ei vaan innosta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla magia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla magia

Vieras
mikähän oikein mulla on?? mua ei kiinnosta seksi mieheni kanssa ollenkaan.. suutelutkin oikein yököttää.. ja itseänikin ottaa oikein päähän kun ei innosta.
tämä alkoi jo silloin kun saimme ensimmäisen lapsen mutta silloin innostuin huomattavasti useammin petihommiin kuin sen jälkeen kun meidän toinen lapsi syntyi. toinen lapsi on nyt puolitoistavuotta ja olemme sekstaillu ehkä noin kymmenen kertaa... ei hyvä =(

mä olen lasten kanssa kotona, ja päiväni menee siis lapsia ja kotia hoidellessa. iltaisin olen väsynyt ( onkohan toikin tekosyy...?) ja tekee mieli mennä nukkumaan aikaisin koska lapset herättävät minut noin kuuden aikaan. mies saa nukkua puoli kahdeksaan jonka jälkeen lähtee töihin. mutta ei ymmärrä mun kannalta sitä että kun hän jaksaa valvoa illalla pidempää kuin mä niin kuulen useasti että kun mä nukun aina kun hän on kotona. hän tekee pitkää päivää töissä joten emme kyllä montaa tuntia päivässä näe.
mutta musta tuntuu että kun mä olen koko päivän duunaillut kotosalla niin kun hän tulee kotiin niin mun pitäisi "hoidella" vielä hänetkin... eikä mua huvita..

paha olo on varmasti molemmin puolin... ja taidan ajaa miestäni vieraisiin päin...
olen koittanut miehelle puhua että mä oon oikeasti väsynyt iltaisin kun mun päiväni ei pääty siihen että ns. työaika loppuu, vasta silloin on pieni tauko kun saan lapset nukkumaan niin sitten pitäisi jaksaa vielä miehen kanssa...

mikä avuksi?? täytyisi löytää jostain lisäenergiaa ja himoa että homma toimii ;)
ja eihän meidän aikuisten touhut kuuluisi olla mitään pakkopullaa, siitä pitäisi nauttia molemmat. olemme yrittäneet että pidämme noin kerran kuukaudessa sitä laatuaikaa, eli lapset olemme saaneet hoitoon mutta nekin reissut menee aina baarissa juoksemiseen, alkaa sekin potuttaa... no tietysti krapulassa on kiva harrastaa ja sekin varmasti vaikuttaa ettei tarvitse miettiä että lapset herää...

onko mun päässä vika vai meneekö tämä ohi lasten vielä kasvaessa? mä rakastan miestäni mutta parisuhteen toimivuuteen kyllä tarvitaan myös se että petihommat toimii.. vai tarviiko?? toivottavasti joku ymmärsi mitä mä kirjoitin, tais mennä aika sekavaksi.. ja jos joku vois vastailla että mitä tehdä, vinkkejä?? olisipa joku "pilleri" tähänkin tautiin... ;)

Viikonloppuisin, lasten ollessa päiväunilla?

Nopeasti jossain piilossa mihin aikaan ilasta vain, ennen lasten nukkumaan menoa..?

Aamulla ennen kuutta, kun lapset vielä nukkuvat?

Aina ei tarvitse sen pisimmän kaavan mukaisesti toimia..

"toivottavasti joku ymmärsi mitä mä kirjoitin, tais mennä aika sekavaksi.. ja jos joku vois vastailla että mitä tehdä, vinkkejä?? olisipa joku "pilleri" tähänkin tautiin... ;) "

Olet kotirouva ja kirjoittelet saatuasi aamutouhut pyörimään lasten kanssa.
Miten ihanaa ja melko väsyttävääkin aikaa se oli. Silloin ei surfailtu netissä.

Ehkä alat olla jo hieman kyllästynyt kotonaoloon. Miten kauan ajattelit olla hoitovapaalla?

Mielestäni laatuaikaa puolison kanssa ei ole lähibaarissa kaljoittelu. Minulla on sellaisista reissuista vain ikäviä muistoja. Kamala meteli, humalaisten jorina ja tupakansavu. Suurin osa tuijottaa televisioon. Onneksi sentään en koskaan osunut karaokebaariin.

Keksi itsellesi uusia harrastuksia. Kyllä miehen pitää pärjätä kotona pari tuntia illalla lasten kanssa. Jos ei pärjää, niin hanki lastenhoitoapua.

Katsoin eilen illalla Bella-ohjelma neloskanavalta. www.nelonen.fi/bella.
Seitsämän lapsen äiti Taina nimeltään oli muuttumisleikissä. Eniten minua kiinnosti naiselle annettu bioenergiahoito. Kun aikoinaan käytin jo edesmennyttä sukulaisnaista vastaavassa hoidossa, asiaa ei näytetty telkkarissa. Nykyään noistakin hoidoista puhutaan jo normaalisti ilman kohua.

Suosittelen sinulle jotain kevyttä hoitoa. Tykkäsin aikoinaan itse vyöhyketerapiasta.
Olin melko uupunut ja siitä tuli hyvä olo.

Oletko sama nimimerkki, joka kirjoitteli vähän aikaa sitten Julkut palstalla Vanhanen keskustelussa. Vaihdoimme muutaman mielipiteen jostakin asiasta.

Kun googletin tietoa Bella-ohjelmasta, Google nosti tuohon viestiketjuun kirjoittamani viestin esille. Minusta on noloa, että www.plaza.fi linkittää nämä viestit tuohon hakukoneeseen.

Ihmeen vähän sinä sait vastauksia. Mitä jos purkaisit seuraavan kerran mieltäsi vaikka Äidit-palstalla. Siellä taitaa olla melko hiljaista, mutta saat enemmän sympatiaa osaksesi. Tällä Parisuhdepalstalla on melko sekalaista seurakuntaa.
Hyväkin keskustelu tyssää ala-arvoisiin kommentteihin.

Tyylini on kirjoittaa liian runsassanaisesti. Mutta minulla on siihen runsaasti aikaa.
Olen jalkani takia sairauslomalla. Kirjoittelen nimimerkillä satunnaisesti Kristallipallopalstalla.

Voi hyvin ja muista pitää itsestäsi hyvää huolta.

lapset päikkäreillä ja mä tulin nopeesti kurkkaamaan tänne..
kiitti paljon vastauksista! ja ilopillerille: en ole sama henkilö jonka kanssa olet vaihtanut mielipiteitä julkutpalstalla.

mä olen kanssa miettinyt tuota että "hoidettaisiin homma" nopeesti, mutta musta on tullut vielä kaikenlisäksi vainoharhainen.. kuvittelen kokoajan että lapset herää tai on jo hereillä.. vanhempi lapsista tulee kurkkimaan tms. ei pysty nauttimaan ei...
mä suuresti ihmettelen tätä mun suurta muutosta kun ennen lapsia me oltiin hyvinkin aktiivisia. saatettiin makoilla ja hmm... vaikka koko sunnuntaipäivä ja silloin harrasteltiin muutenkin lähes päivittäin ja joskus useasti samana päivänä... voi niitä aikoja...

tuosta omasta ajasta... se on totta että mulla ei ole sitä omaa aikaa juurikaan lainkaan. edes ruokakaupassa en pääse käymään yksin, on todella harvassa ne kerrat, saati että se nyt olisi niin suurta nautintoa että käydä ruokaostoksilla. meillä se mennyt vaan siihen että mä hoidan kaiken kotiin liittyvät hommat ja mies tuo rahan kotiin. ja jotenkin tuntuu että jos mä edes ehdotan että mä voisin mennä yksin niin mies tuntuu luokkaantuvan..
harrastukset ovat kaikki jääneet, eikä mulla muutenkaan ole niin kauhean paljon mitään aktiivisia harrastuksia ole ollut. baarissa käynti on aina joskus kyllä kivaa, näkee paljon tuttuja mutta ei se meidän parisuhdetta paranna...

tuota noin, pikkuiset heräsivät joten taidan jatkaa taas tuonnempana... =)

Tuon saman vaiheen joskus eläneenä :

Pieniä hakalukkoja voi asentaa suihkuhuoneeseen, vaatekomeroon, makkariin.. tarpeeksi ylös, jotta lapset eivät koskaan lukitse itseään minnekään...

Mitä useammin seksiä harrastaa,sitä useammin sitä tekee mieli.Ja toisinpäin...Nyt tohinaksi ennen kuin oikeasti miehesi lähtee vieraisiin.Kyllä haluava keinot keksii,vaikkapa sitten aikuisten "pyykkihetken".Aina ei kannata vedota väsymykseen,otapa vaikka tavoitteeksi että parina iltana viikosta jäät valvomaan miehesi kanssa,muut illat sitten vaikka nukut.Tsemppiä!

Tuossa edellä on mainittu paljon hyviä asioita. Mulle tuli mieleen vielä naisen hormoonitoiminta. Se vaikuttaa hirveästi seksuaaliseen halukkuuteen ja varsinkin kun lapset ovat pieniä on hormonitoiminta vilkkaampaa. Itsekin olen aina ollut aktiivinen mutta kun lapset olivat pieniä mua ei mies oikein jaksanut kiinnostaa. Onneksi se meni ohi, kuten varmaan sullakin. Toivottavasti saat puolisosi kanssa puhuttua tästä asiasta...
Tsemppiä! Ottakaa sitä lomaa myös kahdenkeskiseen oleskeluun. Menkää hotelliin yöksi tai jonnekin missä saatte olla kahdestaan ja keskittykää toisiinne :)

tuo hormoonitoiminta on muakin mietityttänyt. en mä oikein keksi muutakaan selitystä kun mieli on muuttunut kuitenkin niin paljon. ja se paheni toisen lapsen jälkeen. ja toivottavasti menee ohi pian jos se sitä on...

ja sitten että kun sekin ottaa niin pattiin että kun se kahdenkeskeinen aika jostain tupsahtaa niin heti miehellä on mielessä "se". toisaalta on ymmärrettävää mutta mulle riittäis ihan sekin että oltais ihan vaan lähekkäin mutta se on ihan lapsellista kuulemma. tietenkin sen ymmärrän että varmaan miehellä on pussit täynnä kun niin harvoin harrastamme. ja mä sitten joskus harvoin sitten sen vähän niinkuin "velvollisuutena" hoidan.. jos näin voi sanoa.

mä olen ehdottanut hänelle että mä yritän olla iltaisin hereillä pidempään mutta vastaavasti myös haluaisin että hän heräilee vähän aikaisemmin että ehdimme jotain puhumaankin ja huomaa hänkin että varmasti tulee uni aikaisemmin ettei tarvitsisi valvoa sitten yksinään niin myöhään. mutta kuitenkin olisimme niin, että ehtisimme olla kaksistaankin ja niin että mä oon hereillä =) vastaus on kuitenkin melko selvä, hän tekee pitkää päivää töissä niin hän kaipaa lepoa... aamuisin...

mutta mä yritän keksiä nyt noista teidän vinkeistä jotain kivaa, jos asiat alkavat luistaa paremmin jos se olen minä ketä aloittaa jollain tapaa suhteen korjauksen.
mutta lisää juttuja kyllä mielelläni lueskelen aina kun sellainen hetki löytyy.

Verikokeella saa tsekattua hormonitasot. Lääkäriin mars. Ota asia vaikka puheeksi käydessäsi lasten kanssa neuvolassa jos et ole juuri menossa itse lääkäriin, eiköhän nekin tiedä nämä jutut siellä. Osaavat ainakin neuvoa, miten pääset verikokeeseen.

Kirjoituksesi olisi voinut olla kuin oma kirjoitukseni vielä muutama vuosi sitten. Minuakaan sekstailu ei olisi voinut vähempää "napata". Haluja oli, mutta ei miestäni eikä hänen tarjoamaa seksiä kohtaan.

Näin jälkikäteen ajateltuna omaan haluttomuuteeni vaikutti seuraavat seikat:

a) synnytyksen jälkeinen lievä masennus (parani ajan myötä ja päiväkirjaa kirjoittelemalla)

b) väsymys: Vauvan nukkuessa pätkittäin sitä todellakin on kuoleman väsynyt. Itselläni auttoi se, että vauva pantiin unikouluun.

c) yleinen vitutus: olin kyllästynyt työpaikkaani, lössähtäneeseen olemukseeni, parisuhteeseen, seksiin ja siihen, että olin hautautunut kuvainnollisesti vaippavuoren ja tiskihelvetin väliin

d) epärealistinen kuva äitiydestä: Kuvittelin etukäteen, että äitiys olisi jotain ihanaa jatkuvaa onnea, jossa suloinen vauva jokeltelisi kehdossaan ja minä leipoisin pullaa. Raadollisempi todellisuus vaati sitten asenteen muutosta aika radikaalisti

e) aikuiskontaktien puute: Erityisesti esikoisen syntyessä oli aika kova kolaus huomata, että muut kaverit ovat päivisin töissä ja iltaisin rättiväsyneinä kotona oman perheensä kanssa. Samalla paikkakunnalla ei ollut kavereita. Toisen lapsen synnyttyä tilanne helpotti, koska silloin pystyi edes menemään hiekkalaatikolle puhumaan muiden äitien kanssa

f) Tuen puute mieheltä: Mies ei ymmärtänyt kotiäitiyden raskautta. Hän ei arvostanut kotiäidin työtäni, vaan painosti minua palaamaan töihin ansaitsemaan ja tekemään ns. oikeaa hommaa. Miehen mielestä minulla oli asenneongelma ja organisoimalla asiat minun olisi pitänyt leikiten selvitä omakotitalon hoitamisesta vauvanhoidon lisäksi.

Kun siis monessa asiassa oli jutut pielessä, oli myös vaikea lähteä purkamaan vyyhtiä ja löytämään ongelmiin ratkaisua. Tietysti aika auttaa ainakin unenpuutteesta johtuviin ongelmiin sekä rakkaus lapsiin. Sen sijaan esimerkiksi parisuhde on mielestäni koetuksella lapsen synnyttyä. Mieheni (tai siis nykyinen ex...) on aika hyvä isänä, mutta puolisona erittäin joustamaton ja ymmärtämätön. Kasvun paikka ja koetinkivi ehdottomasti kummallekin puolisolle.

Minua myös nyppi se, että mies halusi koko ajan seksiä ja hellyys johti hänen puoleltaan aina seksiin. Jos mies auttoi kotitöissä, vauvanhoidossa ja päästi minut omiin harrastuksiin, niin jaksoin paljon paremmin. Suosittelen lämpimästi jonkun liikuntaharrastuksen aloittamista. Myös tietyllä tavalla asioiden rytmittäminen on tärkeää. Minäkin kävin lasten kanssa kaupassa ja jopa kampaajalla (!) lasten kanssa. Sen sijaan toisen lapsen kanssa olin sitten tarkempi siitä, että todellakin VAADIN saamaan omaa aikaa edes pienen hetken joka päivä, jotta jaksan paremmin.

miehes pitäs ymmärtää auttaa sinua. Kuka sitä väsyneenä mitään jaksaa? Miehesi pitää panostaa parisuhteeseen, eli osallistua kotitöihin ja olla lasten kanssa.
Teidän pitää saada myös yhteistä aikaa, ei kapakassa vaan jossain muualla.
Myös sinulla pitää olla omaa aikaa, vaikka lenkille illalla jos ei muuta.
Miehesi pitää helliä sinua, pitää kuin kukkaa kämmenellä ja ymmärtää että kun on onnellinen vaimo, koko perhe on onnellinen. Sinun pitää myös huomioida mies.

Miten tämän kaiken saat?
Sinun pitää keskustella miehesi kanssa, ei silloin kun pinna on tiukilla vaan silloin kun on normaali, hyvä hetki ja lapset eivät ole läsnä.
Vastatkaa molemmat kysymykseen: Minkälaisen parisuhteen haluat? Älkää keskittykö ongelmiin vaan ratkaisuihin. Molemmilta vaaditaan joustoa.
Kyse on neuvottelusta. Älä ala vinkumaan, kerro mitä Sinä haluat,miltä sinusta tuntuu, ihan neutraalisti. Mies voi kertoa myös.

Onnea matkaan

se tulee siitä koska salat tajua että,seksi on perseestä ällöttävää ( vain kivaa sitten jos on rakastunut) mutta, sitten kun on monta vuotta saman tyypin kanssa niin ei sitä aina jaksa jyssää....

Yhteistyössä