Ei tää naisen elämä oo hääviä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Normaali kuukautiset vielä kestää. Mutta nää mun nykyiset on jotain järkyttävää.
Vuotaa kui niagaran putous ja sit vielä maha kipeä mitä ei oo ollu ku joskus ennen synnytyksiä.
Nämäkin ehkä menis jos loppuis viikossa.
 
[QUOTE="vieras";22057080]Normaali kuukautiset vielä kestää. Mutta nää mun nykyiset on jotain järkyttävää.
Vuotaa kui niagaran putous ja sit vielä maha kipeä mitä ei oo ollu ku joskus ennen synnytyksiä.
Nämäkin ehkä menis jos loppuis viikossa.[/QUOTE]
Otan osaa ja tiedän miten kamalaa se voi olla. Kaikki menotkin piti aina suunnitella kuukautisten mukaan. Kotoa ei voinut poistua niiden aikaan. Kaikki eivät voi tätä ymmärtää, mutta se oli hirveetä. Nimenomaan OLI. Kiitos siitä.
 
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22057092]Otan osaa ja tiedän miten kamalaa se voi olla. Kaikki menotkin piti aina suunnitella kuukautisten mukaan. Kotoa ei voinut poistua niiden aikaan. Kaikki eivät voi tätä ymmärtää, mutta se oli hirveetä. Nimenomaan OLI. Kiitos siitä.[/QUOTE]

Millä sait kuukautiset kuriin? Mulla ens kuun lopulla lääkäriin aika tän takia. Pitäs vaan jotenki päin selvitä sinne asti.
 
Mullakin oli tosi runsaat kuukautiset ja vuosia jouduin niistä kärsimään. Sitten kun lapsiluku tuli lopullisesti täyteen, niin menin kohdun lämpöpallohoitoon. Nykyään menkat kestää kolme päivää eikä kipuja enää ole ja vuoto on hyvin niukkaa. Kyllä on elämänlaatu kohentunut huimasti ja rautakuureja ei enää tarvi syödä.
 
Yleislääkäri mainitsi että hormonikierukka ois paras. Mulla ei nyt mitään ehkäisyä enkä sitä välttämättä haluaisi. Mutta jotain näille menkoille on pakko tehdä.
Teroluteja syön nyt mutta ei auta kuin just sen mitä niitä syö. Sillon vaan pientä tiputtelua.
 
Yleislääkäri mainitsi että hormonikierukka ois paras. Mulla ei nyt mitään ehkäisyä enkä sitä välttämättä haluaisi. Mutta jotain näille menkoille on pakko tehdä.
Teroluteja syön nyt mutta ei auta kuin just sen mitä niitä syö. Sillon vaan pientä tiputtelua.

Mulla autto just tuo hormonikierukka. Vuotoa on n. viikon ja niin vähän, että vuoto on haalean vaaleanpunaista ja p.housun suojalla pärjää mainioisti.
 
Sama täällä. Mulla ei ollut kipuja nuorempana eikä mitään runsaita kuukautisiakaan. Nykyään menkat alkaa viikon kestävällä tiputteluvuodolla, sen jälkeen runsasta vuotoa (saa ravata vessassa tunnin välein) ja valtavia kipuja pari päivää, sit taas tiputtelua siten, että menkkojen kesto kokonaisuudessaan 2 vkoa eli puolet kuukaudesta :(

Hormonaaliset ehkäisyt ei mulle sovi vaan sit vuotoa on 24/7. Lääkärissä on käyty ja mitään "vikaa" ei sinällään ole. Ihana elämä! Tänäänkin on isot pippalot ja just sit tietty nyt tänään puski päälle ne runsaat vuodot ja aamun oon selvinnyt särkylääkkeiden voimalla vessassa istuen....
 
Alkuperäinen kirjoittaja kärsivä;22057494:
Sama täällä. Mulla ei ollut kipuja nuorempana eikä mitään runsaita kuukautisiakaan. Nykyään menkat alkaa viikon kestävällä tiputteluvuodolla, sen jälkeen runsasta vuotoa (saa ravata vessassa tunnin välein) ja valtavia kipuja pari päivää, sit taas tiputtelua siten, että menkkojen kesto kokonaisuudessaan 2 vkoa eli puolet kuukaudesta :(

Hormonaaliset ehkäisyt ei mulle sovi vaan sit vuotoa on 24/7. Lääkärissä on käyty ja mitään "vikaa" ei sinällään ole. Ihana elämä! Tänäänkin on isot pippalot ja just sit tietty nyt tänään puski päälle ne runsaat vuodot ja aamun oon selvinnyt särkylääkkeiden voimalla vessassa istuen....

Voi ei. Toivottavasti saisit jotain apua. Ite meen nykyään sen kahden viikon jälkeen lääkäriin "itkemään" et ei pärjää enää. Mulla tosin niin että ensin viikon ns normaali menkat sitte muutama päivä tiputtelua ja sit alkaa kunnon vuotaminen mille ei loppua näy. Teroluteilla onneksi sitte loppunu. Saa nähdä loppuuko tää nyt viikossa vai kestääkö sen 15 pv mikä pitää ilman lääkkeitä olla.

Mekin huomenna menossa synttäreille vähän oudompaan paikkaan ja hirvittää valmiiksi jo et miten selviää siitä vessassa hyppäämisestä. Kävin äsken inkotenssi suojia ostaan et ainakin kokeilen onko parempia kuin normi siteet. Ja käytän vielä tamponia lisäksi. Silti saa olla tunnin parin välein vaihtamassa.
 
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22057503]Kokeile noita Cyklokaproneita. Ne auttoi minua.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta pitää laittaa ylös tuo nimi. Jos ois vähän paremmin perillä vaihtoehdoista kun tuonne lääkäriin menee.
 
Hormonikierukka on loistava, asettaminen käy aika helposti ja auttaa kyllä tosi hyvin tuohon runsaaseen vuotoon ja kipuihin. Sopii aika monelle vaikka muut yleensä ei hormoni valmisteet sopiskaan, sisältää siis niin pienen määrän sitä. Kannattaa harkita ja kysellä gyneltä lisää, vaikka ei välttämänntäehkäsyä haluiskaan. Helpottaa nimittäin elämää huomattavasti!
 
[QUOTE="heh";22057630]Hormonikierukka on loistava, asettaminen käy aika helposti ja auttaa kyllä tosi hyvin tuohon runsaaseen vuotoon ja kipuihin. Sopii aika monelle vaikka muut yleensä ei hormoni valmisteet sopiskaan, sisältää siis niin pienen määrän sitä. Kannattaa harkita ja kysellä gyneltä lisää, vaikka ei välttämänntäehkäsyä haluiskaan. Helpottaa nimittäin elämää huomattavasti![/QUOTE]

Kyllä se aika pahasti sille näyttää ettei juuri muita vaihtoehtoja ole. Nuo cyklokapronit mutta mitä nettiä selasin niin aika moni sanoo ettei tehoa tai auttaa vain vähän.
Olen 33 v ja kuitenkin haaveissa vielä ainakin yksi lapsi nykyisten lisäksi. En tiedä sitte kuinka kauan tuota kierukkaa pitäis pitää että auttaa. Siis alkaako nää samat ongelmat sitte heti poistamisen jälkeen.
 
[QUOTE="Teuvo";22057640]Mutta ajatelkaa meitä mies-parkoja jotka joutuu kestämään teitä kuukautisista kärsiviä naisia. Rankkaa olla mies.[/QUOTE]

Joo todella raukkoja. Mun mies ei kyllä juuri mun menkoista ehdi kärsiä. Tekee sen verran pitkää päivää. Ja kun kotiin tullessa kaatuu sänkyyn niin on käsihoitoa vailla kun ei juuri muuta jaksa. Mielialavaihtelut ym jää lapsiraukkojen kärsittäväksi.
 

Yhteistyössä