EI VOI OLLA ENÄÄ NORMAALIA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KYRSÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KYRSÄ

Aktiivinen jäsen
15.09.2006
2 382
0
36
:o
Siis tuo meidän 1v4kk jäbä kakkaa päivässä sellaset 6-10 kertaa AINAKIN, joskus jopa enemmänkin. Tulee ihan pirun kalliiks ostella jokatoinen päivä uutta pakettia. ja tää on ollut koko sen pienen iän. neuvolassa sanoivat, että sillä on hiukan normaalia nopeampi aineenvaihdunta, mutta tää ei kyl enää ole normaalia.

Jäbä tais olla 5kk kun vaihdoin siltä ekaa kertaa pelkän PISSAVAIPAN. Mitä ihmettä mä teen sen kaa???

Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:
Siis tuo meidän 1v4kk jäbä kakkaa päivässä sellaset 6-10 kertaa AINAKIN, joskus jopa enemmänkin. Tulee ihan pirun kalliiks ostella jokatoinen päivä uutta pakettia. ja tää on ollut koko sen pienen iän. neuvolassa sanoivat, että sillä on hiukan normaalia nopeampi aineenvaihdunta, mutta tää ei kyl enää ole normaalia.

Jäbä tais olla 5kk kun vaihdoin siltä ekaa kertaa pelkän PISSAVAIPAN. Mitä ihmettä mä teen sen kaa???

Tää tieto multa just puuttukin.

Meiltä löytyy kans tuollanen läpipaska :D Mutta nyt kun 2v niin kakkaa yleensä vain 3kertaa. Ja joskus vaan 2. Mutta esim vauvana ja vuoden ikäisenä niitä kakkavaippoja piisas. Aina oli kakat kun vaipan vaihtoi.

Alkuperäinen kirjoittaja täydellistä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:

Tää tieto multa just puuttukin.

no ONNEKS mä täydensin nyt sun tietotoimistoa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minä laiskana äitinä opetin lapset ajoissa potalle kakalle. Eipä oo tarvinnu kummankaan kanssa vaihdella kakkavaippoja enää 1v synttäreiden jälkeen.

Onnee sulle! Opetappa tollainen pottakammoinen potalle :headwall: Mä en kysellyt kuivaksi oppimisesta vaan siitä, että miks ihmeessä se kakkaa nuin usein...

Ja meillä 5kk poika kakkaa n. joka toinen päivä.. Mut sit tuleeki niin, että vaipat ei riitä...
Jos toinen on todella sellanen, että tulee vanha ulos sitämukaa, ku saa uutta sisään... Sille ei varmaan voi mitään.

Meillä taas tyttö kakkaa joka päivä kerran, yleensä vielä aika lailla samaan aikaan ja menee vielä samaan paikkaan kakkaamaan. Tekee siis kakat vaippaan vaikka pissat tuleekin jo pottaan aika hienosti!

Meillä melkein sama juttu nuorimman kanssa. Ennätys on 11 kakkaa ja se tapahtui pojan ollessa 2kk. Puolen vuoden iän jälkeen alkoi kakkaamaan 5-8 kertaa päivässä. Nyt poju 1v10kk ja kakat tulee enää 2-3 kertaa päivässä.

Ensi kuukaudet minun kädet haisi aina vauvan kakalle. Ei kiva. Yöt vauva-aikana oli hirveitä, kun vauva heräsi kakat housuissa syömään. Vaihdoin vaipat ja imetin ja just kun nukahti rinnalle niin väänsi taas kakat ja piti vaihtaa vaippa ja vauva virkistyi ja ei muuta kuin seurusteleen. Pari kertaa yössä oli tuollainen show.

Onneksi noi on takana ja onneksi kakkaaminen on vähentynyt!

Meil oli kans hetken et oli tosi monet kakat päivässä kun kokeilin tavallista maitoa ja oli viel aikast löysää. No, se maito ei sit sopinu niin nyt on taas vaan 2-4 kakat/päivä.

Meillä lapset myös sellaisia läpipaskojia,,,, ho ho... Esikoisen kanssa kun känin neuvolassa, sanoin terkkarille että mä nyt valitan, vaikka tiedänkin että moni taas kärsii ummetuksesta, et parempi näin... mut tää lapsi pask.oo ainakin 5kertaa päivässä... ja niin nää kaikki 3 on pask.onut..

Aina saa olla vaihtamassa vaippaa, just ku oot pukenut vaatteet+ulkohaalarin+saappaat+sadevaatteet, ni johan leijuu nenään haju... tai oot kaupassa ni taas on pas.kot housussa, aina saa kantaa vaippoja mukanaan...

Mut onneks kahdella vanhemmalla on paskominen rauhoittunut tuohon 2v. ikään mennessä, toivottavasti tällä nuorimmallakin!

kun 1v3kk neuvolassa juteltiin niin ajateltiin, että jos poika hakee sillä huomiota osakseen, että vääntää noita pikkukakkoja pitkin päivää. Sekin voisi olla mahdollista, mutta kun se on jatkunut pian 1v5kk... parhaillaan 2 tunnissa kuudet kakat pesty pois.... :|

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
miten niiden iho sen kestää, meillä tulee yksi pökäle päivässä ja sekin pitää nopee siivota sieltä jottei iho pala rikki

Nimenomaan. Ne pestään just sillä sekunnilla kun ne tulee.... Tänään oli jäbä 2 min saunan jälkeen ilman vaippaa niin johan kävi patskomassa oman huoneen mattonsa...

Kyllä tuommoinen määrä tuntuu aika runsaalta. Oletkos antanut maitohappobakteereja, josko ne rauhoittaisi mahaa ja suolen toimintaa? Sinuna käyttäisin kyllä allergiatesteissä, koska esim. 10x kakkaaminen päivässä ei ole normaalia.

Kyllä minäkin ehdottaisin testejä. Meillä sama tilanne (n. 15 krt/vrk) heti laitokselta kotiuduttua ja loppui kunnes todettiin maitoallergia 4kk ja siirryttiin maidottomalle linjalle.

Yhteistyössä