ei tää paska ole elämisen arvoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nurkassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nurkassa

Vieras
mä en jaksa enää yrittää. olo on vaan niin paska koko ajan. elämä on vaan pelkkää ajan tappamista aamusta iltaan. mutta perkele kun aina tulee se seuraava aamu, ja sitä seuraava.

pilleripurkit vaan vaihtuu kun yrittää etsiä itselleen parempaa oloa purkin pohjalta. eihän tää voi mennä näin....

en uskalla tehdä liikettäkään muuttaakseni elämääni. jokaikinen valinta minkä oon tehny on ajanu mua vaan syvemmälle tähän paskaan.

ja tää täydellisen äidin muotti ahistaa... tunnen olevani vaan vankilassa ja yritän olla toisten odotusten mukainen. AHISTAA!

Mikä ihmeen täydellinen äiti? Oot kuule just sellanen kun itse haluat. Ja teet niitä asioita mitä haluat. Samalla tietenkin huolehdit lapsien perustarpeista. Ja kyllä tuossa tilanteessa se liike kannattaisi tehdä! Voimia ja pää pystyyn!

Olen yrittänyt olla niiiin täydellinen ja kuunnellut toisten mielipiteitä, tuntunut etten koskaan ole riittävän hyvä. Mutta kun katson lapsiani, tajuan että lapsilla on hyvä olla, vaikken ole todellakaan ollut täydellinen. PIeni armollisuus itseä kohtaan on auttanut. Vaikka vaikeaa se on.
Mutta sehän on hyvä, että aina tulee seuraava aamu. aina on mahdollisuus yön jälkeen parempaan aamuun.

Joo, se on inhottavaa miettiä illalla, että todella ankeaa kun joutuu taas aamulla heräämään samaan vanhaan.

Tiedän, että on todella vaikea ajatella tätä näin, mutta tosiasiassa kukaan muu ei vaadi sinulta mitään äitiyden suhteen, kun sinä itse. En tiedä saatko esim. tältä palstalta kimmokkeita sille, että mikä on sitä täydellistä äitiyttä, mutta tosiasiassa täälläkin suurin osa, jotka moralisoi jostain, että näin piti tehdä, olet surkea kuin näin teet, ovat vain tekopyhiä, koska oikeasti heillä itsellään on melko suurella todennäköisyydellä jokin toinen asia sillä tavalla, että se ei mene oppikirjojen mukaan, mutta sitten yritetään kovasti korvata sitä huonoa puolta omassa äitiydessään sillä, että jokin asia sentään menee "täydellisesti".

Ole rauhassa "huono äiti".
Tämä täydellisyyden tavoitteleminen ja sen pois kitkeminen vaatii sinulta tiedostamista, jotta pääset siitä eroon.

Mitä lääkkeisiin tulee, niin niistä sinun pitää keskustella lääkärin kanssa, kertoa että ei onnistu ollenkaan tämä, jotta pystyisikö saamaan jotain muuta apua, edes lisänä.

Nuo ajatukset mitä on, että tää elämä ei ole elämisen arvoista on sinäänsä hyvin vakavan kuuloisia, toivottavasti kuitenkin sinun motiivi oli herättää vain ihmiset omaan todelliseen ahdinkosi ymmärtämiseen, joskus kun tuntuu, että edes tuollainen lause ei kuvaa sitä ahdinkoa, vaan tuntuu että jopa tuo lause on laimea vertauskuva.

En osaa muuten auttaa, toivottavasti sinä saisit muutosta elämääsi :hug:

itsetuhoset ajatukset on olleet päivittäisiä jo pidemmän aikaa. oon sortunu angstaavan teinin tasolle ja alkanut viiltelemään itseäni ym. . yritän haastaa riitaa miehen kanssa että saisin kunnolla turpaani. baarissa sama homma, oikein odotan että joku tulee sanomaan yhdenkin poikittaisen sanan niin pääsisin purkamaan nämä patoutumani.

minkähänlainen diagnoosi tulisi tälläiselle sekopäälle?

Mee töihin. Naurettavaa tollanen vellominen. Jokainen voi itse tehdä elämästään miellyttävää. Mieti nyt hei iteki onko fiksua juosta baareissa juomassa ja yrittämässä saada turpaan.

Voisit kanavoida sitä elämääs toisiin uomiin. Jos kroppa fyysisesti kunnossa, henkinen terveys seuraa sitä. Lopetat juomisen, lopetat kroppas myrkyttämisen lääkkeillä, lopetat viiltelyn. Vaihdat ruokavalion terveelliseksi ja kasvispitoiseksi, valkoiset jauhot, sokeri ja muu myrkky pois. Tupakointi loppuu myös nyt. Sitten aloitat vaikka rivakat vaunulenkit, kotona vähän pilatesta vaikka kirjastosta lainattavan dvd:n avulla jne.

Sitten kun keho alkaa kuntoutua, alat nähdä maailman parempana. Alat rakastaa itseäsi, annat tarpeeksi lepoa keholle, tarpeeksi rasitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:
Mee töihin. Naurettavaa tollanen vellominen. Jokainen voi itse tehdä elämästään miellyttävää. Mieti nyt hei iteki onko fiksua juosta baareissa juomassa ja yrittämässä saada turpaan.

Voisit kanavoida sitä elämääs toisiin uomiin. Jos kroppa fyysisesti kunnossa, henkinen terveys seuraa sitä. Lopetat juomisen, lopetat kroppas myrkyttämisen lääkkeillä, lopetat viiltelyn. Vaihdat ruokavalion terveelliseksi ja kasvispitoiseksi, valkoiset jauhot, sokeri ja muu myrkky pois. Tupakointi loppuu myös nyt. Sitten aloitat vaikka rivakat vaunulenkit, kotona vähän pilatesta vaikka kirjastosta lainattavan dvd:n avulla jne.

Sitten kun keho alkaa kuntoutua, alat nähdä maailman parempana. Alat rakastaa itseäsi, annat tarpeeksi lepoa keholle, tarpeeksi rasitusta.

no mutta kylläpäs osasit nyt hienosti päteä! paska säkä sinänsä että tuollainen säälittävä stereotypioihin tukeutuminen menee mitä luultavammin päin persettä, kuten tässäkin tapauksessa.

olen vielä äitiyslomalla, noin pientä en mielelläni vielä veisi hoitoon.

olen kylläkin jo himoliikkuja ja erittäin tarkka syömisistäni. mutta hienosti oivallettu toki, päivän pätemispisteesi on ansaittu!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja valivali:

no mutta kylläpäs osasit nyt hienosti päteä! paska säkä sinänsä että tuollainen säälittävä stereotypioihin tukeutuminen menee mitä luultavammin päin persettä, kuten tässäkin tapauksessa.

olen vielä äitiyslomalla, noin pientä en mielelläni vielä veisi hoitoon.

olen kylläkin jo himoliikkuja ja erittäin tarkka syömisistäni. mutta hienosti oivallettu toki, päivän pätemispisteesi on ansaittu!

Hae apua jostain muualta kuin täältä. Näyttää olevan samanlainen riitelyn tarve sulla, olit sitten palstalla, kotona tai kapakassa...

ja sitten vielä: jos haluat tappaa itsesti, ei meistä kukaan sille mitään voi. Teet omalle elämällesi mitä huvittaa, vaikka saisit mistä tahansa kuinka hyvää apua tahansa.

Aikuistu ja ota vastuu elämästäsi, sitä ei voi kukaan muu tehdä. Ei miehesikään kauaa jaksa, jos kerjäät turpaasi kotona joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja nurkassa:
en uskalla tehdä liikettäkään muuttaakseni elämääni. jokaikinen valinta minkä oon tehny on ajanu mua vaan syvemmälle tähän paskaan.
Kerää rohkeutesi ja älä suostu tuollaiseen. Päätä, että muutat yhden asian elämässäsi per kuukausi. Aloita pienestä, sellaisesta joka on helppo toteuttaa ja etene suurempiin.

Jos muu ei auta, niin päätä vaikka että yksi päivä viikossa on sellainen, jolloin kieltäydyt kaikista pyynnöistä. Tämä harjoittaa kykyäsi sanoa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
itsetuhoset ajatukset on olleet päivittäisiä jo pidemmän aikaa. oon sortunu angstaavan teinin tasolle ja alkanut viiltelemään itseäni ym. . yritän haastaa riitaa miehen kanssa että saisin kunnolla turpaani. baarissa sama homma, oikein odotan että joku tulee sanomaan yhdenkin poikittaisen sanan niin pääsisin purkamaan nämä patoutumani.

minkähänlainen diagnoosi tulisi tälläiselle sekopäälle?

Olet masentunut, mutta purat masennustasi agression avulla. Tämä on mielestäni hyvä, sillä se osoittaa että sinulla on taistelutahtoa! Nyt sinun pitää kanavoida agressiosi elämäsi muuttamiseen. Nyt mieti mitä haluaisit tehdä? Mitä ovat unelmasi?

Yhteistyössä