Ei vittu! Oikeestiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikkeljmies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kikkeljmies

Vieras
"Ruotsalaistutkimus vaatii miehille "pappografia" -seulontaa

Kuolleisuus eturauhassyöpään puolittuisi, jos PSA-seulontoja tehtäisiin miehille säännöllisesti. Tähän tulokseen päädyttiin suuressa Göteborgissa tehdyssä tutkimuksessa. Ruotsissa asiasta herätelläänkin nyt tasa-arvokeskustelua. Naisilla on mammofgrafiaseulonta, miehille halutaan pappografiatutkimukset. Suomessa ei ole suunnitelmia PSA-seulontojen tekemisestä miehille. "

Vitun hurrit! Pippurikaasua silmille vaan, niin oppivat olemaan höperehtimättä! Kele!

Hah! Miehet muka karskeja uroksia. Joku pieni grafiaseulonta saa äijän ihan paniikkiin.
Naiset joutuu käymään gynellä säännöllisesti ja mammografiassakin silloin tällöin eikä pidä siitä meteliä. Vaikkei se tosiaankaan ole mitään mukavaa puuhaa.

Et siis välitä terveydestäsi?!

Kyllä vanhemmalla iällä otettu PSA-verikoe olisi helppo ottaa kaikilta miehiltä, en ymmärrä miten sen joku voi tehdä hankalaksi!

Jos sillä välttää eturauhassyövän ja saa hoidon ajoissa, eikö sen luulisi olevan hienoa? Mikä siinä mättää?

Ai niin, jotkut vihaavat hurreja niin, sehän oli se syy...Taidat olla joku vihaalietsova harrikka mies? Aina kiukkuinen joka asiasta, vai...

Mitä ap vastustaa tuossa verikokeen ottamisessa? Sitäkö, että siinä mies tulisi _tällä saralla_ tasa-arvoiseksi naisten kanssa, jotka "joutuvat" (eli pääsevät) tiettyinä ikäkausina maksutta papa-kokeeseen ja sitten vanhempana mammografiaan - vastustaako aloittaja, että miehillekin olisi mahdollisuus päästä maksutta tutkituttamaan terveydentilansa? Vai mitä?

Taidat luulla että tutkimuksessa litistetään pili jonkin laitteen sisään, niinkuin mammografiassa naisten tissit! Hihiii...

Hihii, tämä ajatus ei minulla käynyt mielessäkään ;D Kenties ap tosiaan ajatteli näin ja siksi kritisoi mahdollisuutta tutkituttaa terveytensä määräajoin ilmaisissa seulonnoissa. Ja ei kai niihin seulontoihinkaan pakko ole mennä, kun kutsu käy, minä nyt kylläkin menen mielelläni siksi, että pidän muutenkin huolta terveydestäni. En minä hammaslääkärillekään riemusta kiljuen mene, mutta että suu pysyisi kunnossa, on siellä järkevää käydä.

Viimeksi muokattu:
Naisilla on seulontoja myös papa-testeissä. Itse en ainakan millään lailla vastusta ilmaista mahdollisuutta välttää syöpä, jos syöpä seulonnan kautta ajoissa huomataan. Tuttavan isä kuoli ihan hiljattain syöpään kun ei sitä ajoissa oltu huomattu ja lähtö tuli sitten ihan parissa kuukaudessa.

Eihän seulontoihin ole pakko mennä, jos ei halua - ei ne tule poliisin kanssa kotoa hakemaan ;D

Eihän seulontoihin ole pakko mennä, jos ei halua - ei ne tule poliisin kanssa kotoa hakemaan ;D[/QUOTE]

No ei, ne tulee sitten RUUMISAUTOLLA hakemaan.

Yhteistyössä