ei tehdä tästä nyt tappeluketjua ,haluan vain kertoa tuntojani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ketola:
Lisäksi on muitakin hoitomuotoja, mm. yksityinen perhepäivähoito, tai ihan yksityishoitaja, jonka rekrytoinnin ja haastattelun hoidatte miehenne kanssa tietystikin itse. Näin tulee se kielitaitokin tsekattua, että on varmasti syntyperäinen suomalainen.
Eihän se mitään auta vaikka hoitaja ois Elovena-tyttö ja sadannen polven savolainen, mieti jos se ottaa jonkun maahanmuuttajan lapsen hoitoon! Aaarrgh.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
18 lapsen ryhmästä 9 on "enempi ja vähempi" ulkomaalaisia, ja näistä "ulkomaalaisista" osa vielä suomea osaavia puolisuomalaisia? Eli suomea puhuu äidinkielenään 9 lasta, ja toisena äidinkielenään vielä lisäksi jokunen lapsi? Aika pieni ongelma siis on nämä muutama ummikko.

Näinpä....ja onhan nuo puolisuomalaisetkin ihan suomenkielisiä, jos ja kun ovat suomalaisen vanhemman & ulkomaalaisen vanhemman jälkeläisiä, täällä syntyneet ja ikänsä asuneet :)
On sielä varmaan ihan suomenkieliset täditkin lisäksi. Ei pari kolme ummikkoa voi olla noin suuri ongelma.

siis täällä on porukkaa joka ei vaan syrji aikuisia ulkomaalaisia vaan lapsia kans??
Ottakaa nyt edes oman kokoinen kaveri sorsittavaks,aika nyhveröö alkaa sorsii lapsia!
Ainasannu et rasistit on pelkureita.Huutelee pusikosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta koska ryhmä on 3-5v niiden aika moni näistä isommista sattuu olemaan ulkomaalaisia, mikä taas harmittaa kun poikani on tosiaan 5 ja tuossa iässä olevalle se kolme vuotias suomalainen kaveri on kyllä usein liian pieni kaveriksi. samoin meillä eletään kautta että tyttöjen kanssa ei voi leikkiä- tytöt ovat hyi yök ja heitä voi vaan juosa karkuun pväkodin pihalla ( pusujen pelossa jne ) .

Nooo...ongelma ei kyllä sitten taida olla noissa 9 ulkomaalaistaustaisessa lapsessa, vaan siinä, että sun lapselle kelpaa leikkikaveriksi vain tismalleen samanikäinen poika, jonka senkin täytyy olla suomenkielinen :|
Kyllä meilläpäin leikkii keskenään niin tytöt kuin pojat, 2-6- vuotiaat, ihan sulassa sovussa ja mainiosti :)

Mitä muuten tarkoittaa enempi tai vähempi ulkomaalainen? :o :D

Siis tottakai lapsella täytyy olla samanikäinen ja suomea puhuva kaveri pk:ssa! Eikä todellakaan ap oo sun lapsen vika tai teidän!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
mutta koska ryhmä on 3-5v niiden aika moni näistä isommista sattuu olemaan ulkomaalaisia, mikä taas harmittaa kun poikani on tosiaan 5 ja tuossa iässä olevalle se kolme vuotias suomalainen kaveri on kyllä usein liian pieni kaveriksi. samoin meillä eletään kautta että tyttöjen kanssa ei voi leikkiä- tytöt ovat hyi yök ja heitä voi vaan juosa karkuun pväkodin pihalla ( pusujen pelossa jne ) .

Nooo...ongelma ei kyllä sitten taida olla noissa 9 ulkomaalaistaustaisessa lapsessa, vaan siinä, että sun lapselle kelpaa leikkikaveriksi vain tismalleen samanikäinen poika, jonka senkin täytyy olla suomenkielinen :|
Kyllä meilläpäin leikkii keskenään niin tytöt kuin pojat, 2-6- vuotiaat, ihan sulassa sovussa ja mainiosti :)

Mitä muuten tarkoittaa enempi tai vähempi ulkomaalainen? :o :D

Siis tottakai lapsella täytyy olla samanikäinen ja suomea puhuva kaveri pk:ssa! Eikä todellakaan ap oo sun lapsen vika tai teidän!
Ai pitää vai,lakiko sen määrää. Ravistettavala on oikea pointti.

Siis arvatkaapa mitä, meidän tytön päiväkodissa ei ole ainoatakaan ulkomaalaista lasta, kaikki on syntyperäisiä suomalaisia! Ja hoitajat kanssa ovat kaikki paljasjalkaisia suomalaisia! Kyllä tällaisiakin kunnallisia päiväkoteja löytyy ihan pääkaupunkiseudultakin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ap:n lapsen ryhmässä on 18 lasta joista 9 on ulkomaalaistaustaisia, ja näistä ulkomaalaistaustaisistakin osa puhuu sujuvaa suomea. Siis omassa ryhmässä: päiväkodissa saattaa olla muitakin ryhmiä, en tiedä. Leikkiseuraa siis pitäisi olla.

Jos ap:n lapselle ei kelpaa kukaan suomen kieltä osaavista leikkikaveriksi, niin minkäs päiväkoti sille mahtaa?! Ei ne voi väkipakolla raahata sinne hoitoon 5-vuotiasta suomalaista poikaa, vai voiko? Ja vaikka sinne 5 v suomalainen poika tulisikin, niin mistä sitä tietää leikkisikö tämä lapsi mieluiten juuri ap:n pojan kanssa vai vaikkapa jonkun 3-vuotiaan kanssa tai ehkäpä tyttöjen kanssa?
Yleisesti ottaen kai lapsille ei oo niin tarkkaa, onko leikkikaveri myös 5 v vai ehkäpä 4 v, ja onko se tyttö vai poika...

Alkuperäinen kirjoittaja Terveiset täältä..:
Siis arvatkaapa mitä, meidän tytön päiväkodissa ei ole ainoatakaan ulkomaalaista lasta, kaikki on syntyperäisiä suomalaisia! Ja hoitajat kanssa ovat kaikki paljasjalkaisia suomalaisia! Kyllä tällaisiakin kunnallisia päiväkoteja löytyy ihan pääkaupunkiseudultakin!

voi ihme ja sekö on hienoa jotenkin,oletko etuoikeutettu tai jotain??
Onko se ns paremman väen

ok, mä palaan sanomaan vielä tämän.

että musta on tosi kurjaa, että jos tänne palstalle jotain kirjottaa mikä itseä oikeasti mietityttää tai pohdituttaa, niin heti ollaan kääntämässä kaikki sanomiset ympäri ja ämpäri ja lopuksi tuomio onkin linjaa "mitä helvettiä vikiset kun ei oo ees mitään ongelmaa ja se mahdollinen ongelmakin on sussa ja sun lapsessa ja haista paska senkin rasistinen ämmä".
jotta kiitos, tämä auttoi kovasti.
eipä enää tarvi ihmetellä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
ja yleisesti maahanmuuttajilla ongelmia jotka heijastuu myös lapsiin, käyttäytyminen sen mukaista..

Nimenomaan! Varsinkin kun otetaan huomioon että ap ei edes kertonut mistä maasta kyseiset (puolisuomalaiset) lapset ovat.

Kun ap:n mainitsemien lasten alkuperää en tiedä, niin käsitellään vaikka se suomea puhumaton saksalaislapsi, joka tuli ketjussa mainittua. Ipana todennäköisesti käyttää nahkaisia polvihousuja ja töyhtöhattua, ja koittaa painostaa muitakin lapsia samaan. Luultavasti tarhassa aletaan tarjoilla hapankaalia ruuan kanssa. Epäilen, että saksalaislapsilla on ongelmia saksalaisen pedanttisuuden tuomisesta suomalaiskulttuuriin, tämä pakosti vaikuttaa tarhan lukujärjestykseen.

Tietysti ap:n tilanne voi olla vielä paljon tätä pahempi, ja puolisuomalaiset ulkomaalaislapset saattavat olla vaikkapa ruotsalaisia (homoja ne on kaikki), norjalaisia (haisevat turskalle), englantilaisia (huonot hampaat), ranskalaisia (viikset) tai vaikkapa kiinalaisia! (epäilyttävää sakkia muuten vaan).

Eikös siis mitään voida tehdä näiden ongelmaisten ulkomaalaislasten poistamiseksi maapallolta?

Ihan asian vierestä mutta eiköhän se tee ihan hyvää lapsille olla monikulttiirisessa ympäristössä. Itse olen vähän huolissani omasta 4-v pojastani kun ei hänen tarhassaan ole yhtään ulkomalaista eikä täällä missä asutaan ole myöskään. Kävimme jokin aika sitten helsingissä ja ajoimme metrolla keskustaan. Samassa istuinosassa istui meitä vastapäätä tummaihoinen mies (luultavasti amerikkalainen tai vastaava) ja minua alkoi oikein hävettää kun poika tuijotti tätä miestä estoitta koko matkan. Mies sit huomasi tämän myös ja alkoi jutella pojalle (ja minulle) englanniksi. Häntä tilanne nauratti minä olisin voinut vajota maanalle.

Kun ap:n mainitsemien lasten alkuperää en tiedä, niin käsitellään vaikka se suomea puhumaton saksalaislapsi, joka tuli ketjussa mainittua. Ipana todennäköisesti käyttää nahkaisia polvihousuja ja töyhtöhattua, ja koittaa painostaa muitakin lapsia samaan. Luultavasti tarhassa aletaan tarjoilla hapankaalia ruuan kanssa. Epäilen, että saksalaislapsilla on ongelmia saksalaisen pedanttisuuden tuomisesta suomalaiskulttuuriin, tämä pakosti vaikuttaa tarhan lukujärjestykseen.

Kusen housuuni :laugh: :laugh: :laugh:

että musta on tosi kurjaa, että jos tänne palstalle jotain kirjottaa mikä itseä oikeasti mietityttää tai pohdituttaa, niin heti ollaan kääntämässä kaikki sanomiset ympäri ja ämpäri ja lopuksi tuomio onkin linjaa "mitä helvettiä vikiset kun ei oo ees mitään ongelmaa ja se mahdollinen ongelmakin on sussa ja sun lapsessa ja haista paska senkin rasistinen ämmä".

Halusit kertoa, että toivoisit että lapsesi tarhassa ei olisi ulkomaalaistaustaisia lapsia, ja ihmettelet kun jonkun mielestä tämä on rasistinen mielipide?

Aika jännä. On se jännä juttu.

Halusit kertoa, että toivoisit että lapsesi tarhassa ei olisi ulkomaalaistaustaisia lapsia, ja ihmettelet kun jonkun mielestä tämä on rasistinen mielipide?

Aika jännä. On se jännä juttu.

voitko kertoa missä ap näin TOIVOI ??

Tarhaikäisenä: Mä en ainakaan lapsena osannut solmia kaveruutta mustien lapsien kanssa :ashamed:
Kun ei yhteistä kieltä löytynyt ja ei minulla ollut sosiaalisia taitoja. En vaikka äiti vei mua mustien synttäreille. Tunsin vain itseni ihan tyhmäksi. Myöhemmin aloin rangaista itseäni "kulkemalla ohi mustista lapsista" jos olin tehnyt omasta mielestäni jotain pahaa.

Että se siitä sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tarhaikäisenä: Mä en ainakaan lapsena osannut solmia kaveruutta mustien lapsien kanssa :ashamed:
Kun ei yhteistä kieltä löytynyt ja ei minulla ollut sosiaalisia taitoja. En vaikka äiti vei mua mustien synttäreille. Tunsin vain itseni ihan tyhmäksi. Myöhemmin aloin rangaista itseäni "kulkemalla ohi mustista lapsista" jos olin tehnyt omasta mielestäni jotain pahaa.

Että se siitä sitten...

En usko syyn löytyvän mustista lapsista vaan äitisi pakottamisesta solmia niitä sosiaalisiasuhteita .Jos olisit saanut tehdä sen omasta tahdosta niin asiat olisivat toisin

Meillä lapsen 15lapsen ryhmästä 6 on maahanmuuttajataustaisia ja 4 puheviiveistä. Oma lapseni on puheviiveinen. Siellä on tukilapsia siis 5 ja nämä on kaikki 3vuotiaita, jotka eivät vielä paljon puhu. Olen erittäin pettynyt ja myös johdolta kysellyt, että mikä idea on ollut perustaa erityisryhmä jossa ei ns. tukilapsen roolissa eli tässä tapauksessa kiellisesti kehittyneitä ole yhtäkään? Kun oltiin tutustumassa niin ryhmässä kaikki oli kuin tuppisuita ja leikkivät lähes itsekseen 3-5veet! Kyllä noita ryhmiä voisi vähän miettiä! Meidän lapsen puheterapeuttikin soitti pk:n johtajalle ja kyseli mitä on miettinyt oikein.. Saada kaikki "ongelma" yhteen ryhmään vai?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
Meillä lapsen 15lapsen ryhmästä 6 on maahanmuuttajataustaisia ja 4 puheviiveistä. Oma lapseni on puheviiveinen. Siellä on tukilapsia siis 5 ja nämä on kaikki 3vuotiaita, jotka eivät vielä paljon puhu. Olen erittäin pettynyt ja myös johdolta kysellyt, että mikä idea on ollut perustaa erityisryhmä jossa ei ns. tukilapsen roolissa eli tässä tapauksessa kiellisesti kehittyneitä ole yhtäkään? Kun oltiin tutustumassa niin ryhmässä kaikki oli kuin tuppisuita ja leikkivät lähes itsekseen 3-5veet! Kyllä noita ryhmiä voisi vähän miettiä! Meidän lapsen puheterapeuttikin soitti pk:n johtajalle ja kyseli mitä on miettinyt oikein.. Saada kaikki "ongelma" yhteen ryhmään vai?

Ja nää 6kpl maahanmuuttajaako on nyt se ongelma vai kokonaisuus?

Yhteistyössä