Ei Tee HAMSTERI kuolemaa!!! Ja kaikki vinkit otetaan vastaan!!!

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Pikkusella on sit hengitystietulehdus! Menny korviin asti ja siksi kupsahtelee kylelleen ja selälleen kun tasapaino ei oo enää kohillaan.
Sai antibiootti kuurin. Kaikki vinkit sen antoon otetaan vastaan :attn:
Toinen kun ei oikein suostu käsittelyyn :/ yrittää purra heti.

Meille tulee hauska viikko!

voi toista. missä muodossa se lääke on? jos nestemäisenä, niin saisiko sen annettua vaikka pieneen kurkkupalaan tiputeltuna? ja sit ei tietenkään muuta ruokaan ennen kun on sen kurkun syönyt

ja hedelmämössö, erityisesti banaani on hyvä lisä sen lääkkeen kanssa..jos on tabletteja, niin jauha se sinne joukkoon. banaania vaan ei kannata aina antaa lääkkeen yhteydessä, lihottaa liikaa..

Nestemmäinen lääke, mein muksut söi kuukaus sit samaa lääkettä korvatulehukseen ja sekös on lapsista hauskaa että hamsu sai samaa, ja tämä oli tärkeäkin tieto :D

Lääkäri antoi pienen ruiskun ja sanoi vaan että suuhun se pitää ruikata. Mutta miten ihmeessä? Kääpiöhamsu kyseessä että on kans pien!
Mutta jos kokeilis vaikka vauvan ruuan mukaan laittaa! Tykkää siitä kovasti! Käteen ei oo muutamaan päivään tullu. Heti hirvee sähinä ja puremis yritys :/

Lääkäri maksoi 31e ja lääke 4e.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Nestemmäinen lääke, mein muksut söi kuukaus sit samaa lääkettä korvatulehukseen ja sekös on lapsista hauskaa että hamsu sai samaa, ja tämä oli tärkeäkin tieto :D

Lääkäri antoi pienen ruiskun ja sanoi vaan että suuhun se pitää ruikata. Mutta miten ihmeessä? Kääpiöhamsu kyseessä että on kans pien!
Mutta jos kokeilis vaikka vauvan ruuan mukaan laittaa! Tykkää siitä kovasti! Käteen ei oo muutamaan päivään tullu. Heti hirvee sähinä ja puremis yritys :/

Lääkäri maksoi 31e ja lääke 4e.

kannattaa siihen hedelmäsoseeseen sekoittaa. niin mää tekisin jos meittin sähikäiselle pitäis tuommoista antaa (kääpiöhamsu täälläkin)

voi että! onpa kallis lääkäri ollut.. :/ ja harmillista yleensäkin tuommoinen eläimen sairastaminen..
meillä kun alkoi elukka sairastamaan, niin soitettiin eläinlääkärille ja kuvailtiin oireet, täten vältyttiin turhalta poli-maksulta..hinnaksi tuli lääkkeet + vähän päälle ( about 5e ) puhelinpalvelusta..yhteensä joku 15 e siis..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hamsteri käteen ja selälleen, niskanahasta kunnolla kiinni.

Noinko sä annat lääkettä sun lapsilles?

En, mutta tietääkseni lapset ja hamsterit eivät ole ihan sama asia. Meillä kaikki ottavat lääkkeet kiltisti.

Hamsterit kuljettavat poikasiaankin niskasta. Olen antanut elukoille aikoinaan lääkettä niin, että olen pitänyt kiinni niskanahasta, saa pidettyä parhaiten kiinni niin.

On kyllä kurjaa noiden ihan pienimpien elukoitten lääkitseminen... Hankalin tapaus on ollut vanhempieni kani, jolle tuli pissa- ja ihotulehdus. 2 viikon antibioottikuuri, porukat olivat aivan naarmuilla kun kani ei meinannut millään pysyä paikallaan että saisivat ruikattua nesteen kurkkuun. Ja joutuivat kaksi viikkoa pesemään päivittäin kanin basibactilla.

Oma rotta taas alkoi siinä 3-veenä kävelemään vinkkeliin, soitin ell joka sanoi että luultavasti kasvain ja aika seuraavaks päiväks. No illalla siltä rotalta plopsahti toinen silmä päästä, en voinu katsoo ku se oli ihan sekaisin ja käskin miehen lopettamaan rotan. En usko että leikkauskaan olis rottaa pelastanu, saatika onko järkevää tehdä moista operaatiota elämänsä loppupuoltaan viettävälle rottikselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:
Hamsteri käteen ja selälleen, niskanahasta kunnolla kiinni.

Noinko sä annat lääkettä sun lapsilles?

En, mutta tietääkseni lapset ja hamsterit eivät ole ihan sama asia. Meillä kaikki ottavat lääkkeet kiltisti.

Hamsterit kuljettavat poikasiaankin niskasta. Olen antanut elukoille aikoinaan lääkettä niin, että olen pitänyt kiinni niskanahasta, saa pidettyä parhaiten kiinni niin.

Tätä pitää sit kokeilla jos muu ei auta. Hitsit et hamsul on muute terävät hampaat!!

Nyt on hedelmämössöön laitettu lääke. Heti heräs nokosilta (selällään "raatona" taas makas ), nuuhki ilmaa ja ryntäs kupille mussuttamaan =)

Se 31e oli vaan se lääkärin palkkio (päivystys ), klinikka maksua ei menny nuin pienestä eläimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja xoxo:
On kyllä kurjaa noiden ihan pienimpien elukoitten lääkitseminen... Hankalin tapaus on ollut vanhempieni kani, jolle tuli pissa- ja ihotulehdus. 2 viikon antibioottikuuri, porukat olivat aivan naarmuilla kun kani ei meinannut millään pysyä paikallaan että saisivat ruikattua nesteen kurkkuun. Ja joutuivat kaksi viikkoa pesemään päivittäin kanin basibactilla.

Oma rotta taas alkoi siinä 3-veenä kävelemään vinkkeliin, soitin ell joka sanoi että luultavasti kasvain ja aika seuraavaks päiväks. No illalla siltä rotalta plopsahti toinen silmä päästä, en voinu katsoo ku se oli ihan sekaisin ja käskin miehen lopettamaan rotan. En usko että leikkauskaan olis rottaa pelastanu, saatika onko järkevää tehdä moista operaatiota elämänsä loppupuoltaan viettävälle rottikselle.

Hyi hui kauhiaa :o
No meillä oli aikoinaan kymmeniä gerbiilejä. Olin lapsi silloin. Ens eläinkaupasta ekat 2 ostettiin ja ne myytiin tyttöinä. Kohta olikin poikasia. Eräs kasvattaja kävi meillä, tutun tuttu, ja erotteli tytöt ja pojat mutta kas, olikin päässy samaan häkkiin tyttö ja poika ja sisarukset kun teki poikasia niin siellä oli kolmijalkaisia, karvattomia, takapää halvaantuneita... Iskä ne kärsivät sitten lopetti.

Ens toinen eläinlääkäri soitti minulle silloin iltapäivällä ja kuulosteli oireet ja käski sinne päivystykseen kolmen jälkeen mennä, niin se epäili kasvainta ja neurologisia vikoja. Kauhiaa kun hirvitti. Kyllä helpotti kun olikin vaan flunssa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lumisade:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vasaralla hamsun pää paskaks ja kompostiin, ja kaupasta uus sekä terve tilalle.

Ai sulleko noin tehtäs?

No ei tietystikään mulle. Mä oon terve ku pukki:D

Jos sulle tulee joskus joku tulehdus tai nuha, tule mun luo niin voin vasaroida sua. :) :wave:

:laugh:

Hyvin voi! Ihan kuin ois jo pirteempi!
Nyt oon vauvamössön kanssa antanu lääkkeen ja ensin tuo pien hotkaseekin sen lääkekohan siitä ja sit myöhemmin loput mössöt!! Taitaa ollakin hyvää lääkettä =)
Joskohan se siitä helpottuis!

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Hyvin voi! Ihan kuin ois jo pirteempi!
Nyt oon vauvamössön kanssa antanu lääkkeen ja ensin tuo pien hotkaseekin sen lääkekohan siitä ja sit myöhemmin loput mössöt!! Taitaa ollakin hyvää lääkettä =)
Joskohan se siitä helpottuis!

:hug: ai miten ihanaa kuulla et kippurainen voi hyvin :) :hug: