Ei tää voi olla normaalia,miehen reaktio häistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs

Vieras
niin kirjoitinkin jo eilen että mistä johtuu kun miestä ei kiinnostakaan enää häät, jotka piti olla nyt syksyllä. mies itse sopi ja hänen aloitteesta sovittiin myös aika jolloin mennään naimisiin.

nyt miestä ei kiinnosta minkäänlaiset häät. ei voi olla kustannuksista kiinni koska mulle kävis millaiset häät tahansa. no nyt sitten otin tänään vielä esille että "jos mennään syksyllä niin alkaa olla viimeiset hetket varata esim. kirkko".. mies kilahti ihan täysin.. alkoi huutaa että olen kamala ämmä, hullu, kälättävä akka, painostaja... olen ihan MITÄ IHMETTÄ, kihloissa ollaan oltu jo pari vuotta jne... mistä tuo johtuu? täytyy antaa asian sitten olla :(

Alkuperäinen kirjoittaja NotHotMama:
onko miehes ollut ennen naimisissa tai pidemmässä liitossa? voisko juontaa sieltä jotain?

ei ole ollut. kysyin, onko niin ettei haluakaan naimisiin, mutta ei myönnä sitä ainakaan. enkä ole pahemmin painostanut vaan on ollut pitkiäkin aikoja ettei asiasta ole puhuttu. meillä on myös lapsi joka on miehen nimellä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NotHotMama:
onko miehes ollut ennen naimisissa tai pidemmässä liitossa? voisko juontaa sieltä jotain?

ei ole ollut. kysyin, onko niin ettei haluakaan naimisiin, mutta ei myönnä sitä ainakaan. enkä ole pahemmin painostanut vaan on ollut pitkiäkin aikoja ettei asiasta ole puhuttu. meillä on myös lapsi joka on miehen nimellä

vaikuttaa siltä että ukkos on tullut katumapäälle.

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
kyllä mä en oli enää kyselemäs tolta mieheltä mitää.. ois ihan muut ympyrät tollaseen en suostuis :o

Peesi... saisi sitten itse järkätä häät jos ei niistä haluaisi puhua missään vaiheessa kun itse yrittäisin järkkäillä!

se ettei mies myönnä ei tarkoita etteikö asia niin olisi. ehkä ei vielä myönnä edes itselleen ettei halua naimisiin. tosin ihmettelen että miehesi sai kilarin etkä sinä? jos mulle luvattaisiin naimisiin menoa ja sitten kieltäydyttäis niin nostaisin ison huudon lupausten pettämisestä, siitä rakastaako mies enää minua, onko hänellä toinen jne. ja sais todellakin selittää keskenkasvusta käytöstään ennen kuin antaisin anteeks. toinen vaihtoehto on että pidät rauhan yllä etkä enää asiata mainitse. jos se ei sinulle aiheita katkeruutta niin voi olla ihan hyväkin vaihtoehto.

Mä tiedän yhden tilanteen, jossa eräs kihlapari oli sopinut hääpäivän, mutta sulhanen halusi siirtää sitä työkiireisiin vedoten. Loppujen lopuksi sitä päivää siirrettiin pariinkin otteeseen. Ja lopulta mies ei enää halunnutkaan naimisiin vaan erota kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se ettei mies myönnä ei tarkoita etteikö asia niin olisi. ehkä ei vielä myönnä edes itselleen ettei halua naimisiin. tosin ihmettelen että miehesi sai kilarin etkä sinä? jos mulle luvattaisiin naimisiin menoa ja sitten kieltäydyttäis niin nostaisin ison huudon lupausten pettämisestä, siitä rakastaako mies enää minua, onko hänellä toinen jne. ja sais todellakin selittää keskenkasvusta käytöstään ennen kuin antaisin anteeks. toinen vaihtoehto on että pidät rauhan yllä etkä enää asiata mainitse. jos se ei sinulle aiheita katkeruutta niin voi olla ihan hyväkin vaihtoehto.

Huh,huh.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
.. mies kilahti ihan täysin.. alkoi huutaa että olen kamala ämmä, hullu, kälättävä akka, painostaja...

Itse en menisi ollenkaan naimisiin miehen kanssa joka alkaa tuolla tavalla räyhätä, kun kysyisin ihan asiallisesti niinkin kauniista ja isosta asiasta kuin häistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Huh,huh.

mitä?

Minulle kävisi vaikka maistraatti ilman mitään hössötyksiä. En ole todellakaan mikään hirviömorsian joka vaatisi sitä ja tätä ja kalliit juhlat tms... tosin käy isotkin juhlat, jos mies haluaa. Miehelle nyt ei käy mikään ja kilahtaa täysin kun asiasta puhuin. Ei ota tippaakaan edes huumorilla asiaa kuten yleensä, SUUTTUU ihan hirveästi. Ja ei sitten myönnä kuitenkaan ettei haluakaan häitä. Inhottavaa.

:hug: Niinkö tossa nyt kävi. :(
Mun mies pelkäs et sen elämä loppuu naimisiin menoon. :kieh: En tiedä onko sun miehellä sama pelko, vai onko tullut katumapäälle. Yks asia on varma: mä unohtaisin ne syksyiset häät ja lopettaisin kyselemiset. Jos ootte yhessä vielä tulevaisuudessa, niin mies saa itse alkaa puhumaan asiasta....
Hmmm. ei muuten kuulosta hauskalle tollaset kilahtamiset. :/

Joku ikäkriisi? Rakastuminen toiseen? Jos sitä ahdistaa tosiaan ajatus aviomiehenä ja perheenisänä olosta? Mutta saisi kyllä nyt avautua hieman toisella tavalla kuin kilahtamalla tuolla tavoin..onko teillä muita riitoja kuin vain häihin liittyvät?

En vain ymmärrä mikä muuttuisi jos menisimme naimisiin- mies on jo isä, olemme perhe ja eletään arkea yhdessä, näin on ollut jo vuosia. Arjessamme tuskin mikään muuttuisi. Lapsi on suurempi vastuu kuin avioliitto, en käsitä miksei isäksi tuleminen pelottanut mutta tämä sai aikaan kamalan kilahduksen :(

Miehet ei ihan oikeasti tykkää häähössötyksistä. Se on akkojen itsekäs juttu.

Se, että yrittää sopia ajankohdasta ja siihen liittyvistä ihan minimijutuista, kuten se kirkkoo, ei ole mitään "akkojen hössötystä"!
Täytyyhän sitä nyt asiasta sen verran pystyä kommunikoimaan, ei se muuten hoidu. Vai meinaatko että olis reilu meininki, että toinen päättäis millon ja missä ja olettais vaan, että toinen tulee paikalle, ehkä?
Pyh. Tosi huonoa käytöstä mieheltä. Jos ei haluakaan mennä naimisiin, siitä pitäisi pysytä ihan puhumaan, eikä tuolla lailla asiattomasti räyhätä ja haukkua!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En vain ymmärrä mikä muuttuisi jos menisimme naimisiin- mies on jo isä, olemme perhe ja eletään arkea yhdessä, näin on ollut jo vuosia. Arjessamme tuskin mikään muuttuisi. Lapsi on suurempi vastuu kuin avioliitto, en käsitä miksei isäksi tuleminen pelottanut mutta tämä sai aikaan kamalan kilahduksen :(

Mies voikin ajatella samalla tavalla,miksi mennä vihille ei arki siitä miksikään muutu.
Eli käänteisesti.

no mikä kiire sillä sitten on tänä vuonna mennä. mekin aikanamme sovimme että naimisiin on tarkoitus mennä kun kihloihin mentiin. asia vaan jäi jotenkin roikkumaan ja kihloihin menosta avioliiton solmimiseen meni sitten vihdoin ja viimein 10v 3pvä.

minunkin ukolta kyllä kilahtaa kiinni jos jostain asiasta jatkuvasti tyyliin jokapäivä kyselen....

olis varmaan aijemminkin tullu mentyä jos ei olisi toi masitraatti niin hankalassa paikassa.

Yhteistyössä