Ei vitsit tuon Tutipuun uusin postaus... :O

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="huoh";29067196]mikä järki kirjottaa eri nimimerkeillä, kuitenkin näkee et yks sama useemmat täällä kirjottanut[/QUOTE]

Mitä horiset? Tämä on tasan toinen kirjoittamani kommentti tähän ketjuun.
 
"vieras"
Mulle tuli kyllä kuva että juuri tuo bloggaaja kaipaisi hieman sitä "omaa aikaa" ilman lasta, ehkä jopa baarireissu tekisi hyvää?

Oman kokemukseni mukaan tuollainen mustavalkoinen ajattelutapa, joissa ääripäitä korostetaan liioitellusti ja ei kyetä lainkaan empaattiseen ajatteluun ja tuntemiseen toisten lastenkasvatusta kohtaan, johtuu juurikin siitä että siihen äiteyteen upotaan liikaa ja unohdetaan niin itsensä kuin ystävänsäkin.
 
Luin sieltä täältä. Perus-äiti, perus esikoisen äiti. Ei mitään uutta eikä mullistavaa, ja moni muukin on sanonut saman jopa paremmin sanavalinnon ja lahjakkaammin muutenkin.

Mutta hei hitsi. Minä tuoksun kalliille hajuvedelle JA pullalle. Mahtavaa, olen täydellinen. (Hänen mielestään äidin pitää tuoksua käsivoiteelle ja pullalle, ei halvalle hajuvedelle ja siiderille).
 
"tuikku"
Tunteeko kommentoijat sanontaa "Se koira älähtää, joh
n kalikkkka kalahtaa. Näköjään on kateellisten jorinoita täynnä koko keskustelupalsta. Jos olisin blokin kirjoittaja lisäisin vettä myllyyn, enkä välittäisi hevon paskaa moisista "tekoäideistä. Harmi, ettei mulla ole Solttua, eikä noin ihanaa poikaa.
 
"Vierailija"
Minä olen yksi Tutipuun lukijoista. En aina ole samaa mieltä bloggaajan kanssa, mutta tykkään kyllä blogista. Poika on suloinen, bloggaaja on itse mukavan oloinen ja henkilökohtaisesti viihdyn kyllä erinomaisesti lukiessani juuri perusarjesta. Bloggaajalla on aika kärkäs tapa ilmoittaa mielipiteensä - mutta mitäs pahaa siinä taas on. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, mielipiteiltään tai muutenkaan. Ei se minusta silti tee Tutipuusta millään tavoin huonompaa blogia tai bloggaajasta huonompaa ihmistä.
 
jhg9gs
Heh. En edes lukenut blogia mutta huvituin siitä miten ap veti herneet nokkaansa. Ilmeisesti kosketti kovin syvältä kun piti avata tällainen ketju ja kirjoittaa siihen suurinosa sen kommenteista vastaillen itselleen?
 
joo-o
En ollu aikasemmin kuullukaan tällaisesta blogista. Kävin kukkaamassa. Ihan perusmättöä. En jaksanu pitkälle tekstiä kahlata, enkä kyllä kuviakaan sen puoleen, mutta harvemmin tällaisia blogeja muutenkaan luen. Oli näemmä blogannut tästäkin ketjusta postauksen jo.
 
Tutipuun lukija
On taas niin lapsellista touhua että morjes! Tutipuun kirjoittaja, kuten monella muulla mamma-blogin pitäjällä on oma tyyli kirjoittaa, ja oikeus siihen. Jos ei kirjoitustapa tai aiheet kiinnosta, niin mikset vain laita välilehteä kiinni ja anna asian olla, vaan alkaa jauhamaan jotain päätöntä p*skaa jossain hemmetin kaksplussan foorumilla?
Mahtaakohan ketjun aloittaja olla itse edes äiti, kun ei tunnu tietävän miten henkilökohtainen esim. oma lapsi on. Itselläni on pieni tytär, josta olen kuullut kaikenlaista ja se on ihan hemmetin ärsyttävää, etenkin sellaisilta kuultuna, jotka eivät koko lasta ole koskaan edes nähneet!
Kasvakaa jo aikuisiks, ja koittakaa vaikka itse kirjoittaa "täydellisestä" perhe-elämästänne, uskon että ei poikkeaisi muista yhtään sen enempää kuin ehkä sen verran että jättäisi useimmat lukematta. :)
 
kamaaaaaaan
No kyllä nyt on joku vetässy palon jos toisenkin nenuskiin, leikö sama kiusaajaporukka asialla joka muitakin blogeja häiriköi tyhmillä jutuillaan, vastahan täällä oli toinen blogi linkattuna.. ihan yhtä paskalla alotuksella. shame on you..
 
"vieras"
Kyllä taas joillain leikkaa tulla haukkumaan toisten lapsia ja ulkonäköä foorumeille. Kaikkien lapsista ei täydy pitää tai kaikki ei ole söpöjä, mutta ei sitä kuulu ääneen kohdentaa kehenkään.

Oma näkemys blogin pitäjästä on se, että tämä nainen on itsevarma, tuo mielipitert vahvasti esiin ja tietää miten toimii.

En ymmärrä miks tässä maassa itsevarmuus ja suorasanaisuus mielletään aina ylimielisyytenä.
Itsevarmuus ei ole sitä että ollaan ehdottoman oikeassa ja tuomitaan kärkkäästi toisinajattelevat tai toimivat.
Tässä maassa myös yleensä mielletään heikot sosiaaliset taidot,itsekkyys ja tunnekylmyys "suorasanaisuudeksi".
Fiksu osaa ilmaista mielipiteensä toista kunnioittavaan ja ymmärtävään sävyyn,nostamatta itseään toisen yläpuolelle.
 
Blogin lukija
Olen kyseisen blogin lukija ja Tutipuu kuuluu lempi blogeihin!

Mielipiteitä kasvatusasioissa on yhtä monta kuin on äitiä ja kasvattajaakin. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteensä ja tuoda se julki. Tutipuun kirjoittajaa en henkilökohtaisesti tunne, joten minulla ei ole varaa arvostella häntä ollenkaan. (Eikä ole tarvettakaan).

Blogin välityksellä minulle on jäänyt hänestä oikein mukava kuva. Tapa kirjoittaa on erittäin rohkea ja tuoda omat mielipiteet esille. Tämän takia blogin lukija olenkin. Minulle ei ole missään vaiheessa jäänyt käsitystä että hän haukkuisi muita äitejä tai lapsia, hän vaan tuo omat mielipiteet esille.

Itse en ole kaikista asioista hänen kanssaan samaa mieltä, eikä tarvitsekaan. Jokainen äiti kasvattaa lapsensa tavalla jonka näkee parhaakseen. Lapsi on suloinen ja hänen äitinsä loistava kirjoittaja. Blogi on mielenkiintoinen, jossa jaetaan lapsiperheen ilot ja surut. Normaalia perhe-elämää, johon on helppo samaistua.

En ymmärrä kuinka lapsellinen ihminen täytyy olla, että alistuu haukkumaan toisen lastaan julkisesti netissä. Tai ylipäätään. Menisittekö itseenne ja miettisitte onkohan siinä omassa hohtoisessa elämässä jotain pielessä?

Toivon oikein paljon tsemppiä koko tutipuun perheelle. Minua ainakin pisti harmittamaan heidän puolestaan tälläinen PASKA.

Kiitos hei.
 
Yritin lukea, mutta oli ajoittain kirjalliselta tasoltaan niin kelvotonta tekstiä, ettei kertakaikkiaan riittänyt mielenkiinto.
Mäkin kävin mielenkiinnosta katsomassa (en ollut koskaan ko. blogista kuullutkaan) mutta valitettavasti aivan kökkö ulkoasu, surkeat kuvat ja kirjoittajan "teinix LOL omg"-kieli oli liian raskasta (ja ärsyttävää) luettavaa. Tekstin perusteella voisin veikata jonkun teiniäidin blogiksi...

Onneksi suomi on täynnä tyylikkäitä ja viihdyttäviä blogeja, eikä ole mikään sattuma että niistä on tullut niin suosittuja.
 
"hohhoijaa"
Oikeesti todellisuudessakin sairaan ärsyttävä akka. Tiedän jo kouluajoilta hänet. Kännäili ja liikkui ihan ihme porukoissa. Niinkuin hän kirjoittikin että heräsi ihme tyyppien vierestä ja blaa blaa blaa. Tästä voi jokainen miettiä omat johtopäätöksensä. Nyt esittää täydellistä äitiä ja kuvittelee olevansa "jotain" lapsensa takia. En usko että kovin montaa kiinnostaisi koko blogi jos tietäisivät todellisuudessa kirjoittajan.
 
Nolompaa oli...?
[QUOTE="hohhoijaa";29075186]Oikeesti todellisuudessakin sairaan ärsyttävä akka. Tiedän jo kouluajoilta hänet. Kännäili ja liikkui ihan ihme porukoissa. Niinkuin hän kirjoittikin että heräsi ihme tyyppien vierestä ja blaa blaa blaa. Tästä voi jokainen miettiä omat johtopäätöksensä. Nyt esittää täydellistä äitiä ja kuvittelee olevansa "jotain" lapsensa takia. En usko että kovin montaa kiinnostaisi koko blogi jos tietäisivät todellisuudessa kirjoittajan.[/QUOTE]

Mua naurattaa :D Täällä nyt selkeästi puretaan jotain henk.koht patoutumia kun tullee jo ihkuteinivuosien vihaajatkin kommentoimaan :D Mun mielestä jopa tota blogiakin nolompaa on täällä nimettömänä avautuminen, esim just noista ''ajoista ennen lasta'' :D
 
"milano"
Mulla ainaki menny kiinostus koko blogia kohtaan, ei pelkästään tän keskustelun takia vaan aina lukiessa blogia rupeaa vaan ärsyttää. Mut ei siinä. Hyvää jatkoa vaan tutipuulle siihen täydelliseen kuplaan. Adios
 
sipulisopulisopupeli
Hmm... Onko sillä väliä, mitä bloggaaja on joskus aiemmin, entisessä elämässään tehnyt? Hän on kertonut aika avoimesti tekemisistään, mutta selville on tullut myös sellainen seikka, että elämäntyyli on muuttunut. Bloggaaja on päättänyt vakiintua, elää rauhallista elämää, tehdä asioita perheensä ja ennen kaikkea suloisen poikansa hyväksi. Eikö tämä ole kunnioitettava asia?

Harmi, että näissä ketjuissa niin harvoin annetaan asiallista palautetta, miksi niiden pitää aina mennä henkilökohtaisuuksiin tai ilkeilyyn.

Blogi oli ennestään minulle tuntematon, tämän ketjun avulla Tutipuun löysin. Kiva, mielenkiintoinen blogi. Tavallista perhe-elämää, sopii minulle. Lukijaksi en ole liittynyt, en kuulu blogiyhteisöihin. Luen kuitenkin taustalla.

Nyt haluaisinkin antaa palautetta. Hyvässä hengessä, oikeasti. Bloggaaja voisi ottaa nämä vaikka sellaisina Tutipuun kehitysideoina, henk.koht. olen sitä mieltä, että lukijakunta voisi näihin asioihin panostamalla kasvaa – Tutipuu ei ole ollenkaan huono blogi.

Teksti. Se on räväkkää ja juuri siksi tarpeeksi mielenkiintoista pitääkseen lukijat kuulolla.

Oikeinkirjoitukseen ja kieliasuun voisi kuitenkin kiinnittää enemmän huomiota. Esimerkiksi teinimäistä ilmaisutapaa (en tarkoita puhekieltä) voisi välttää, sillä se pistää välillä silmään ja on siksi paikoin ärsyttävääkin. Toisaalta jos bloggaajan normaali ilmaisutapa on sellainen, niin miksipä sitä blogissaan toisinkaan asioita ilmaisisi.

Sitten se tapa ilmaista. Suosittelisin bloggaajaa miettimään asioita tässä järjestyksessä; 1) Mitä mieltä olen? 2) Mitä haluan asiasta sanoa? 3) Miten haluan sen sanoa? 4) Jos olen 30-vuotias, haluanko vaikuttaa 15-vuotiaalta? Jos en, voinko tehdä asian eteen jotakin? Mitä?

Lisäksi sanavalinnat. Joskus oikeasti kannattaa miettiä, mitä kirjoittaa. Blogissa esiintyy mm. sanan ”äpärä” käyttöä mielestäni hieman kyseenalaisissa merkityksissä. Äpärähän itse asiassa tarkoittaa avioliiton ulkopuolella syntynyttä lasta. Äpärä on mielestäni melkoisen ruma sana enkä ymmärrä sen käyttöä nimittelytarkoituksessa, kenenkään kohdalla. Kun bloggaajalla nyt itselläänkin sattuu olemaan avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi, haluaisin kysyä, hyväksyisikö bloggaaja teoreettisesti tuon kyseisen ä- sanan käytön oman lapsensa kohdalla? Jos ei, miksi bloggaaja käyttää tuota puhuessaan muista? Luulen, että bloggaaja ei tuossa kohtaa ole ajatellut tuon sanan käyttöä sen kummemmin. Ja tämä onkin se asia, mihin haluaisin bloggaajan kiinnittävän huomiota: ajattele, mitä sanot.

Hyvää syksyn jatkoa. Älä lakkaa kirjoittelemasta. Älä lakkaa olemasta oma itsesi.
Mutta panosta näihin silti.
 
"VIERAS"
Hmm... Onko sillä väliä, mitä bloggaaja on joskus aiemmin, entisessä elämässään tehnyt? Hän on kertonut aika avoimesti tekemisistään, mutta selville on tullut myös sellainen seikka, että elämäntyyli on muuttunut. Bloggaaja on päättänyt vakiintua, elää rauhallista elämää, tehdä asioita perheensä ja ennen kaikkea suloisen poikansa hyväksi. Eikö tämä ole kunnioitettava asia?

Harmi, että näissä ketjuissa niin harvoin annetaan asiallista palautetta, miksi niiden pitää aina mennä henkilökohtaisuuksiin tai ilkeilyyn.

Blogi oli ennestään minulle tuntematon, tämän ketjun avulla Tutipuun löysin. Kiva, mielenkiintoinen blogi. Tavallista perhe-elämää, sopii minulle. Lukijaksi en ole liittynyt, en kuulu blogiyhteisöihin. Luen kuitenkin taustalla.

Nyt haluaisinkin antaa palautetta. Hyvässä hengessä, oikeasti. Bloggaaja voisi ottaa nämä vaikka sellaisina Tutipuun kehitysideoina, henk.koht. olen sitä mieltä, että lukijakunta voisi näihin asioihin panostamalla kasvaa – Tutipuu ei ole ollenkaan huono blogi.

Teksti. Se on räväkkää ja juuri siksi tarpeeksi mielenkiintoista pitääkseen lukijat kuulolla.

Oikeinkirjoitukseen ja kieliasuun voisi kuitenkin kiinnittää enemmän huomiota. Esimerkiksi teinimäistä ilmaisutapaa (en tarkoita puhekieltä) voisi välttää, sillä se pistää välillä silmään ja on siksi paikoin ärsyttävääkin. Toisaalta jos bloggaajan normaali ilmaisutapa on sellainen, niin miksipä sitä blogissaan toisinkaan asioita ilmaisisi.

Sitten se tapa ilmaista. Suosittelisin bloggaajaa miettimään asioita tässä järjestyksessä; 1) Mitä mieltä olen? 2) Mitä haluan asiasta sanoa? 3) Miten haluan sen sanoa? 4) Jos olen 30-vuotias, haluanko vaikuttaa 15-vuotiaalta? Jos en, voinko tehdä asian eteen jotakin? Mitä?

Lisäksi sanavalinnat. Joskus oikeasti kannattaa miettiä, mitä kirjoittaa. Blogissa esiintyy mm. sanan ”äpärä” käyttöä mielestäni hieman kyseenalaisissa merkityksissä. Äpärähän itse asiassa tarkoittaa avioliiton ulkopuolella syntynyttä lasta. Äpärä on mielestäni melkoisen ruma sana enkä ymmärrä sen käyttöä nimittelytarkoituksessa, kenenkään kohdalla. Kun bloggaajalla nyt itselläänkin sattuu olemaan avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi, haluaisin kysyä, hyväksyisikö bloggaaja teoreettisesti tuon kyseisen ä- sanan käytön oman lapsensa kohdalla? Jos ei, miksi bloggaaja käyttää tuota puhuessaan muista? Luulen, että bloggaaja ei tuossa kohtaa ole ajatellut tuon sanan käyttöä sen kummemmin. Ja tämä onkin se asia, mihin haluaisin bloggaajan kiinnittävän huomiota: ajattele, mitä sanot.

Hyvää syksyn jatkoa. Älä lakkaa kirjoittelemasta. Älä lakkaa olemasta oma itsesi.
Mutta panosta näihin silti.
Asiaa!
 
just joo
Oli pakko vilkaista tuota blogia,en oo koskaan kuullutkaan. Siis ketä kiinnostaa jonkun siivoojan blogi joka on yhtä mitäänsanomaton kuin muksunsa? Täysin tyylitön ulkonäkö ja koti ym. siis eedes "tavis"vaan tavallista karmeempi koti vielä kaiken huipuksi! Äiti on ite ku joku muumimamma ja kok oheidän tyyli on ku suoraan 80-90 luvulta. Ja vaikuttaa pikkasen tyhmältä muutenkin toi ihminen. Luetteko oikeasti tollasia blogeja:0 pitäsköhän munkin alkaa pitää blogia.
 
vix
Oli pakko vilkaista tuota blogia,en oo koskaan kuullutkaan. Siis ketä kiinnostaa jonkun siivoojan blogi joka on yhtä mitäänsanomaton kuin muksunsa? Täysin tyylitön ulkonäkö ja koti ym. siis eedes "tavis"vaan tavallista karmeempi koti vielä kaiken huipuksi! Äiti on ite ku joku muumimamma ja kok oheidän tyyli on ku suoraan 80-90 luvulta. Ja vaikuttaa pikkasen tyhmältä muutenkin toi ihminen. Luetteko oikeasti tollasia blogeja:0 pitäsköhän munkin alkaa pitää blogia.
samat sanat!
 

Yhteistyössä