Ei voi olla totta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Miten ihmisen elämä voi mennä näin kamalasti? Vauva valvottanu öisin viikon verran. ja ku on kaksi isompaa lasta niin päiväunien nukkuminen on vähä hankalaa. Ja ku toi pienin ei ole enää siihen samaiseen viikkoon nukkunu edes päivisin kunnolla niin alan olla itse jo ku haudasta noussu. Haahuilen pitkin ja poikin enkä saa mitään aikaan. Päätä ja silmiä särkee koko ajan. Yhyy... Miten kauan ihmisen pitää vielä jaksaa?

Noo, mä oon jaksanu jo kohta kaks kuukautta.. Ja mietin ihan samaa, että kauanko pitää jaksaa.
Tekeekö sun vauva hampaita? Anna sille särkylääkettä, niin nukkuu paremmin. Tai käy lääkärissä, kyllä valvomiseen joku syy löytyy!
Voimia sullekin!

"lohduttava" sananen. Meillä kesti kuopuksen kanssa 10kk että rupesi nukkumaan öitään. Sitä ennen heräili parin tunnin välein ja saattoi kuppelehtia 2-4 tuntia yöllä hereillä. Päivällä unet oli mitä oli. Esikoisen kanssa piti päivä jaksaa niin ei siinä paljon unta tullut. Voin kertoa, että olis TOSI väsynyt. Nyt kuopus 1v4kk ja unettomat yöt on mennyttä. Kyllä se joskus loppuu :) Jaksamista!

En mä usko että se vielä hampaita tekee. on vasta 3 kk. Mut edellisistä tenavista on sen verran aikaa (nyt 5v ja 8v) etten ihan muista miten nää systeemit menee. Vauva on ihan hiljan löytäny kätensä uudestaan ja osaa nyt kääntyä vatsalta selälle. Ja öisin on usein poikittain sängyssä ku herää syömään. Voiko nämä uudet asiat vaikuttaa sen verran rauhattomuutta että uni on katkonaista sekä päivällä että yöllä? en muista enää miten nuo kaksi vanhempaa on käyttäytyny.

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
En mä usko että se vielä hampaita tekee. on vasta 3 kk. Mut edellisistä tenavista on sen verran aikaa (nyt 5v ja 8v) etten ihan muista miten nää systeemit menee. Vauva on ihan hiljan löytäny kätensä uudestaan ja osaa nyt kääntyä vatsalta selälle. Ja öisin on usein poikittain sängyssä ku herää syömään. Voiko nämä uudet asiat vaikuttaa sen verran rauhattomuutta että uni on katkonaista sekä päivällä että yöllä? en muista enää miten nuo kaksi vanhempaa on käyttäytyny.
Mun esikoinen sai ekat hampaat 3,5kk ja kauanko ne mahtaa vaivata etukäteen, en muista.
Kannattaa tarkastuttaa korvat.
Mutta panadol suppo on hyvä ja turvallinen testi, onko jostain kipeä. Laita illalla suppo ja jos nukkuu paremmin, niin tiedät, että jostain oli kipeä, kun suppo auttoi. Jos suppo ei auta, niin ei ole kipeä, valvoo muuten vain. Ja yksi suppo turhan takia ei ole vaarallista.

Kyllä hävettää myöntää ettei kolmen tenavan äiti enää muista näitä juttuja... Mulla molemmat vanhemmat on tehneet hampaansa vasta puolen vuoden tienoilla. Mut kiitos suppo-vinkistä. Täytyy ens yönä kokeilla.

Saisitko isommat lapset johonkin vaik päiväks pariks hoitoon niin voisit olla vauvan kans kotona rauhassa ja nukkua hänen kans samaan aikaan päiväunet (jos hän nukkuu). Tai sit hommaa kaikille hoitaja, vaikka päiväks.
Se tekee ihmeitä jos saa nukkua esim. pari tuntia ihan rauhassa päivällä.

Ihmeesti sitä kuitenkin jaksaa, itse en ole kahteen ja puoleen vuoteen nukkunut kunnolla. Nyt kun lapsi on yhtäkkiä alkanut nukkumaan niin itse makaa hereillä sängyssä ja odottaa, että milloin se herää. Voimia sulle ja nuku aina kun mahdollista!

Yhteistyössä