Ei taida meidän lapset saada lemmikkiä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Kun minä en osaa päättää, kumpi olisi parempi kani vai gerbiilit. Useampi viikko tätä ollaan jo mietitty, mutta päätöstä ei vaan synny :/ Esikoiselle kävisi kumpa vaan, kuopus toivoo kania.

Tässä molemmille elukoille mietityt plussat ja miinukset

Gerbiilit:
+ helppo hoitoisempia
+ ei ongelmaa koirien kanssa
- ei juurikaan seuraa

Kani:
+ seurallinen
+ hellittävä
+ kokonsa puolesta parempi
- kalliimpi hankinta hinta
- jos koirien kanssa tulee ongelmia

Mulla on ollut sekä kani, gerbiilejä ja koiria! :D

Koirako teillä nyt on? Onko siinä mitään metsästysviettiä? Jos on, niin ongelmia tulee sekä kanin että gerbiilien kanssa, vähintään kyttää niitä koko ajan.

Kani oli meillä niin vähän aikaa, että siitä en kauheesti pysty sanoon. Mutta itse ajattelen sen olevan kivempi kuin gerbiili juuri tuon kokonsa takia.

Gerbiileitä olisi syytä olla ainakin kaksi ja niille iso häkki, mielellään terraario, sillä puruja täytyy olla iso kerros, jotta voivat kaivaa tunneleita.

Niinpä. Ei niistä gerbuista niin paljoa ole seuraa muksuille, mutta uskoisin että kannattaa ottaa varman päälle ja hankkia ne gerbut. Sitten on muksuilla surupuserossa jos koirat pääsee ottamaan pupun päiviltä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mulla on ollut sekä kani, gerbiilejä ja koiria! :D

Koirako teillä nyt on? Onko siinä mitään metsästysviettiä? Jos on, niin ongelmia tulee sekä kanin että gerbiilien kanssa, vähintään kyttää niitä koko ajan.

Meillä on kolme koiraa. Saalisviettiä löytyy kaikilta ja yhdeltä vähän riistaviettiä. Mutta meillä on minun lapsuudessani ollut sakemanni ja kaneja ja kanoja ja koira kyllä hyväksyi kaikki muut lemmikit, kun omistajakin ne hyväksyi. Ja kun eihän siinä lemmikkikanissa ole riistan hajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja jäikö multa jotain tajuamatta:
Kait niille gerbiileille löytyy sitä seuraa jos kanillekkin löytyy?

Siis tarkoitin, ettei gerbiileistä ole seuraa.

Ahaaa.joo:D

Kyllä niistä ainakin minulle seuraa löytyi.Ei tietenkään samalla tavalla kuin vaikka koirasta.Mutta kyllä niiden karvapallojen kaa oli kiva touhuta...tein niille "temppuratoja",ja sen sellasta.
Kanejakin meillä on ollut.Niiden kanssa tulin siihen asti juttuun kunnes yks puras sormeen ihan kunnon haavan.Mutta voivathan gerbiilitkin purra,se ei vaan käynyt puoleksikkaan niin kipeetä.

Kait niille gerbiileille löytyy sitä seuraa jos kanillekkin löytyy?

Siis tarkoitin, ettei gerbiileistä ole seuraa.

Ahaaa.joo:D

Kyllä niistä ainakin minulle seuraa löytyi.Ei tietenkään samalla tavalla kuin vaikka koirasta.Mutta kyllä niiden karvapallojen kaa oli kiva touhuta...tein niille "temppuratoja",ja sen sellasta.
Kanejakin meillä on ollut.Niiden kanssa tulin siihen asti juttuun kunnes yks puras sormeen ihan kunnon haavan.Mutta voivathan gerbiilitkin purra,se ei vaan käynyt puoleksikkaan niin kipeetä.

:D Mua myös lapsena kani purrut ja kyllähän ne talttahampaat teki ihan kipeetä :x

gerbiilit on parempia. kyllä niistä seuraa on. ne tykkää käsittelystä ja niitten touhuja on mukava seurata. kanit elää pitkään ja ovat paljon vaativampia. joka päivä putsattava häkkiä. häkki vie julmetun tilan jos ostaa sopivan kokoisen. huonolla säkällä narskuttaa kaikki paikat.

Meil on nyt gerbiilejä! Ja marsu!
Lapset tuijottaa välillä gerbujen häkkiä tiiviimmin kuin telkkaria :laugh:
Niien touhuja on mukava katella! Ainakin noiden mein kahelien! Tai mein pienin kyllä nimittää noita älykääpiöiksi :D

Meillä oli pupuja kun olin nuori. Ihania ja suloisia otuksia!!! Mutta se tyttöpupu kun vanheni, muuttui äkäiseksi. Puri kaikkea ja kaikkia. Vapaana ollessaan narrskutteli kaikkea mitä tuli eteen ja parit johot meni siinä samalla :/
Pitäs olla kaks gerbua. Gerbuista pitää sit varmasti tietää että ne kaverukset ovat 100% samaa sukupuolta!! Muuten saatte varautua pentulaumaan samantien!

Gerbut on tosi helppohoitosia ja halvempia. Meillä häkki putsataan joka toinen viikko. On paaaljon purua missä kaivella.
Pupuset vaativat enemmin tilaa ja uuseemmin häkin putsuausta.

En mää tiijä!

Meillä tyttö 4 vee on viimeiset puolitoista kuukautta kinunnut gerbiiliä. Aina sopivasti lisää sivulauseen sivulauseeseen, että millon mä saan sen gerbiilin :D Lemmikin hankkimisesta on kyllä ollut puhetta, mutta ehkä voitais odotella pari vuotta, niin tyttökin osaa paremmin hoitaa sitä.

Voi hemmetti tää on vaikeeta |O |O

No gerbuja tietenkin eikä mitään kanikoita :D :D (miten niin puolueellinen mielipide...) Kato ny mikä komistus mulla on profiilissa :whistle:

Pelottavaa pontsoa peesaillen helppohoitoisia ovat ja vähintään kaksi pitäs olla. Mukavaa seurailla niiden puuhia ja ovat päiväsaikaankin paljon hereillä. Iltasin alkaa meno ja meininki ja siinä jää monesti telkkari toiseksi niitten touhuja katellessa :heart:

No ensinäkin minusta ei kannata tuijottaa mitään hankintahintaa ratkaisevana tekijänä lemmikin ostossa. Rahaa niihin menee joka tapauksessa. Meillä on ollut kaksi kania ja kaksi koiraa, niin ei mitään ongelmia ole ollut. Kanit olleet ennemmin pomoja, eikä koirat. :D Koirat saaneet aina lähdöt. Tietenkään valvomatta ei saa jättää keskenään ja koirillekkin opetettava ettei kania mennä ahistelee. Ja vaikka koirilla on saalisviettiä, niin pelisäännöt siinäkin mihin sitä käytetään.
Kanista on tosiaan paljon enemmän seuraa kuin gerbiileistä, mutta minusta myöskin sen myötä enemmän hommaa. Kani on seurallinen ja kaipaa sitä seuraa kanssa sitten, sekä vapaana pomppimista. :) Häkin hintakaan ei ole mikään edullisin, kun sillä jo kokoa saakin olla sitten.
Itse tykkään enemmän kaneista seurallisuuden takia mitä gerbiileistä (niitäkin ollut 9kpl). Sähköjohdot tosin saa olla melkoisen hyvässä suojassa. ;)

Lisäänpä vielä, että gerbiilin kanssa pääsee varmasti huomattavasti vähemmällä työllä. :) Vilkkaita kaveruksia nekin on seurata. Ja meillä kerran kävi nimenomaan niin, että kerran otettiin olevinaan kaksi samaa sukupuolta olevaa ja kappas, ei ne olleetkaan kun kohta oli pentuja. :D

Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Lisäänpä vielä, että gerbiilin kanssa pääsee varmasti huomattavasti vähemmällä työllä. :) Vilkkaita kaveruksia nekin on seurata. Ja meillä kerran kävi nimenomaan niin, että kerran otettiin olevinaan kaksi samaa sukupuolta olevaa ja kappas, ei ne olleetkaan kun kohta oli pentuja. :D

Juu helpompiahan ne gerbiilit olis =) Kanin häkkiä joutuu kuitenkin siivoamaan useamman kerran viikossa. Ehkä ne gerbiilit sitten voisi olla parempia ensimmäiseksi jyrsijäksi, mutta kun se kani houkuttelee niin paljon :heart:

Meillä on 4 koiraa ja 2 kissaa.... Ja pari luppakorvakania. Ei ole ollut ongelmia. Tosin kanit asustaa nykyään omissa tiloissaan kun on pari poikastakin (HUOM ;)). Kun ne on täällä sisätiloissa niin meillä on niille häkissä "vessa" ja häkin pohjalla matto. Tulee vähemmän sotkua niin.

Miten muuten on.Onko olemassa allergiatestejä nuista kyseisistä eläimistä?Vai kuuluuko ne samaan ryhmää joidenkin muiden eläinten kanssa?

Itse petyin pahasti kun jouduin antamaan kissani pois.Allergia meni niin pahaksi.

Yhteistyössä