koneisiin ja myös tuohon Tuifly-koneeseen, kun se on pohjoismainen.

Joo, kuulemma joskus 60-luvulla Finnairin kone putos. Lentäjä oli ollut kännissä ja antanut lentoemon lentää konetta.

se oli kyl aero yhtiö
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Aeron koneita on pudonnut 2 kpl ja vaikka nimi oli silloin Aero niin kyllä se siltikin oli sama yhtiö. Nimi vain muuttunut Finnairiksi tässä välissä.

TUIfly Nordic on taas entinen Britannia Airways Nordic ja oli Britannia Airwaysin omistuksessa kunnes kumpikin siirtyi uusilla nimillä TUI:n omistukseen. Heiltäkin on koneita pudonnut mm. 10 vuotta sitten Espanjassa Britannian kone katkesi kolmeen osaan laskeutuessa, kukaan ei kyllä kuollut. Samoilla koneilla lentävät ja Tuifly Nordic käyttää usein Thomsonin koneita jne.
kerran thomsonin suihkumoottori sytty tuleen koska se osu kiihdyttäessä british airwaysiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Aeron koneita on pudonnut 2 kpl ja vaikka nimi oli silloin Aero niin kyllä se siltikin oli sama yhtiö. Nimi vain muuttunut Finnairiksi tässä välissä.

TUIfly Nordic on taas entinen Britannia Airways Nordic ja oli Britannia Airwaysin omistuksessa kunnes kumpikin siirtyi uusilla nimillä TUI:n omistukseen. Heiltäkin on koneita pudonnut mm. 10 vuotta sitten Espanjassa Britannian kone katkesi kolmeen osaan laskeutuessa, kukaan ei kyllä kuollut. Samoilla koneilla lentävät ja Tuifly Nordic käyttää usein Thomsonin koneita jne.
kerran thomsonin suihkumoottori sytty tuleen koska se osu kiihdyttäessä british airwaysiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Aeron koneita on pudonnut 2 kpl ja vaikka nimi oli silloin Aero niin kyllä se siltikin oli sama yhtiö. Nimi vain muuttunut Finnairiksi tässä välissä.

TUIfly Nordic on taas entinen Britannia Airways Nordic ja oli Britannia Airwaysin omistuksessa kunnes kumpikin siirtyi uusilla nimillä TUI:n omistukseen. Heiltäkin on koneita pudonnut mm. 10 vuotta sitten Espanjassa Britannian kone katkesi kolmeen osaan laskeutuessa, kukaan ei kyllä kuollut. Samoilla koneilla lentävät ja Tuifly Nordic käyttää usein Thomsonin koneita jne.
kerran thomsonin suihkumoottori sytty tuleen koska se osu kiihdyttäessä british airwaysiin
 
Itseasiassa vuonna 1961 Koivulahdessa tippui Finnairin kone jossa kaikki koneen 25 ihmistä kuoli ja sitten vuonna 1963 Maarianhaminassa tippui Finairin kone jossa kuoli 22 ihmistä ja 3 selvisi hengissä. Tosin silloin Finnair oli vaan "markkinointi" nimi ja sen aikanen virallinen nimi oli "Aero Oy" Ja on kolmaskin Finnairin tapaus joka sattui tosin jo kesäkuussa 1940 kun kaksi neuvostoliittolaista pommikonetta ampui Suomenlahdella matkustajakoneen alas jossa kuoli 9 ihmistä. Kone oli matkalla Tallinnasta Helsinkiin ja se sattui välirauhan aikana ja syytä ei koskaan saatu selville miksi se ammuttiin välirauhan aikana alas.

Sitten on mielestäni kyllä tuoreempikin tapaus oisko 1980-1990 luvulta kun Finnair olisi tullut alas vai oliko nousu kiito mennyt pitkäksi vai lasku pitkäksi tai jotain, mutta jossain tuolla Seutula-Maantiekylän mettässä se matkustaja kone mielestäni oli, mutta siinä ei ketään menehtynyt. "Jännä et joskus tästäkin löyty internetistä mielestäni tietoa, mutta ei nykysin, hmmm. ? Täytyy vielä tutkia tämä jossain vaiheessa jostain, mut muistelisin et oisko muuten ollut vuonna 1982, koitan vielä varmistaa asian, mutta siinä ei ketään menehtynyt.

Ja sitten on vielä tämä vuodelta 1978 oleva Rissalan tapaus, mutta tämä ei liity Finnairiin, vaan tämä oli Suomen valtion sotilaskuljetuskone jossa menehtyi 15 henkeä mm. useampi kansanedustaja ja Suomen IBM:än toimitusjohtaja ja Oy Lohja Ab:een toimitusjohtaja ja Kemira Oy johtaja ja sit mm. maaherra Antti Pohjonen ja ym ym...

Ja onhan noita muitakin pienempiä sattunu, ei jaksa kirjottaa. Googlettakaa.
 
Mikäs se Teneriffalla tapahtunut onnettomuus oli silloin joskus vuonna miekka ja kivi? Muistaakseni Finnairin kone törmäsi yhteen toisen koneen kanssa tai sitten oli lähellä törmätä.

TuiFly koneet jatkuvasti milloin minkäkin (pikku)vian takia myöhässä.
 
Ja on kolmaskin Finnairin tapaus joka sattui tosin jo kesäkuussa 1940 kun kaksi neuvostoliittolaista pommikonetta ampui Suomenlahdella matkustajakoneen alas jossa kuoli 9 ihmistä. Kone oli matkalla Tallinnasta Helsinkiin ja se sattui välirauhan aikana ja syytä ei koskaan saatu selville miksi se ammuttiin välirauhan aikana alas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hb.:
finnair on kyllä aika luotettava mutta jos oikein muistan niin joskus vuonna 2004 blue 1:lla tapahtui maailman pahin onnetomuus kohde oli canaria.mutta olen muutenkin kuvitellut että tuifly olisi yhtä turvallinen kuin finnair.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tenerife_airport_disaster

Tuossa on maailman pahin lento-onnettomuus ja ei ollut koko Blue1:stä edes olemassa silloin.
 
Mä löysin joskus listan, jossa oli kaikkien lentoyhtiöiden kaikki kuolemaan johtaneet onnettomuudet listattu syineen yms. Jos en väärin muista Finnairilla (tai kai siis silloin Aerolla) oli tosiaan kaksi onnettomuutta vuosikymmenien takaa. Toisen syy oli jotenkin suomalaisen surkuhupaisa: Lentäjä kännissä.
 
luotan finnairiin mutta sanotaan että pirusti pelotti toissa vuonna ku oli ne kovat myrskyt ja oltiin just tulossa kotio. Ihan kaameeta ja meni siinä jo lento emotkin kalpeeksi :) ja eikä ees ekalla päästy alas...nokka ylös äkkiä ja uusi yritys. Oli sillo ku lumimyrsky ja yksi kiitorata van aurattu...Mutta nyt uskaltaa taas suunnitella tuhkan sekaan lentoa:)
 

Yhteistyössä