Eihän koiralle käy ihmisten desinfiointiaine/puhdistusaine?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Koiralla tommonen haava mitä pitäs puhdistaa jollain aineella, niin eihän käy koiralle ihmisille tarkoitetut haavan puhdistusaineet? :D
siis ihan sillä kysyn kun minun mielestä ei käy (eihän koiraa voi ihmisten shampoollakaan pestä, vaan koirille tarkoitettu shampoolla) ja miehen mielestä käy.
Siis... ääh. Kuulema se on ihan sama millä puhdistaa sen, että ei sillä ole mitää väliä :D mies sanoo siis.
just. vai oonko ite sit ihan väärässä?
 
"jaaha"
No samoja aineita ne sisältää. Ehkä täytyy korkeintaan ajatella sitä että onko koiralla mahdollisuutta nuolla haavaa. Mutta esimerkiksi septidiniä uskaltaisin itse käyttää, vaikka laimentaisin vähänja
 
"vierailija"
Samaa betadineä ne eläinlääkärissä käyttää, kuin ihmisellekin käytetään. Meillä on kotona koiralle käytetty septidineä, sitä samaa kuin ihmisillekin.
 
Jebs
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23565913:
Ei se ole sitten enää puhdasta.

Kyllä koiran haavan voi putsata ihan samalla aineella kuin ihmisenkin haavan, pitää vaan katsoa, ettei se koira pääse nuolemaan sitä puhdistusainetta siitä haavasta. Eikä haavaa ole hyvä muutenkaan nuolla.
Mitä tarkoitat puhtaalla? Onko vesijohtovesi liian likaista puhdistamiseen? No ei ole. Vanutupot ovat yhtä likaisia siinä tapauksessa. Ei tartte olla steriiliä, ei se haavakaan ole steriili :D Laimennettu betadine lienee parasta ja sillä ne elukkalekurissa itse puhdistaa ja suosittelee puhdistettavan. Ihmisenkin kannattaa laimentaa sitä vedellä. Itse käytän myös sitä, eikä ole tulehtunut mikään eikä kirvele jne.
 
"sss"
Betadineä joko laimentamattomana tai vedellä laimennettuna ainaki voi käyttää. Ja ihan eläinlääkärin ohje ollu tuo, että voi vedellä laimentaa ja taitaa siinä pullossaki olla sama ohje
 
"kerttu"
[QUOTE="...";23565729] (eihän koiraa voi ihmisten shampoollakaan pestä, vaan koirille tarkoitettu shampoolla) ja miehen mielestä käy.
[/QUOTE]
Voi elämä. Mistä sä olet tällaisen vääryyden kuullut? Kyllä koiran voi pestä ihmisshampoolla, miksei voisi? Niin minäkin olen jo 8 v pessyt omat koirani, myös pytkäturkkiset näyttelykoirat.


Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23565913:
Ei se ole sitten enää puhdasta.
.
Höpsis. Niin lääkärissäkin betadine laimennetaan. Kyllä se silti desinfioi.
 
"Vierailija"
Betadinea suositellaan, tehokkain eikä kirvele, tosin sotkee. Käy ihmisille ja eläimille.

Kyllä meillä septidiniäkin käytetään koirille. Ja ihan ihmisten shampoolla pestään koirat myös joskus.

Miksei voisi käyttää samaa kuin ihmisillä? Eihän sitä oraalisesti nautita.
 
Onnellinen koiranomistaja
...joka "kuohuttaa" esim. vuotamattoman vain lohjenneen kynnen välistä pashat pois.
Mä en jotenkin ymmärrä miksi pitäisi koiralla käyttää jotakin tiettyä merkkiä laimennettuna, kun hevosiakin hoidetaan ihmisten aineilla ja jopa tuhdilla suolavedellä?
 
Betadinea laimennettuna 1 osa betadinea ja 9 osaa vettä.
Näin sanottiin sekä eläinlääkärissä, että apteekissa.
Mulla kokemusta, koska koiralla oli kesän aikana peräti 2 tassuhaavaa. Kummatkin vaativat tikkausta ja poistin itse tikit sitten kun sen aika oli
 
Onnellinen koiranomistaja osa2
...joka "kuohuttaa" esim. vuotamattoman vain lohjenneen kynnen välistä pashat pois.
Mä en jotenkin ymmärrä miksi pitäisi koiralla käyttää jotakin tiettyä merkkiä laimennettuna, kun hevosiakin hoidetaan ihmisten aineilla ja jopa tuhdilla suolavedellä?
Itselläni reilu vuoden ikäinen uros sakemanni tällä hetkellä ja uskon, että jos puhdistus ihmisten aineilla tuottaisi sille tuskaa...se kertoisi sen vähintään ulisemalla ja jos en uskoisi, puremalla. Kynnen pinta lohkesi viikko sitten, ei vuotanut, ei ole turvonnut ja tänäänkin puhdistuksen ajan makasi kiltisti kyljellään/selällään ja leikkasin ulommaisen lohkeaman pois. Puhdistuksen jälkeen sidetaitoksen pala ja ihmisen urheiluvammateippi päälle, ettei tökkää paljasta ydintä mihinkään ja satuta itseään lisää.
Teinkö siis väärin kun en vienyt eläinlääkäriin ja pulittanut 100 eeroo lääkkeineen (jos olis ees riittänyt)?
Otus voi hyvin, ei onnu, ei varo tassuaan eikä se ole edelleenkään tulehtunut.
 
vierailija
[QUOTE="...";23565729] (eihän koiraa voi ihmisten shampoollakaan pestä, vaan koirille tarkoitettu shampoolla) ja miehen mielestä käy.
Voi elämä. Mistä sä olet tällaisen vääryyden kuullut? Kyllä koiran voi pestä ihmisshampoolla, miksei voisi? Niin minäkin olen jo 8 v pessyt omat koirani, myös pytkäturkkiset näyttelykoirat.

Hyvä jos sun koirat on sitä kestäny mutta sitä ei suositella.. Joillakin se saa turkin tosi huonoon kuntoon.
 

Yhteistyössä