Ei vaan käsitä kuinka jotkut kehtaavat hankkiutua mieheltä salaa raskaaksi??!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen.

Siis kuinka tämä on edes mahdollista? Kuinka jollain voi olla otsaa niin paljon?? Raskaus ei ole mikään pikku juttu vaan sieltä syntyy sit ihan oikea ihminen!! Ihminen jolla mielestäni on täysi oikeus molempiin vanhempiin.
Ja ylipäätänsä lapsen hankinta ei ole ihan pikku juttu vaa tuollaisest päätökset tulisi tehdä yhdessä!! Ei toiselta salaa. Ei edes toista painostamalla.
Minusta olisi ainakin ihan hirveää kantaa sisälläni lasta jonka olen "hakkinut" mieheltä salaa. Kieroilulla. Ehkäisyn pois jättämisellä.

Älyttömiä ovat kyllä jotkut ihmiset, ei voi muuta taas sanoa.

Seuraavaksi nämä naiset ovat täällä vinkumassa kuinka mies ei osallistu lastenhoitoon.
Mun mielestä tuo on törkeintä mitä nainen voi miehelle tehdä, pitää miehelläkin olla oikeus päättää haluaako isäksi vai ei. Eri asia on jos ehkäisy oikeasti pettää ja asia ratkaistaan yhdessä, silloin se on molempien yhteinen päätös. Mutta sitä en mitenkään hyväksy että nainen päättää asian miehen puolesta.

En hyväksy minäkään.
mä jätin mun exän, kun pitkän jahkaamisen tulos oli että ei halua lapsia vielä moneen vuoteen. mä taas halusin, elämäni vaikeimpia valintoja. mutta en ole katunut hetkeäkään, nyt mulla ihana mies, taapero ja toinen tulossa. ja näitä lapsia halusi molemmat ja molemmat odottavat innolla tulevaa <3

tuota en ehkä allekirjoita täysin, että lapsella pitää olla molemmat vanhemmat. toki se olisi ideaali tilanne, mutta entäs keinohedelmöitys, jossa nainen hankkiutuu raskaaksi ihan yksinään? sateenkaariperheet?
uskon että myös yksi vanhempi riittää (tai kaksi isää/äitiä), jos lapsi on haluttu, toivottu ja rakastettu.

Herranen aika, pitäisi miehen ymmärtää, että AINA kun ryhtyy yhdyntään naisen kanssa, on raskaus MAHDOLLINEN, käytettiinpä sitten ehkäisyä tai ei. Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen!

Herranen aika, pitäisi miehen ymmärtää, että AINA kun ryhtyy yhdyntään naisen kanssa, on raskaus MAHDOLLINEN, käytettiinpä sitten ehkäisyä tai ei. Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen!

Ei tässä puhutakaan ehkäisyn pettämisestä, vaan siitä että nainen jättää yhdessä sovitun ehkäisyn pois kertomatta miehelle, tarkoituksena tulla raskaaksi miehen tietämättä ja miehen tahdon vastaisesti. Pikkaisen eri asioita nuo kaksi!

Entäpä ne tilanteet, joissa ehkäisy on todella pettänyt, ja lopputulos on että nainen on raskaana? Jos mies ei tuossa tilanteessa halua missään nimessä lasta, tulisiko naisen automaattisesti taipua aborttiin?

Tuskinpa nämä naiset, jotka täällä vinkuvat siitä, miten mies ei kanna vastuutaan, ovat kaikki salaa mieheltä raskautuneet. (Vaikka varmasti heitäkin täällä on.) Niitä vahinkojakin kun tosiaan sattuu...

[QUOTE="Vieras";22524594]Entäpä ne tilanteet, joissa ehkäisy on todella pettänyt, ja lopputulos on että nainen on raskaana? Jos mies ei tuossa tilanteessa halua missään nimessä lasta, tulisiko naisen automaattisesti taipua aborttiin?

Tuskinpa nämä naiset, jotka täällä vinkuvat siitä, miten mies ei kanna vastuutaan, ovat kaikki salaa mieheltä raskautuneet. (Vaikka varmasti heitäkin täällä on.) Niitä vahinkojakin kun tosiaan sattuu...[/QUOTE]

Jos ehkäisy pettää, nainen on se joka päättää, eipä siinä miehellä oikeasti ole sananvaltaa. Mutta mies voi päättää ryhtyykö lapsiperheen elämään vai ei, se on miehen oikeus. Jos nainen pitää lapsen vaikka mies ei missään tapauksessa sitä halua, ei nainen voi vaatia miestä olemaan isä (muuten kuin biologisesti). Kumpikin tekee oman ratkaisunsa tuossa tilanteessa, ja kantaa siitä vastuun.

Kaksplussan logiikalla miehen on kannettava vastuu syntyvästä lapsesta vaikka lapsi olisi saanut alkunsa siten että nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä koska haluaa lapsen.

kaksplussan logiikalla kun jokainen kerta kun harrastetaan seksiä, on sellainen että siitä voi tulla raskaaksi.
sillä ei palstalogiikalla ole mitään väliä että parisuhteessa jossa yhdessä on sovittu ehkäisyn käyttämisestä, toinen osapuoli kusettaa ja jättää tahallaan ehkäisyn pois käytöstä. Miehen kun pitäisi hankkia sterilisaatio tai käyttää kondomia jos ei halua isäksi.

kukaan ei tietenkään vetäisi herneitä nenään jos se oma mies rupeaisi käyttämään kondomia muusta ehkäisystä huolimatta, ihan vaan siksi että oman puolison sanaan ei ehkä voikaan luottaa....
kyllä siinä miesparka saisi kuulla kunniansa kun epäilee naista epäluotettavaksi ja varmaan vielä päälle syytteet siitä että varmaan juoksee vieraissa kun kumia on ruvennut käyttämään.

On todellakin eri asia pettääkö ehkäisy vahingossa oikeasti, vai tapahtuuko se tahallisesti, toiselta salaa.

jos ehkäisy oikeasti pettää ja tilanne molemmille yllätys.molemmat tekevät itse ratkaisunsa.
nainen päättää pitääkö lapsen vai ei, mies päättää onko lapsi hänelle olemassa vai ei. mun mielestä jos nainen pitää lapsen, miehen tahdosta riippumatta, ei hän ole myöskään oikeutettu elareihin.

[QUOTE="vieras";22524523]En hyväksy minäkään.
mä jätin mun exän, kun pitkän jahkaamisen tulos oli että ei halua lapsia vielä moneen vuoteen. mä taas halusin, elämäni vaikeimpia valintoja. mutta en ole katunut hetkeäkään, nyt mulla ihana mies, taapero ja toinen tulossa. ja näitä lapsia halusi molemmat ja molemmat odottavat innolla tulevaa <3

tuota en ehkä allekirjoita täysin, että lapsella pitää olla molemmat vanhemmat. toki se olisi ideaali tilanne, mutta entäs keinohedelmöitys, jossa nainen hankkiutuu raskaaksi ihan yksinään? sateenkaariperheet?
uskon että myös yksi vanhempi riittää (tai kaksi isää/äitiä), jos lapsi on haluttu, toivottu ja rakastettu.[/QUOTE]

Laitoinkin että MAHDOLLISUUS molempiin vanhempiin. Tilanne jossa nainen hankkiutuu sala amieheltä raskaaksi joka ei olekkaan valmis vie nainen lapselta mahdollisuuden isään.

[QUOTE="vieras";22524648]
kukaan ei tietenkään vetäisi herneitä nenään jos se oma mies rupeaisi käyttämään kondomia muusta ehkäisystä huolimatta, ihan vaan siksi että oman puolison sanaan ei ehkä voikaan luottaa....
kyllä siinä miesparka saisi kuulla kunniansa kun epäilee naista epäluotettavaksi ja varmaan vielä päälle syytteet siitä että varmaan juoksee vieraissa kun kumia on ruvennut käyttämään.[/QUOTE]

Täällä oli tuosta aloitus, ja mies teilattiin heti, kun ei luottanut vaimoonsa vaan halusi kondomia käyttää huolimatta vaimolla olevasta ehkäisystä! Tekee mies niin tai näin, väärin menee. Jos ei käytä kondomia, oma vika kun pitäisi tietää että jos ei lasta halua, tulee ehkäistä. Jos taas käyttää kondomia, on idiootti kun ei luota vaimoonsa.

Sellaiset naiset vain rakastavat tulevaa lastaan enemmän kuin miestään, ei siinä sen kummempaa.

Eiköhän ne naiset rakasta vain itseään ja lastaan vain välikappaleena, jolla pönkittävät itsensä rakastamista. Kukaan lastaan rakastava vanhempi ei tee lasta tarkoituksella miehelle, joka ei itse ole valinnut isyyttä. Onhan se nyt todennäköistä, että jossain vaiheessa asia tulee päin sen lapsen näköä jollain tavalla. Lapsi kuulee, että on ollut vahinko ja osaa monesti päätellä tai epäillä, että äiti on huijannut isää. Ja jos vanhemmat on parisuhteessa niin kyllä se enemmin tai myöhemmin siinäkin näkyy.

Että mua jotenkin ärsyttää toi lässytys lapsen oikeudesta molempiin vanhempiin. Et ap ilmeisesti sitten hyväksy yksinäisen naisen hedelmöityshoitoja? Kun kerran lapsella on oltava oikeus molempiin vanhempiin? Eli niiden naisten kohtalo on vaan jäädä lapsettomiksi?

[QUOTE="vieras";22524879]Että mua jotenkin ärsyttää toi lässytys lapsen oikeudesta molempiin vanhempiin. Et ap ilmeisesti sitten hyväksy yksinäisen naisen hedelmöityshoitoja? Kun kerran lapsella on oltava oikeus molempiin vanhempiin? Eli niiden naisten kohtalo on vaan jäädä lapsettomiksi?[/QUOTE]

tuntuu ärsyttävän joo kun et ymmärrätänyt pointtia.
Mä puhun heinän teosta ja puhut auton laitosta.

Myös sen naisen pitäisi ymmärtää, että häntä paneva mies ei halua lapsia, ja jos nainen raskaaksi tulee niin siinä onkin sitten mietittävää puolin ja toisin. Aika turha itkeä että "sä panit vaikka et lapsia halua". Ehkäisy on sitä varten.

[QUOTE="vieras";22524879]Että mua jotenkin ärsyttää toi lässytys lapsen oikeudesta molempiin vanhempiin. Et ap ilmeisesti sitten hyväksy yksinäisen naisen hedelmöityshoitoja? Kun kerran lapsella on oltava oikeus molempiin vanhempiin? Eli niiden naisten kohtalo on vaan jäädä lapsettomiksi?[/QUOTE]

Eikö ne voi etsiä miestä joka lapsen haluaa? Eivät viitsi, eivät kerkeä enää? Juu, en minäkään ymmärrä heidän hoitojaan.

Me ei käytetty mitn ehkäisyä humalassa ja taas selvinpäin kumia.Tästä siis jo aikaa ja oltiin vastarakastuneita ja siinä touhussa ei kumit kerenneet aina mukaan.No meni jokunen kk aikaa ja huomasin että olen raskaana. Eli tuo taisi olla molempien "vika" ,mutta nyt me edelleen yhdessä ja ihana lapsi.Haaveillaan toisesta mutta mies ei ihan satavarma vielä,joten nyt ehkäisy on huolehdittu,mutta se voi pettää...mutta ei niin että tahallaan. Ei ole toisen seläntakana oikein tehdä tollasta päätöstä jos toinen ei ole halukas vielä.

mä tosiaan jätin mun exän, sen takia ettei se halunnut lapsia. pitkään jouduin asiaa miettimään ja exä ei asiaa ihan ymmärtänyt, mutta mun mielestä se vaan oli ainut oikea vaihtoehto.
en voi toista vaatia tekemään lasta, jos ei ole valmis, mutta en myöskään itse ollut valmis luopumaan haavestani saada lapsia nuorena.
moni asiaa silloin kommentoi, että enkö rakastanut exääni, mutta ei se siitä ollut kiinni. vaan siitä että rakastin ja kunnioitin, mutta tiesin etten ole onnellinen suhteessa, jossa molemmat haluaa eri asioita.
nyt myös exäni, on asian ymmärtänyt, elää onnellisena suhteessa johon ei lapsia ole tulossa, viettävät vapaata elämää ja hän on onnellinen mun puolesta, koska tietää että olen onnellinen ja ratkaisu oli oikea, kaikkien kannalta.

eli mun sanomani: etsikää mies/suhde, jossa molemmat haluaa samoja asioita, älkää perustako loppuelämäänne valheelle.

Yhteistyössä