Ei toi vauva opi ikinä syömään kiinteitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
eikä juomaan pullosta jossa on tuttiosa silikonia, luonnonkumia, suora malliltaan käyrä malliltaan, ei käy myöskään se MAM rinnanpäätä muistuttava.. eikä nokkamuki.

Kiinteitä ei viikon harjoittelun jälkeen saada menemään kuin korkeintaan se 2 lusikallista kerrallaan ( muut lapset meillä syöneet jo viikon jälkeen koko perunan ) . Poitsu pitää huulet tiukasti kii ja alkaa yökkiä jos vahingossa onnistun sinne suuhun jotain saamaan.

Poitsu siis 6 kk ja hälle ei kelpaa ku tissi :(

4 lapsen äiti on nyt neuvoton :attn: :(

Meil on ihan sama juttu. Esikoinen söi alusta alkaen niin hienosti. Ei mitään ongelmaa. Neiti 5kk sylkee aivan kaiken pihalle..Kaikki ajallaan, mut kun saisi pikkusen tulla lihaa luiden alle hällä!

:hug: :hug:
Näin minäkin aikoinaan kuvitteli tuon meidän neidin kanssa, mutta hienosti osaa jo syödä ja juoda. Meillä oli ainut mistä tyttö osasi juoda oli tupperwaran nokkamuki se jossa oli se silikoninen nokka kansi.(on tainut poisua markinoilta)
Tutti pullosta ei ikinä oppinut juomaan. Ja ikä on nyt 4v.

No meillä on kyllä pulska poika, että sen puoleen en oo huolissani.. tahtoisin vaan joskus pystyä tekemään jo muutakin ku istua ja imettää :( mut on tuomittu siihen loppu iäkseni :snotty:

Juomanokka pulloon? Sitten kun osaa itse sormin napostella ruokaa suuhunsa, söisikö niin...? Meilläkään tälle nuorimmaiselle ei pullo eikä nokkamuki kelvannut, eikä soseita syönut lusikalla oikein millään ensin. Itse sitten alkoi syömään sormiruokana ja samalla sai myös antaa hänelle ruokaa lusikalla suuhun... :whistle:

Älä lannistu,kyllä se siitä rupeaa menemään :).Mulla poika 7 kk kaikki kiinteä pitää olla todella sileää ja aika löysää että syö,ei minkäänlaisiä "kökköjä" kestä sihtikurkulla olla :)Mulla kaks lasta ennestään ja olleet tosi helppoja joka suhteessa,tää viimeinen sit vallan kuukkeellinen poika:)

Hitaasti hyvä tulee, maltti on valttia! Rintamaito on sellasta herkkua, että ei vauvasi varmaan ole vielä kovin innostunu potusta. Mites, jos kokeilisit makeita soseita, siis hedelmäsoseita esim. Onnittelut hienon pitkästä imetys ajasta!!!!

Ei oo kökköjä ruuassa, ihan hienon hienoa on.. ja olen jo vaipunut niin epätoivoon että melkeen kaikki sose maut on kokeiltu jos edes joku menis, mutta kun ei mee.. kaikki on yök :x :(

hörpyttämällä olen koittanut, mutta senkin jälkeen seuraa ihan kaamea loukkaantunut raivari itku et mitäs äiti menit tekemään :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:

niinkuin itse tiedät, niin varmasti oppii syömään. Meidän kuopus oli ihan surkea kiinteiden kanssa, meni 7-8kk ikään, että hän söi useita lusikallisia kiinteitä. Olin ihan hikikarpalot otsalla, kun kiinteiden syöminen oli ihan onnetonta...Nyt tyttö 1v11kk syö itse, on jo syönyt puolisen vuotta itse...

Kyllä se siitä lähtee, kun lapsi on valmis...tarjoa vaan vaikka kerran päivässä kiinteitä. Ohjaa lusikka kielen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Surina74:

niinkuin itse tiedät, niin varmasti oppii syömään. Meidän kuopus oli ihan surkea kiinteiden kanssa, meni 7-8kk ikään, että hän söi useita lusikallisia kiinteitä. Olin ihan hikikarpalot otsalla, kun kiinteiden syöminen oli ihan onnetonta...Nyt tyttö 1v11kk syö itse, on jo syönyt puolisen vuotta itse...

Kyllä se siitä lähtee, kun lapsi on valmis...tarjoa vaan vaikka kerran päivässä kiinteitä. Ohjaa lusikka kielen päälle.

Niin.. mä oon vaan muiden lasten kanssa päässyt sit varmaan niin helpolla vaan että pidin itsestäänselvyytenä että tääkin lähtee tästä vaan luistamaan.. ennenki olen imettänyt kauan mutta ei meillä oo mitään ongelmaa ollut siinä sivussa kiinteitäkin syödä... no lapset on sit kai erilaisia tässäkin asiassa.. :/

talvi050bm1.th.jpg

EI SILLÄ ETTÄ TÄÄ LAPSI NÄLKÄÄ NÄKEVÄN NÄKÖINEN OLIS :D :heart:

Niin.. mä oon vaan muiden lasten kanssa päässyt sit varmaan niin helpolla vaan että pidin itsestäänselvyytenä että tääkin lähtee tästä vaan luistamaan.. ennenki olen imettänyt kauan mutta ei meillä oo mitään ongelmaa ollut siinä sivussa kiinteitäkin syödä... no lapset on sit kai erilaisia tässäkin asiassa.. :/

Been there, tiedän että tuo rassaa, kun suosituksissa lukee, että lapsen pitäisi syödä niin ja niin paljon lihaa jne...itse tein niin, että annoin kiinteitä ENNEN imettämistä, koska niitä meni niin vähän.

Tuo herra vaa tuppaa olemaan sellainen, että kun hän haluu tissin , hän haluu tissin... olen kans koittanu et jos pahimpaan nälkään söis eka kiinteitä ja sit ottais tissin päälle, mut ei ei ei tuu kuuloonka.. vai annako mä sit vaa periks liian äkkiä?? En tiiä.. tuntuu että silloin 8 vuotta sit 20 vuotiaana esikoisen äitinä olin paljon fiksumpi tälläisissä asioissa ku nyt "vanhana kalkkiksena" :D Tai silloin ei ainakaan osannut stressata...

Been there, tiedän että tuo rassaa, kun suosituksissa lukee, että lapsen pitäisi syödä niin ja niin paljon lihaa jne...itse tein niin, että annoin kiinteitä ENNEN imettämistä, koska niitä meni niin vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
Ootko kokeillu kaupan soseita? Meneekö hedelmäsose alas? Käytätkö millaista lusikkaa? Pehmeä vai kova?

KAIKKI on kokeiltu.. kaupan soseet, omatekoiset.. pehmeet lusikat , kovat lusikat.. erimalliset lusikat.. KAIKKI... :/

Tuo herra vaa tuppaa olemaan sellainen, että kun hän haluu tissin , hän haluu tissin... olen kans koittanu et jos pahimpaan nälkään söis eka kiinteitä ja sit ottais tissin päälle, mut ei ei ei tuu kuuloonka.. vai annako mä sit vaa periks liian äkkiä?? En tiiä.. tuntuu että silloin 8 vuotta sit 20 vuotiaana esikoisen äitinä olin paljon fiksumpi tälläisissä asioissa ku nyt "vanhana kalkkiksena" :D Tai silloin ei ainakaan osannut stressata...

oho toi mun teksti tuli tonne väliin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
äiti ulkoilemaan isi syöttämään.

Vauva tietää että äidillä on parempaa herkkua kuin soseet tarjolla ;)

vois kyl oikeesti kokeilla.. olisin ihan raaásti yhden illan vaikka kokonaan pois kotoa.. pakko sen olis syödä ku ei muutakaan olis tarjolla.. hmmmm.. tuossa on ideaa.. :)

Yhteistyössä