Ei viihdy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaunuissa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaunuissa?

Vieras
Hei!

Meillä on 5 viikkoinen vauva ja olen yrittänyt totutella vauvaa nukkumaan ulkona vaunuissa, mutta laihoin tuloksin. Vauva saattaa nukkua vain sen verran, kun olemme liikenteessä (1/2 h-1h), mutta herää heti, kun pysähdytään. Hän ei myöskään pidä autossa olemisesta eikä kaupasta ;) ?
Vinkkejä? Vai onko vauva vain vielä niin pieni? Nyt en kuitenkaan oiken pääse/viitsi lähteä mihinkään, kun siitä seuraa vain huutoa? Kuitenkin olisi kiva käydä jo pidemmällä kävelyllä (varsinkin, kun on kesä) ja toisaalta välillä olisi hyvä päästä vauvankin kanssa kauppaan.
Osa syyhän voi olla tietysti helteet, jotka kuumentaa sekä auton että vaunut. Lisäksi meidän turvaistuin on ainakin aivan älyttömän kuuma. Toisaalta olen myös miettinyt, että onkoturvaistuimen istuma-asento sen verran huono, että siinä on huono istua?
Kiitos vinkeistä, sillä välillä seinät alkaa ahdistaa.

Voi tosiaan olla että helteet vaikuttavat. Mitä vauvallasi on päällä esim. vaunuissa? Meidän tyttö (tosin jo 9 kk) on tuskissaan vaunuissa pelkässä t-paidassakin, autosta puhumattakaan.
Miten liikutte kaupassa? Onko vauva turvakaukalossa vai vaunuissa, sylissä...?

Minä en viitsi näillä keleillä edes lähteä pian 4 kk ikäisen pojan kanssa vaunuttelemaan, koska vaunut on tosi kuumat, kun aurinko paistaa. Lenkit tehdään aina illemmalla, kun vähän viilenee. Kuten edellinenkin vastasi vauvan tulee tosi helposti kuuma vaunuissa, kannattaa mitä vaunujen lämpötila niin se antaa sinullekin osviittaa. Niin 5 viikon ikäinen on vähän eri juttu pukea kuin jo isompi vauva, mutta koita miettiä, ettet laita liikaa päälle. Jossain käsketään pitämään hattua myös vaunuissa, mutta meidän poika ainakin ahdistuu kuumuudesta, jos hattua pitää.

Istuimessa poika ei viihtynyt aluksi millään, nyt ehkä vähän paremmin. Se asento kaukalossa ei ainakaan mun mielestä ole paras mahdollinen. Varmaan ajan kanssa helpottaa, jos yhtään lohduttaa. Ja kaukalohan on taas tosi hiostava näillä helteillä kuten itsekin totesit.

MEidän rinsessa on 2 viikkoa 2 päivää vanha. Nukkuu kuin tukki vaunuissa. Olen käynyt jo reilun viikon joka päivä kaupungissa noin 3 tunnin shoppailureissuilla ja tytteli senkun nukkuu. Vaatetta on ollut tosi vähän: Sentään kuitenkin ohkaset puolipotkarit ja pitkähihainen ohkanen paita ja sukat. Vaunuissa en ole pitänyt lainkaan jalkapeitettä, vain hyttyssuoja ja harso auringonsuojana. Olisiko syynä liika vaatetus?

Meillä tytöt eivät viihtyneet vaunuissa eikä autossa kuin vasta istumaan opittuaan ja kun siirryttiin isompiin autonistuimiin.Puolen vuoden jälkeen alkoi autoilu vasta siis sujua ja vasta nyt ollaan alettu yhdessä kaupassa käymään kun viihtyvät.Tytöt siis nyt 1v.

Kaikki lapset eivät vaan viihdy, syytä en tiedä.Minun kaksi vanhempaa lasta ovat aina viihtyneet todella hyvin vaunuissa ja autossa.Jos ei uni muuten tullut niin ainakin autossa ;))

kestääkö lenkkisi tuon 30-60 min aina ja sitten vauhti pysähtyy? MEillä tuli semmonen vaihe että vauva kyllä alusta nukkui hyvin vaunuissa useita tunteja ja tavaksi tuli tehdä kunnon lenkki ja sen jälkeen tytteli nukkui vielä pari tuntia päälle. Mutta sitten yhtäkkiä vauva alkoi aina herätä kun päästiin kotiin (tai kauppaan) kun vaunut pysähtyi. tätä kun aikani ihmettelin niin mumma ehdotti että jos kärryttelisin vain niin että vauva juuri ehtii nukahtaa, siis ihan muutamia satoja metreä tai jotain 5 min, ja sitten pysäytän vaunut nukkuma""paikalle"" ja tämä alkoi tepsiä. Eli meillä oli syynä se että vauva oli just ton 30-60 min lenkin jälkeen pinnallisessa univaiheessa ja herkemmin herää mm. ääniin (kaupassa) tai liikkeen pysähtymiseen. No, lenkkejä tietty tällätavalla ei voi tehdä mutta vauva ainakin nukkui pidemmältä.

Kaupassa meidän vauva ei viihtynyt ollenkaan vaunuissa, heräsi poikkeuksetta aina, eikä kaukalossa ennen 2kk ikää. Äänet, kolinat, valot yms kai aiheutti levottomuutta. KUn alkoi paremmin huomioida ympäristöään ni sen jälkeen ei oo ollu mitään ongelmaa. 2 kk ikäsestä on menty kauppaan aina hereillä ollessa (just syötynä ja muutenkin virkeänä), ja ollu kaukalossa.

Meillä tyttö ei pitänyt vaunuista ollenkaan ekat 4kk. Sisällä nukkui niissä kyllä muttei ulkona. Vasta noin 4kk vanhana yhtäkkiä alkoi nukkua ulkona. Eli malttia vaan, kyllä hän varmaan vielä myöhemmin viihtyy.

midänkään neiti ei viihtynyt alkuun vaunuissa eikä turvaistuimessa. Nyt 4 kk iässä alkaa pikkuhiljaa viihtymään.Meillä on yhdistelmävaunut ja olen kohottanut ratasosaa yhden pykälän ylös päin jolloin koppaosakin nousee hieman, vauvalla on olo että olisi pystymmässä asennossa, lisäksi vielä pieni tyyny patjan alla. Ja todella kuumuus vaikuttaa myös vaunuissa, autossa viihtymiseen.
Leluja olen myös viritellyt autoon sillätavalla roikkumaan että tyttö näkee katsella niitä. malttia vaan varmaan teilläkin rupeaa myöhemmin viihtymään. Tiedän kyllä kuinka rasittavaa on kun ei viihdy. Minä kuvittelin ennen että kaikki vauvat viihtyy autossa ja vaunuissa.

Yhteistyössä