ei vieläkään hampaita..

Kävin itse hammaslääkrissä heti synnytyksen jälkeen ja lääkäri höpötteli minulle kaikkea lapsen hampaista. Hän kertoi, että kuten yleensäkin, suutarin lapsella ei ole kenkiä, ei ollut hammaslääkärin lapsella hampaita. Oli kuulemma oikein suvun kanssa ihmetelty (useita hammaslääkäreitä joukossa), että mikä on kun ei kuulu eikä näy =) Mutta hän muistaakseni sanoi, että 1,5-vuotiaana aletaan tutkia, jos ei vielä ole yksikään puhjennut. Siihen olisi teillä vielä kolmisen kuukautta.

Ymmärrän huolesi, mutta toisaalta ne ovat siellä piilossa ja turvassa bakteereilta. Kyllähän se minuakin otti päähän, kun tytöllemme ei meinannut hampaita ilmestyä ja ruokavalio oli siten aika mössömäinen... Tytölle tuli sitten onneksi 9 kk iässä ekat alahampaat, mikä sekin oli mun mielestä aika myöhään, kun lähipiirin vauvoja katseli...

Tuskinpa lapseltasi hampaat puuttuvat. Hammashoitaja on varmasti jo tutkinut lapsesi rutiinikäynnillä ja havainnut hampaat ikenissä(?)
 
Meidän poitsulle tuli eka hammas 1v2kk iässä, 1v tarkastuksessa hammaslääkäri hyvin tyynesti sanoi että jos ei kolmevuotistarkistuksessa ole yhtään hammasta niin sitten voidaan alkaa ottaa asiaa tutkittavaksi mutta ikinä ei ole tullut vastaan lasta jolla ei hampaita olisi. Eli kyllä ne sieltä tulevat.

Milloin sinulla ja miehelläsi on hampaat tulleet, sekin vaikuttaa. Itselläni oli vielä 18-vuotiaana maitohammas ja tästä hammaslääkäri päättelikin että ei ole mikään iso asia että lapsella ei vielä ole hampaita.

Hyvä kyllä kun kaikki ihmiset olivat hirveän huolissaan kun ei ole hampaita, helppoahan se elämä silloin on kun ei niitä ole, ei tarvitse harjata eikä myöskään satu jos lapsi päättää puraista :LOL:

Eli kyllä ne hampaat sieltä vielä tulevat, usko vaan
 
Meidän neidille puhkes just eka hammas 5 kk ja 3 pv:n iässä, veljelleen 4 kk iässä ja kakkoselle tytölle vähän vajaa 5 kk. Vanhimmalta lähtivät ekat hampaat 5 vuotiaana. Kaikille on tullut meillä tosi aikaisin. Miehelleni on tullut ekat 4 kk iässä ja mulle 6 kk.

Eiköhän ne sieltä pian ilmesty.
 

Yhteistyössä