Ei todellakaan huvikseen puhu ihmiset "arvauskeskuksesta" !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja isätön:
isäni kuoli kun luulivat että verenpainemittari on rikki ja eivät viitsineet kokeilla toisella laitteella. Lähettivät kotiin ja isäni kuoli kotona sydänkohtaukseen, eli hän oli arvauskeskuksessa kohtauksen aikana jo! Ja ammattilaiset eivät tunnistaneet oireta! Eivät olleet edes pahoillaan tai pyytäneet anteeksi.

Kuule ei sitä sydänkohtausdiagnoosia verenpainemittarilla tehdä vaan ekg:lla ja se otetaan rintakipupotilailta aina. Ja isäsi olisi voinut kuolla vaikka kuinka olisi ollut terveyskeskuksessa. Kaikkia ihmisiä kun ei voida pelastaa edes lääketieteen avulla.

Niinpä, olisiko rintakipupotilaalta todella korkean verenpaineen mittauksen jälkeen pitänyt ottaa ekg jne. eikä lähettää kotiin ja sanoa että kyllä se siitä helpottaa...

isäni kuoli kun luulivat että verenpainemittari on rikki ja eivät viitsineet kokeilla toisella laitteella. Lähettivät kotiin ja isäni kuoli kotona sydänkohtaukseen, eli hän oli arvauskeskuksessa kohtauksen aikana jo! Ja ammattilaiset eivät tunnistaneet oireta! Eivät olleet edes pahoillaan tai pyytäneet anteeksi.

Kuule ei sitä sydänkohtausdiagnoosia verenpainemittarilla tehdä vaan ekg:lla ja se otetaan rintakipupotilailta aina. Ja isäsi olisi voinut kuolla vaikka kuinka olisi ollut terveyskeskuksessa. Kaikkia ihmisiä kun ei voida pelastaa edes lääketieteen avulla.

Niinpä, olisiko rintakipupotilaalta todella korkean verenpaineen mittauksen jälkeen pitänyt ottaa ekg jne. eikä lähettää kotiin ja sanoa että kyllä se siitä helpottaa...

No korkea verenpaine ei tarkoita sitä että on kyseessä sydänkohtaus. Verenpaine voi olla hetkellisestikin koholla muutenkin.

No korkea verenpaine ei tarkoita sitä että on kyseessä sydänkohtaus. Verenpaine voi olla hetkellisestikin koholla muutenkin.

Lue uudestaan, entäs rintakipu?!!!

t. eräs, joka myös pettynyt terveyskeskukseen

Mä taas itse olen tk:ssa päässyt ajallaan sisään ja kunnon hoitoa (muutamalla erillä paikkakunnalla olen joutunut asuessani käymään) mutta yksityisellä odotellut yli tunnin parhaimmillaan siitä tilaamastani ajankohdasta ja vielä pistetty maksamaan myös odotus. Myös kerran vkl jouduin yksityiselle päivystykseen ja lääkäri tärisevin käsin tutki vähän eikä mitää osannu tehdä, ku viikolla sit tk:ssa oli kiva lääkäri ja hyvin hoiti. Et tk:seen jatkossa AINA.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja mun:
mielestä siellä ramppaa niin paljon väkeä turhaan, että jää väkisin huomioimatta oikeasti sairaat. Heti ollaan lapsia kuskaamassa kun oksentaa tai on päivän kuumeessa. Ja mitä näihin yksityisiin tulee, niin ne taas määräämässä kuuria liiankin helposti.

No ehkä on katsos pakko,kun monet ihmiset on töissä ja tarvitsee jonkin todistuksen poissaolosta töihin,arvauskeskuksen lääkärit ne niitä lääkkeitä määräilee,edes kunnolla tutkimatta missä on vika :headwall:

No eihän se olekkaan turha käynti jos töihin tarvii saikkulapun. Että turhaan päätäs mätkit. En tarkoittanutkaan niitä. Ja eli yhtälailla kunnalliset ja yksityiset määräilee ilman tutkimuksia kuureja.

Täällä ihmeellisen moni puolustelee tk-palveluja kuin olisi jotenkin henkilökohtaisesti loukkaus heitä kohtaan arvostella niitä palveluja. Mulle on aivan sama, mitkä lääkärit on missäkin, mutta yksityisellä puolella on mahdollisuus varata aika erikoislääkärille, vauvan kyseessä ollessa ihan lastenlääkärikin on riittävä. Tuolla tk-puolella emme ole kertaakaan päässeet lastenlääkärille.

Siksi käyttänyt tk-palveluja, kun oon juurikin kuvitellut että samoja lääkäreitä ne on kaikki, mutta näillä kokemuksilla on nyt sellaset vakuutukset ettei tarvi enää kokeilla.

Ja joku tosta refluksitaudista sanoi, ettei voida todeta ilman ph-mittauksia. No ihan kyllä selvien oireiden perusteella voidaan. Refluksi=takaisinvirtaus, ja sitä on sitten monenlaista, rakenteellista, allergiasta johtuvaa, lievää, vähemmän lievää jne..Epäselvissä tapauksissa tietysti tarvitaan tutkimuksia.

Yhteistyössä