Ei tarvii mummoo enää hoitajaks pyytää

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Ei kovin kivaa ei. Jos meillä lapset ollut mummolassa kiukkusia,itkuisia tai valvottaneet, ei tulis kyllä mummolla mieleenkään soittaa siks mulle jos miehen kanssa kahdestaan vietetään aikaa. Sanoo kyllä sitten kun haetaan ettei mennyt ihan nappiin, mut ei se meidän iltaa pilaa noin soittelemalla koko ajan. Harmi teille. :|
 
vieras
Miks jotku pelkää lapsen itkua? Ei se lapsi siitä rikki mee vaikka vähän itkaseekin, tuntuu vaan joskus että ed. sukupolvi on opetettu hyssyttämään tenavat hiljaseksi mahd. äkkiä ja sitten menee pasmat sekasin kun ei onnistu...
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja annika:
Kamala rutkuttajamummo. Oliko vielä lapsia hakiessa yhtä kiukkunen?
Oli, sano että ikinä ei noin kauheeta yötä ole ollu eikä toivottavasti tulekaan.
Njuu, ihme tyyppi. Mahtoi lapsilla olla huisin hauskaa tuommoisen mummon kanssa.. :/
En ole tommosena ikinä nähny, hyvin tulee lasten kanssa juttuun ja lapset tykkää.
 
Tuttu juttu... Ei oo oma äitini hoitanut 8vuoden sisällä kuin kerran lapsiamme,silloinkin tuotiin poika aamukuudelta kiukkuisena oven taakse itkemään... :/ , ei ole päästy miehen kanssa yhdessä sitte mihinkään koko 8 vuotena, minkä esikoinen nyt on ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tehän kivoja ootte, kerran 6vuoteen pääsee miehen kanssa jonnekin kaksin niin nyt se vika on minussa kun vein vaikka mummo halus, en kai olis vieny jos oisin tienny että se tommonen rasite oli.

Kiitos teille kun saitte vielä hirveemmän olon.

Mä ymmärrän sua varsin hyvin, koska me ollaan ihan samassa tilanteessa.
Meillä ei esikoinen ollut mummin luona yökylässä kuin kerran ollessaan 3kk:n ikäinen. On nyt 5v. =) Pari kertaa on viime vuoden aikana yritetty kun lapsi on itse mummilta kysynyt voisko jäädä yöksi, mutta aina illalla klo 21.00 aikoihin mummi kiikuttaa lapsen kotiin, kun "ei halua pakottaa sitä olemaan yötä". Kyse ei edes ole siitä, että tyttö siellä huutaisi ikäväänsä, vaan on vain nätisti sanonut että on vähän äitiä ikävä, niin mummihan heti pakkaa muksun autoo ja ajaa kotiin.

Ja tiedoksi, tämä on ainoa yökyläpaikka mihin voimme lapset viedä, sillä kaikki muut isovanhemmat asuu jossain väh. 500 km päässä.

ONNEKSI mummi tulee kuitenkin meille yöksi, eli ollaan sitten ratkaistu homma siten, että kun johonkin lähdetään miehen kanssa kahden, niin mummi tulee meille yöksi ja hoitaa mukulat täällä. Siinä ei mitää ongelmaa.

Mutta ymmärrän, jos ei tämä tule kyseeseen teidän tapauksessa. Ei kaikki isovanhemmat halua ns. "toisten nurkissa pyöriä". =)
 
pakko kommentoida
Luulitko oikeesti että yö sujuis ilman itkuja jos lapset eivät ole ikinä ilman vanhempia missään yökylässä olleet.Jos olisitte tosiaan kaksin laatuaikaa halunneet viettää niin olisikohan kannattanu näitä yksin yöpymisiä alkaa himppasen verran aijemmin kokeilemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja annika:
Kamala rutkuttajamummo. Oliko vielä lapsia hakiessa yhtä kiukkunen?
Oli, sano että ikinä ei noin kauheeta yötä ole ollu eikä toivottavasti tulekaan.
Njuu, ihme tyyppi. Mahtoi lapsilla olla huisin hauskaa tuommoisen mummon kanssa.. :/
En ole tommosena ikinä nähny, hyvin tulee lasten kanssa juttuun ja lapset tykkää.
En mäkään kyllä toiste enää pyytäisi hoitamaan...
:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
Luulitko oikeesti että yö sujuis ilman itkuja jos lapset eivät ole ikinä ilman vanhempia missään yökylässä olleet.Jos olisitte tosiaan kaksin laatuaikaa halunneet viettää niin olisikohan kannattanu näitä yksin yöpymisiä alkaa himppasen verran aijemmin kokeilemaan.
Vaikee kai se on kokeilla jos ei ole missä kokeilla. |O
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
Luulitko oikeesti että yö sujuis ilman itkuja jos lapset eivät ole ikinä ilman vanhempia missään yökylässä olleet.Jos olisitte tosiaan kaksin laatuaikaa halunneet viettää niin olisikohan kannattanu näitä yksin yöpymisiä alkaa himppasen verran aijemmin kokeilemaan.
En luullu, ja mummo sano itekin että saattaa pienellä pian itku päästä jossain vaiheessa.
Olen jo tossa aikasemmin sanonu että eipä ole ollu ottajia yöhoitoon niin en väkisin voi lapsia toisille viedä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
Luulitko oikeesti että yö sujuis ilman itkuja jos lapset eivät ole ikinä ilman vanhempia missään yökylässä olleet.Jos olisitte tosiaan kaksin laatuaikaa halunneet viettää niin olisikohan kannattanu näitä yksin yöpymisiä alkaa himppasen verran aijemmin kokeilemaan.

Mut oishan se mummo voinu olla soittelematta 15 min välein ja pilata heidänkin illan.
 
annika
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
Luulitko oikeesti että yö sujuis ilman itkuja jos lapset eivät ole ikinä ilman vanhempia missään yökylässä olleet.Jos olisitte tosiaan kaksin laatuaikaa halunneet viettää niin olisikohan kannattanu näitä yksin yöpymisiä alkaa himppasen verran aijemmin kokeilemaan.
Eihän se nyt ollutkaan niiden lasten jaksamisesta niinkään kiinni, vaan mummon ei ois uskonut olevan tuollanen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No onkos lapset olleet missään yökylässä ilman vanhempia? Jos eivät niin miksi ne piti sitten sinne mummolle työntää. Eri asia jos mummo itse olisi halunnut ne sinne.
Öö, eihän ap sanonut, ettei se mummo olisi niitä alunperin halunnut ollenkaan..
ÖÖööööööö
Meillä oli miehen kanssa menoo ja pyydettiin mummoo hoitamaan lapsia. Ekaa kertaa 6 vuoteen lapset oli yöhoidossa ilman meitä vanhempia, minkä mummo hyvin ties.

Eli on pyydetty, ei siis niinpäin että mummo halunnut lapset sinne. Kuka helvetti haluaa tauotta itkeviä lapsia luokseen yökylään??? Ei siitä nauti ne lapsetkaan.
Siis pidätkö sää noita mummoja ihan tampiona? Ihan kuin ne ei osaisi sanoa pyyntöön, että "ei kiitos", jos ei niitä halua?

Vai sinusta yöhoitoon voi mennä vain jos mummo anelee lasta yöhoitoon, vailla mitään tarvetta siihen...?
Joo pidän tottakai :headwall:
Jos jotakin olen tältä palstalta oppinut niin sen että mummojen ei tartte lapsenlapsia hoitaa, kun ne on jo omansa hoitaneet.

Joskus voi käydä niin ettei kehtaa kieltäytyä, etenkin jos toinen perustelee taitavasti.
Tämän siitä saa kun lapsia ei ikinä viedä mihinkään. Täälläkin on oikein ketjuja siitä minkä ikäisenä viedään lapsia hoitoon. Tuntuu että mitä vanhempana viedään "sitä hienompaa".
 
Hessuhopo
Ymmärrän kyllä täysin ap:n harmituksen. Tosi älytöntä mummolta soitella perään vartin välein kun varsin hyvin vielä tiesi ettei vanhemmat siihen hätään asialle voi mitään. Miksi pilata toisten ilta. Ja tosiaan jos noita yökyläily paikkoja ei kertakaikkiaan ole niin missä ne lapset oppii, kaikilla kun ei tosiaankaan ole laajoja turvaverkkoja ympärillään. Kumma et tätä asiaa on joittenkin vaikea ymmärtää. En kyllä itsekkään ap:n tapauksessa kysyisi vähään aikaan mummolta hoitoapua kun hoitaminen oli noin vaikeeta sen kerran kun sitä olis tarvinnut.
 

Yhteistyössä