Ei vaan jaksa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masentunut....

Vieras
Ollaan lasta yritetty yli 2v, nyt tuli semmonen olo, et ei jaksa.. tai ollu jo pidemmänkin aikaa. Mulla aiemmasta suhteesta lapsi, ja sen takia jaksan herätä jne.. mut muuta ei huvita eikä kiinnosta tehdä.

mietin että menisikö lääkäriin keskustelemaan tästä masennuksesta, mutta en tahdo mitään lääkkeitä ruveta syömään. Mut en jaksa mennä töihin tai ihinkään muuallekaan.

Kaikki illat mietin vaan et miks me ei saada. Tai minä oon saanut, mutta mies ei.
silti syytän tästä jotenkin itteeni, tunen oloni turhaks kun en tuu raskaaksi.
Ja muutaman läheisen ihmisen kuolema tähän kaiken keskelle, ei vaan jaksa.

Kannattaa ottaa yhteyttä mielummin mielenterveystoimistoon jotta pääset juttelemaan psykologin kanssa. Lääkärit nimittäin niitä lääkkeitä määrää, ja jos varaat vain lääkärille ajan, et saa sieltä muuta kuin reseptin kouraan.

jaksamista!

t. masennuksen sairastanut

Oletko tutkituttanut asiaa? Itselläni ensimmäinen lapsi tuli ensi yrityksestä ja toista ei kuulunut. Ei ollut isosta asiasta kysymys kun sen tutki, omassa kierrossa oli häiriöitä mitä en pystynyt itse huomaamaan kun kuukautiset tulivat kuitenkin säännöllisesti. Hormoneilla tulin raskaaksi melko pian sitten kun asia selvisi. Kannattaa selvittää, nykyään on niin paljon erilaisia keinoja ja apuja raskautumiseen. Voimia sinulle, koita jaksaa raskaan ajan keskellä.

Hae ehdottomasti apua! Itse pääsin työterveyden kautta psykiatrille ja hänen lausunnollaan sain Kelalta psykoterapiakorvaukset.

Prosessissa voi mennä aikaa, mutta se kannattaa. Siksi ei kannata viivytellä itse yhtään! Samoin kannattaa hankkiutua tutkimuksiin lapsettomuuden syistä, jos ei sitä ole tutkittu. Itselläni lapsettomuuskriisin aiheuttama masennus helpotti tosissaan vasta, kun tulin raskaaksi.

Eikö kannata mennä tutkituttamaan kummatkin että mistä kiikastaa?

Ihmettelen että olette noin pitkästi olleet ilman tutkimuksia jos lasta ei kuulu. Ei se yksi lapsi siellä taustalla merkkaa mitään, olet voinut sen jälkeen vaikka saada pcon jolloin muniksia ei irtoa ollenkaan.

Yhteistyössä