Ei töitä, ei sitte millään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hoitaja"

Vieras
Luulin, että valmistumisen myötä työllistyy heti eli ajattelin todella et sijaisuuksia olisi tarjolla.. Mutta tässä nyt ollaan jo tovi oltu työttömänä hoitajana. :( Ja kyllä olen hakenut töitä, parissa työhaastattelussa käyny.. mut ei. Ja nyt sit tuli puhelu eräästä paikasta ja ne on valinnut sijaiset jo kesäksi, mut sairaanhoitajien sijaisista oli vielä pula, muttta ne olis halunnut että tuun sinne tekemään nyt piakkoin viikon töitä palkatta (perustelu: ei ole paljoa hoitotyön kokemusta) ja kattovat kuinka se sujuu ja sitten miettivät ottaisivatko minut kesätöihin.

Kyllä on huono fiilis.

tiiän niin tunteen... Valmistuin itsekin juuri, tosin toiselle alalle mutta ajattelin että töitä löytyy varmasti jostain. Nyt parikymmentä hakemusta laitettu sinne sun tänne eikä edes haastatteluun ole tullut kutsua :( Aikaisemman kokemuksen puuttuminen juuri tältä osaamisalueelta vissiinkin syynä.

Tsemppiä sulle, kyllä varmasti vielä nappaat työpaikan!!!

Onko sinun mahdollista muuttaa toiselle paikkakunnalle? Hoitajista on nimittäin alueittain pulaa, tästä saat enemmän tietoa kun käyt esim työkkärissä juttelemassa tai edes katselet mol.fi tarjontaan.

Kyllä mulla ainakin täällä pk seudulla on töitä ollut niin, että saa valita mihin menee. Kertaakaan en ole varsinaisesti hakemalla hakenut (hakemusta lähettänyt) vaan on pyydetty tai olen puhelimitse sopinut tapaamisen jossa sovittu aloitus päivä yms asiat. Näin siis valmistumisesta saakka. Kovasti kummastuttaa rilanteesi, luulisi sairaanhoitajalle olevan töitä. Ellet sitten hea suppealle erikoisalalle tai hyvin vaativiin toimiin tai sijaisuuksiin. Sijaisuutta sijaisuuden perään olen minäkin tehnyt, joskin pysyvällä osastolla ja sairaalassa. Vakkari toimia aukeaa vähän. Mutta kyllä töitä pitäisi löytyä.

No ottasin kyl tehyyn yhteyttä, palkatta ei ole tarvetta töihin mennä! Ja sitten harkitsisin pääkaupunkiseudulle muuttoa, edes kesäksi, asunnonkin järjestävät, siitä saisit kokemusta.

Sijaisista on kova pula, joten kokeileppa ettiä kaikki mieleiset paikat listaksi ja ala soittelemaan :) ite päätin lähteä töihin kotiäitivuosien jälkeen ja soittelin parikymmentä paikkaa läpi ja tarjosin itteäni sijaiseksi lyhyelläkin varoitusajalla. Seuraavana päivänä jo alkoivat soitella takaisin ja tarjosivat hommia. Ja loppujen lopuksi oli 6 paikkaa, mistä sai oikein valita mihin meni. Ja kaikissa sijaisuudet olivat vähintään 6 kuukautta :)
Joten älä luovuta vaan rohkeasti vielä yrittämään!

Kuten joku tuolla aiemmin vinkkasikin niin soitteleminen kannattaa:D

Eli alat vaan soittelemaan paikkoihin ja jätät tietosi, jotta he tietävät ottaa yhteyttä, kun tarvetta on.

Itselläni kävi mm. niin, että kun rimpautin yhteen paikkaan niin heti tarjosivat seuraavalle päivälle hommia ja sillä tyopaikalla tehdään edelleen hommia;)

Komppailen edellisiä eli kannattaa tehdä itseään tykö ja soitella eri paikkoihin. Tarjoudu keikkalaiseksi lyhyelläkin varoitusajalla niin saat jalkaa ovenrakoon :) Meillä tosin on tällä hetkellä se tilanne että kun rahasta on pula niin ulkopuolisia sijaisia ei saa ottaa. Varmaan tämä tilanne on monessa muussakin paikassa mut älä lannistu, tärppää se jostain!

[QUOTE="Smartass";23407254]tiiän niin tunteen... Valmistuin itsekin juuri, tosin toiselle alalle mutta ajattelin että töitä löytyy varmasti jostain. Nyt parikymmentä hakemusta laitettu sinne sun tänne eikä edes haastatteluun ole tullut kutsua :( Aikaisemman kokemuksen puuttuminen juuri tältä osaamisalueelta vissiinkin syynä.

Tsemppiä sulle, kyllä varmasti vielä nappaat työpaikan!!![/QUOTE]

Mistä valmistuu edes ilman työharjoittelukokemusta alalta?

Olen soittanut ja kysellyt myös sellaisista paikoista, joissa ei avoimia paikkoja julkisessa haussa mutta olisin kiinnostunut... äskönkin soitin erääseen paikkaan, mutta tarvetta ei sielläkään ole tällä hetkellä, sanoi että laittavat kyllä sit lehteen ilmoitusta kun on tarvetta :( Näyttää vaan aika toivottomalta tää tilanne... Asun pohjanmaalla, keskikokoisessa kaupungissa.. Olen täältä yrittänyt saada töitä ja taidanpa ottaa taas yhteyttä rekryyn. Täällä lähinnä työn esteeksi tuntuu muodostuvan se, etten osaa hyvin toista kotimaista kieltä. Olen kotoisin hieman pohjoisempaa, myös sieltä suunnalta olen kysellyt töitä. Minulla on lapsi, joten sen vuoksi haluaisin olla näillä kulmilla tai muuttaa takaisin juurilleni. Pääkaupunkiseudulla kun ei ole tuttuja, sukulaisia tms. niin muutto sinne suuntaan ei oikein tunnu hyvältä ratkaisulta.

[QUOTE="hoitaja";23407876]Olen soittanut ja kysellyt myös sellaisista paikoista, joissa ei avoimia paikkoja julkisessa haussa mutta olisin kiinnostunut... äskönkin soitin erääseen paikkaan, mutta tarvetta ei sielläkään ole tällä hetkellä, sanoi että laittavat kyllä sit lehteen ilmoitusta kun on tarvetta :( Näyttää vaan aika toivottomalta tää tilanne... Asun pohjanmaalla, keskikokoisessa kaupungissa.. Olen täältä yrittänyt saada töitä ja taidanpa ottaa taas yhteyttä rekryyn. Täällä lähinnä työn esteeksi tuntuu muodostuvan se, etten osaa hyvin toista kotimaista kieltä. Olen kotoisin hieman pohjoisempaa, myös sieltä suunnalta olen kysellyt töitä. Minulla on lapsi, joten sen vuoksi haluaisin olla näillä kulmilla tai muuttaa takaisin juurilleni. Pääkaupunkiseudulla kun ei ole tuttuja, sukulaisia tms. niin muutto sinne suuntaan ei oikein tunnu hyvältä ratkaisulta.[/QUOTE]

No kyllä varmasti on töitä...oletko ollut työkkäriin yhteydessä? en tiedän ketään sairaanhoitajaa, joka olisi koskaan tahtomattaan ollut ilman töitä...kai siellä nyt aina joku vuodeosasto on, missä lisäkäsiä tarvitaan.

Lisään vieä, että tietysti jos sulla on itsellä jotain vaatimuksia esim. tyoaikojen suhteen, niin voi olla hankalampaa. Meillä tosin saa ladella milloin vois tulla töihin, niin työajat järkätään sen mukaan...kun on niin kova pula hoitajista.

ja vielä tosiaan vähän lisäystä edelliseen: olen myös käynyt työkkärissä ja siellä katottu myös avoimia paikkoja, mutta ei löytynyt sellaista (täällä oli kaksi paikkaa avoimena, mut niihin tartti kielitodistuksen). Ja reilun kuukauden päästä työkkäriin sit uudestaan tapaamiseen.

Yhteistyössä