Ei taida olla normaalia,loukkaannuin kun anoppi kehui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EiKoskaanMitäänHyvää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EiKoskaanMitäänHyvää

Vieras
erästä sukulaisnaista, jolla on samanikäinen lapsi kuin minulla.. lapsemme on allerginen ja olen ollut ehkä liiankin huolissani ja stressaantunut, kaukana "rauhallisesta ja seesteisestä äidistä".. no eräs sukulaisnainen oli samaan aikaan anoppilassa ja hänen lähdettyään anoppi kehui kuinka ihanan rauhallinen äiti hän oli, anoppi ihailee häntä kun niin rauhallinen on vaikka uhmakas lapsi ja että "kiva luonne hänellä".. minulla ei ole sellainen luonne, enkä ole niin rauhallinen äiti - loukkaannuin tuosta hehkutuksesta. taidan olla säälittävä? :(

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Anoppisi kehuu ihmisiä ehkä takanapäin. Ehkä sinuakin sinun lähdettyäsi? Jostain muusta jutusta. :)

Joo, mulla kans apn kuvailema anoppi-tyyppi ja osaa kyllä sopivasti kehua kaikkia ja kaikkea mikä on juuri päinvastaista kuin minä tai minulla.
En sitä epäilekään että hän puhuisi minusta sontaa selän takana, mutta minä en ainakaan kaipaa mitään kehuja selän takana, joskus voisi antaa tunnustusta ihan minunkin kuulteni!

Alkuperäinen kirjoittaja EiKoskaanMitäänHyvää:
enkä ole niin rauhallinen äiti - loukkaannuin tuosta hehkutuksesta. taidan olla säälittävä? :(

Etkä ole säälittävä, ihan normaali reaktio siihen jos joku, vieläpä miehen äiti, kyseenalaistaa sinun kyvyn ja/tai tavan toimia äitinä!

Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
Anoppisi kehuu ihmisiä ehkä takanapäin. Ehkä sinuakin sinun lähdettyäsi? Jostain muusta jutusta. :)

Joo, mulla kans apn kuvailema anoppi-tyyppi ja osaa kyllä sopivasti kehua kaikkia ja kaikkea mikä on juuri päinvastaista kuin minä tai minulla.
En sitä epäilekään että hän puhuisi minusta sontaa selän takana, mutta minä en ainakaan kaipaa mitään kehuja selän takana, joskus voisi antaa tunnustusta ihan minunkin kuulteni!

Mut kato kaikki ei osaa kehua kasvottain. Se ei oikeasti ole suinkaan mikään tahallinen keino pahoittaa toisen mieltä, se on vaan kömpelöä.

Mut kato kaikki ei osaa kehua kasvottain. Se ei oikeasti ole suinkaan mikään tahallinen keino pahoittaa toisen mieltä, se on vaan kömpelöä.

En mä nyt mitään varsinaisia kehujakaan odota, jos nyt sait sen käsityksen ja tiedän kyllä anoppini, osaa kehua hlölle itselleenkin. Mutta voisi rajoittaa noita minun vastakohiten kehumisia minulle.
Jos ei tahallista, niin mitä sitten lieneekään kun JATKUVASTI tölvii loukkaavia asioita ja tietää vielä että niistä loukkaannun, ei mitään satunnaisia juttuja.

En tiedä, ei ole koskaan antanut tunnustusta ja tuntui pahalta, kun joku täysin erilainen sitä sai vieläpä äitiydestä

Ööö... Tämä on taas tätä niin suomalaista menoa ja meininkiä - kaikki liittyy jollain tapaa minuun. Ei saa toista ihmistä edes kehua, sillä silloinhan se tarkoittaa automaattisesti, että minua haukutaan. Voi luoja...

Ihan luonnollistahan tuo on... Ja aika suoraa v.ittuilua sulle.

Omani ehdotti koliikki-vauvalleni maidon hakemista toiselta (tupakoivalta) miniältä kun "tuo äidin tissistä tuleva maito ei näytä olevan hyvää masulle"

Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Ööö... Tämä on taas tätä niin suomalaista menoa ja meininkiä - kaikki liittyy jollain tapaa minuun. Ei saa toista ihmistä edes kehua, sillä silloinhan se tarkoittaa automaattisesti, että minua haukutaan. Voi luoja...

No tätä mieltä minäkin. Mikä ihme siinä on että pitäisi saada äitinä jotain "tunnustusta" mit vit???

Ei. Vaan kyllä ihmisestä vaisotaa mitä tarkoittaa. Voi olla, että anoppi ei ole kettuillut, vaan on ajatellut huomauttaa tällä tavoin, että noinkin rauhallisesti voi ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No tätä mieltä minäkin. Mikä ihme siinä on että pitäisi saada äitinä jotain "tunnustusta" mit vit???

No ei kai sitä v*ttuilua kuitenkaan tarvii saada??? Tässähän oli juuri kyse siitä kun kehutaan (=annetaan tunnustusta) tahallaan juuri toisenlaiselle äidille, niin eikö se ole juuri "kevyttä kenttäkettuilua"??
Sitä voi käytökselläänkin ilmaista (kuten että luottaa miniän ja pojan kykyyn tehdä lasta koskevia päätöksiä ) että miniä toimii oikein, ei sitä tarvitse kehua ja hehkuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mä tajuun:

Ei. Vaan kyllä ihmisestä vaisotaa mitä tarkoittaa. Voi olla, että anoppi ei ole kettuillut, vaan on ajatellut huomauttaa tällä tavoin, että noinkin rauhallisesti voi ottaa.

En ymmärrä tekstiäsi - mielestäni kaksi viimeistä virkettäsi menevät ristikkäin tarkoitusperissään?

Tässähän oli juuri kyse siitä kun kehutaan (=annetaan tunnustusta) tahallaan juuri toisenlaiselle äidille, niin eikö se ole juuri "kevyttä kenttäkettuilua"??

:o Ethän sä voi olla tosissas? Anoppi kehuu sukulaista ja se on vittuilua? Pitää olla huono itsetunto jos asiat saa käännettyä noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Tässähän oli juuri kyse siitä kun kehutaan (=annetaan tunnustusta) tahallaan juuri toisenlaiselle äidille, niin eikö se ole juuri "kevyttä kenttäkettuilua"??

:o Ethän sä voi olla tosissas? Anoppi kehuu sukulaista ja se on vittuilua? Pitää olla huono itsetunto jos asiat saa käännettyä noin.

Et tainnut lukea ylempää tuota tekstiäni... Jos anoppi kehuu juuri päinvastaisia ihmisiä ja asioita kuin minä ja tekee sen juuri minulle, niin mitäs se on? En siis ole ap enkä ole puhunut että sukulaisia kehuu, mutta tiedän apn tilanteen koska oma anoppini tekee niin jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mä tajuun:

En ymmärrä tekstiäsi - mielestäni kaksi viimeistä virkettäsi menevät ristikkäin tarkoitusperissään?

Siis tarkoitin, että miniä ymmärtää siinä tilanteessa, että "tämä on viesti minulle. Hän toivoisi minun olevan rauhallisempi". Anoppi itse saattaa kuvitella nostavansa esille asian, jota miniä ei mahdollisesti ole edes huomannut.

No ei kai sitä v*ttuilua kuitenkaan tarvii saada??? Tässähän oli juuri kyse siitä kun kehutaan (=annetaan tunnustusta) tahallaan juuri toisenlaiselle äidille, niin eikö se ole juuri "kevyttä kenttäkettuilua"??
Sitä voi käytökselläänkin ilmaista (kuten että luottaa miniän ja pojan kykyyn tehdä lasta koskevia päätöksiä ) että miniä toimii oikein, ei sitä tarvitse kehua ja hehkuttaa.

häh? Mikä tässä nyt oli vittuilua? Se että anoppi kehui jotakuta?? Suomalaiset! Senkin makaroniselkäiset vellihousuiset ihmiset, ryhdistäytykää niissä hernesoppapoteroissanne ja hankkikaa SELKÄRANKA! Toisen kehuminen ei ole teiltä pois!!!!!! Olen minäkin kehunut ystävälleni toisen naisen hiuksia. Olivat muuten mustat, ystävälläni on vaaleat. Shit, pitäisiköhän soittaa heti, etten silloin viikko sitten tarkoittanut haukkua.

Öööö... On taas valaisevaa lukea tätä palstaa, nähdä miten normi-suomi-mieli toimii. En siis ikinä enää kehu ketään, en edessä tai takana.

häh? Mikä tässä nyt oli vittuilua? Se että anoppi kehui jotakuta?? Suomalaiset! Senkin makaroniselkäiset vellihousuiset ihmiset, ryhdistäytykää niissä hernesoppapoteroissanne ja hankkikaa SELKÄRANKA! Toisen kehuminen ei ole teiltä pois!!!!!! Olen minäkin kehunut ystävälleni toisen naisen hiuksia. Olivat muuten mustat, ystävälläni on vaaleat. Shit, pitäisiköhän soittaa heti, etten silloin viikko sitten tarkoittanut haukkua.

Öööö... On taas valaisevaa lukea tätä palstaa, nähdä miten normi-suomi-mieli toimii. En siis ikinä enää kehu ketään, en edessä tai takana.

"Kehui jotakuta" ??
Ehkä sun kandee opetella lukemaan ja kenties ymmärtämään lukemasi...

Mä vertaan tätä samaan kuin, että kerran kesken vappumunkki-ahmimissession paikalle sattunut appiukkoni sanoi minulle (normaalipainoinen) vitsillä, että "ei tuo sunkaan takapuolesi kestä enää yhtään munkkia". Meillä oli kylässä mun ystävä, paino 125kg.

Tästä lähtien jos joku sanoo lastani kauniiksi otan sen vittuiluna minua kohtaan koska sehän tarkoittaa tietenkin että itse olen helvetin ruma. Mikä kylläkin taitaa pitää paikkaansa :D

Et tainnut lukea ylempää tuota tekstiäni... Jos anoppi kehuu juuri päinvastaisia ihmisiä ja asioita kuin minä ja tekee sen juuri minulle, niin mitäs se on?

Ei vaan tulis ekana mieleen jos anoppi kehuis naapurin tiinan keltaista talvitakkia kauniiksi että mun punainen olis hänen mielestään ruma.

Mut jokainen tavallaan.

Yhteistyössä