EI VOI OLLA TOTTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahaa12345
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahaa12345

Vieras
Onko se todella näin...

Meillä on kaksi lasta 2v. ja 5v. Meillä ei ole autoa. Hoitopaikka on ollut 2kk haussa ja tänään soitettiin että hoitopaikka järjestyy näin:
ensin 2.5vkoa perhepäivähoitajalla 2.5km päässä
sitten 1kk päiväkodissa ½km päässä
sitten 1kk toisessa päiväkodissa 2km päässä
ja elokuusta esikoulu alkaisi kolmannessa päiväkodissa 1km päässä-->

tässä tulisi siis olemaan meidän ensimmäiset 3.5kk, 4 eri hoitopaikkaa. Voiko se todella mennä näin. Voidaanko meitä pompottaa paikasta toiseen???? Eipä kauheen lupaavasti ala kotihoidontuelta paluu takaisin työelämään :(

jaksaako 5v. pyöräillä viitenä päivänä viikossa 5km/pvä hoitopäivän päällä? Ei meillä niin urheilullinen kyllä ole...

MUA V*ITUTTAA

Kyllä se voi mennä noin.Taas kerran totean että luojan kiitos ei ole enää hoitoikäsiä lapsia.
Muistan ajan kun roudasin esikoista kolmeen vuoroon kävellen toiselle puolen kylää hoitoon kun hoitopaikka lähin oli samassa rapussa. :O(

huh! Aika järkkyä, mutta niin tätä päivää. Juuri valitin meidän päiväkodin touhusta niin en enää yhtään ihmettele mitä tekevät. Tuon päälle kun sinullekin sitten soitetaan kesken työpäivän, että tule hakemaan lapset kun ei ole työntekijöitä niin voin sanoa, että kypsyttää vielä enemmän!

esikoulu alkaa siis kivasti tuossa lähellä(n.1km) sitten elokuun 11.pvä. Tää jumalaton show on ennen sitä. Mun on pakko ottaa se paikka, jos ei meillä mitään oikeuksia ole vaikuttaa. Mihinkä muualle veisin lapset kun työt alkaa.. Harmittaa niin vietävästi se että kuinka poika jaksaa tuon 5km/pvä. Voi olla että meillä on laiskempi(?) lapsi kuin muilla sillä mä en todellakaan usko että jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
huh! Aika järkkyä, mutta niin tätä päivää. Juuri valitin meidän päiväkodin touhusta niin en enää yhtään ihmettele mitä tekevät. Tuon päälle kun sinullekin sitten soitetaan kesken työpäivän, että tule hakemaan lapset kun ei ole työntekijöitä niin voin sanoa, että kypsyttää vielä enemmän!

Missä menee oikeutemme?? Kenelle voi asiasta valittaa. Mun mielestä tämä on jo lapsille väärin. Meillä ei lapset ole ollut hoidossa aiemmin. Onko oikein että heitä pompotetaan paikasta toiseen. Näinkö se luottamus syntyy?? Lapset ovat ihan lukossa hoitoon menemisen vuoksi jo sinällään, alkaa uusi elämänvaihe ja suurimman osan hereilläoloajastaan he siellä hoidossa viettävät.

Mä olen niin rikki että tekis mieli mennä pihalle ja karjua niin lujaa kuin keuhkoista lähtee. Koko homma on ihan päin hjelvettiä! Ajatella, minä vien pienen 2vuotiaani hoitoon joka vaihtuu tuolla tahdilla. 5vuotias pistetään kulkemaan hervoton matka hoitoon,epoäilen että jaksaako. Ei ole kyllä oikein!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa12345:
Mä olen niin rikki että tekis mieli mennä pihalle ja karjua niin lujaa kuin keuhkoista lähtee. Koko homma on ihan päin hjelvettiä! Ajatella, minä vien pienen 2vuotiaani hoitoon joka vaihtuu tuolla tahdilla. 5vuotias pistetään kulkemaan hervoton matka hoitoon,epoäilen että jaksaako. Ei ole kyllä oikein!!!

tätä tämä on!Oletko harkinnut yksityistä päiväkotia tmv. siitä voisi löytyä apu!

Meillekin tuli viime viikolla tietoa että ei päästä lähipäiväkotiin syksystä koska yksi menee remppaan ja joutuvat sijoittamaan näitä lapsia eli joudutaan roudaamaan 3 lasta 3km päähän vaikka ollaan jo oltu 6kk eri alueella siis muuton vuoksi.Sanottiin vain että tehän olette jo "tottuneet kuskaamaan".Huh huh!

tätä tämä on!Oletko harkinnut yksityistä päiväkotia tmv. siitä voisi löytyä apu!

Meillä ei ole yksityistä päiväkotia tällä pienellä päiväkunnalla, muuten kyllä olisi hyvinkin varteenotettava vaihtoehto. Nuoremmasta saisin kuitenkin vielä yksityisenhoidontukea. Tasaisi vähän kuluja, jotka yksityisellä varmasti isompia.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Meillekin tuli viime viikolla tietoa että ei päästä lähipäiväkotiin syksystä koska yksi menee remppaan ja joutuvat sijoittamaan näitä lapsia eli joudutaan roudaamaan 3 lasta 3km päähän vaikka ollaan jo oltu 6kk eri alueella siis muuton vuoksi.Sanottiin vain että tehän olette jo "tottuneet kuskaamaan".Huh huh!

Minua ei matka haittaa sinällään, jos olisi auto....mutta kun ei ole. Joudutko sinä 3km kuskaamaan kävelln/pyörällä lapsia? Kuulustaa kyllä hurjalta

totuus on se, että töihin ei kannatakaan palata kuin kesän jälkeen. muuten näin käy. kun hakee keväällä paikkaa syksyksi, sen yleensä saa sinne minne haluaa, eikä lapsia pompoteta. kesällä aina on näitä varapaikkoja. kyllä tämän pitäisi olla kaikkien tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
kuulostaa hurjalta..oon silti kuullut,et voi lapset joutua eri paikkoihinkin viel hoitoon.. :o

Tuo on ihan totta, tiedän tapauksen, jossa perheen 2 lasta ovat eri päiväkodeissa ja vielä kaupungin eri laidoilla olevissa. Eli välimatkaa päiväkotien välillä on reilusti. Tää ei kylläkään oo käsittääkseni mitään tavanomaista, vaan nuo on ihan yksittäistapauksia. Näin se vaan menee nykyään, eikä sille mitään voi. Miun täytyy kyllä tähän vielä sanoa, että meidän poika on ollut 1,5 samassa päiväkodissa ja ollaan kyllä tosi tyytyväisiä kaikkeen. Poika viihtyy erinomaisesti ja kun ei miehen kanssa jakseta mihinkään pikku yksityiskohtiin takertua, niin kaikki on mennyt muutenkin tosi hyvin. Hatunnosto ja iso kiitos vaan kaikille päivähoitajille :flower: .

Meillä ei ole yksityistä päiväkotia tällä pienellä päiväkunnalla, muuten kyllä olisi hyvinkin varteenotettava vaihtoehto. Nuoremmasta saisin kuitenkin vielä yksityisenhoidontukea. Tasaisi vähän kuluja, jotka yksityisellä varmasti isompia.

Kyllä sä molemmista sitä tukea saat, niin kauan kunnes koulualkaa. Vaikka kävisi eskarinkin yksityisessä pk:ssa eskari on maksuton.

Taitaa olla tuohon järjestelyyn syynä enemmänkin kesäaika, koska hoitajillakin on lomat ja osa päiväkodeista pitää ovet kiinni kesän ajan.

Tämä on selvästi ensimmäinen ehdotus - jos sulla on hätä saada hoitopaikka, niin sittenhän tässä on yksi ratkaisu. Jos sulla ei ole kiire, niin ei kai tuollaista kannata hyväksyä - vaan odotat kunnes vapautuu sellainen paikka jossa ei tarvitse vaihtaa vähän väliä.

Etäisyydet nyt eivät ole ihan mitään kamalia, 2 kilometriähän on lyhyt matka kävellenkin. Jollain voi olla kymmeniä kilometrejä.

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
kuulostaa hurjalta..oon silti kuullut,et voi lapset joutua eri paikkoihinkin viel hoitoon.. :o

Mulla ei ole koskaan ollut lapset samassa hoitopaikassa.
kuopus oli 1v3kk kun aloitti pph:lla, 4v meni päiväkotiin - pph:lta kuopus ryhmikseen - esikoinen jatkoi päiväkodissa, sitten esikoinen lähti eskariin ja kuopus päiväkotiin, nyt kuopus on eskarissa ja esikoinen koulussa.

Tää on ollut LOISTAVA järjestely, meille ja tiedän muitakin samassa tilanteessa jotka pitävät tästä. Tosin asiaan vaikuttaa se että hoitopaikat ovat lähellä toisiaan joten aamuisin/iltapäivällä ei ole mitään älytyöntä ajoa hoitopaikasta toiseen

Yhteistyössä