Ei syö pullosta

Jos keksit, niin kerro mullekin :| . Meidän vauva nyt hieman päälle 4 kk ja lypsettyä maitoa on pakastin täynnä (tarkoittaa usemman kymmenen litraa). Olisi kiva joskus käydä vaikka kaupassa ihan yksinään, mutta vauva ei ota pullosta pisaraakaan. Muljuttaa vaan pullon tuttia suussaan ja valuttaa maidon suupielestä ulos. Tuttia kyllä syö.
 
Glow
Ootteko kokeillu erilaisia pullotutteja? muistelen että meillä tolla esikoisella aikanaan kesti tovi oppia pullolle, kun alku sujui pelkällä tissillä. Taidettiin venkslata hetki että löytyi sen muotoinen tuttiosa, mikä hänelle kelpasi! Tuttia hän ei syönyt. Meikäläinen oli sitte iltasin se "huvitutti"....
Nyt mulla on taas tän toisen kanssa pelko että hylkääkö se rinnan jos/kun joudun ainaki nyt alkuun antamaan pullosta joskus (viimeyönä oli pakko kun kaveri imee ja imee ja rinnat tuntuu tyhjille ja vauvalla nälkä ) .
 
Olen koekillu ainakin 4 erilaista pullotuttia ja sylkäsee samantien sen pois. Täytyypä kysyä jos jollakin kaverilla olisi erilaisia pulloja kun ei millään raaski ostaa uusia pulloja kun esikoiselta jäänyt paljon pulloja viime vuodesta. Nan-maitoa joi pullosta vielä joulun aikoihin mutta nyt ei enää mene.
 
E-N-07
Meillä ei tämä nuorimmainen oppinut koskaan tuttipullolle eikä syönyt tuttiakaan. 5kk-6kk iässä oppi juomaan nokkamukista jossa pehmeä nokka, mutta josta maito/vesi tuli ilman että tarvi imeä.
 
Meillä kuopus ei huolinut mitään pulloa (kokeiltiin kaikkea) vaikka jo viikon iässä alettiin aktiivisesti pulloa tarjoamaan vähintään kerran viikossa. Tarjottiin pumpattua maitoa tuoreeltaan, pakkasesta ja eri merkkisiä korvikkeita. Mitää ei huolinut, joskus vahingossa puolen tunnin tyrkyttämisellä meni 30-40ml mut ei niin et olis voinut sanoo hänen juoneen pullosta, tais painovoima hoitaa nekin millit masuun. Tuttia ei myöskään syönyt. Siksi koin että olis ollut kiva saada pullostakin antaa ku söi usein niin päivällä ku öisinkin.

Mut mut, lohdutuksen sana! Helpottaa viimeistään kun kiinteät alkaa meneen (pari kuukautta, koetahan jaksaa!!)! Mä en ole pulloa 5kk:n iän jälkeen edes tarjonnut ja 6kuisesta kun alkoi nukkumaan yönsä ei imetys ole mun menemisiä tai yöunia häirinnyt. Nyt tuo 10kuinen syö tissiä kun äiti on paikalla mut jos ei ole niin menee ongelmitta illalla nukkumaan ilman tissiäkin ja ainahan voi janoon antaa lasista vettä (ja hedelmäsosekin korvaa hyvin yhden tissittelyn).

Ja noin esikoiseen verrattuna sanoisin jälkiviisaana että oli hyvä ettei ottanut tuttia tai pulloa kun nyt imetys sujuu ihanan helposti eikä ikinä rajoita mun menemisiä. Esikoinen kun söi sekä tuttia että pulloa niin eipä imetys koskaan ollut näin helppoa ja loppuikin 8kuisena kun hiljalleen pullo oli syrjäyttänyt rinnan. Ja rinnalla temppuili aina kun halus tietenki pullosta josta maito tulee helpommin.
 
iru
Meillä on ollut käytössä alusta asti Aventin tuttipullot. Hox! tutteja on niihinkin erilaisia (1-4 reikää ja vaihteleva virtaus tutit). Meillä poika on saanut 2 viikon ikäisestä asti korviketta rinnan ohella. Olen koko ajan käyttänyt Aventin pulloja. Ensin tuttia jossa 1 reikä, sitten 2 reikäistä ja nyt 4 kk:n ikäisenä tuttia jossa 3 reikää. Poika ei ole syönyt huvituttia kuitenkaan, kuin vasta nyt 2 viikkoa.. Ei osaa juoda esim. ainun pulloista (tulee vissiin liikaa kerralla) maitoa valuu leukaa pitkin ja meinaa "tukehtua"..
 
Meillä esikko joi parin ekan viikon aikana tuttipullosta lisäkemaitoa, kun maitoa ei äidiltä tullut kunnolla. Sen jälkeen tuttipulloa ei saatu koskaan enää suuhun, eli oli sitten sinne 7 kuukauden ikään tissitakiainen :LOL: . Mutta oppi tuolloin 6, 5 kk:n ikäisenä juomaan suoraan nokkamukista. Ainu avent, vai mikä nyt onkaan. Missä on ne kahvat sillain jännästi ylöspäin. Tutille oppi siinä 2 kuukauden paikkeilla, kun piti äitiä tuttina nukkumaan mennessä. Kun rupesi silmät roikkumaan, niin vaihdoin tisun tuttiin ja sylittelin hetken. Sitten laitoin sänkyyn jolloin yleensä havahtui. Mutta yleensä tsippasi samantien. Kun nukahti, niin tutti yleensä tippui pois tai otimme sen pois, niin ei sitten yöllä tarvinut tuttia suuhun laittaa vaan tassuttelu riitti. Tosin meillä neiti alkoi 1 1/2 kk:n ikäisenä nukkumaan täysiä yöunia. Joten jätti samalla yötissin itse pois.
Tosin meillä sitten, kun ei oppinut tuttipulloon, eikä tutti ollut päivisin käytössä, niin jätti itse sitten ekana tarhapäivänä tutin pois. Ja nokkamukista siirtyi normaaliin mukiin pikkasen päälle vuoden ikäisenä.

Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee. Sitkeyttä vaan.

Jadekettu++masuasukki 38+2 :heart:
 
Emman tutti on hirmuisen pieni, ja varsinkin pienelle se voisi olla helpompi, NUK:lla on myös samantyylisiä "pienipäisiä" tutteja pulloissa. Kun suu kasvaa isommaksi, niin Ainut ym. on helpompia. Vauvahan litistää nännin suussa ihan pitkulaiseksi ja mahd. kapeaksi - olisko Emma vastaus? Luultavasti olette jo kaiken kokeilleet ;)
Entä isän / jonkun muun kuin äidin syöttämänä? Äiti kun tuoksuu äidinmaidolla, niin tutista syöminen vaikeutuu.

Jaksamista kaikille! Nokkamuki (esim. aventin jossa neste ei valu ulos ellei sitä ime) voi sopia jo 3-4kk ikäisellekin. Meillä kun poika teki hampaita, niin normitutit eivät kelvanneet kun sattui (?), MAM:n ultiventi ja Aventin nokkamuki olivat ainoat, mistä suostui syömään.
 
Lisäisin vielä yhden pullo-/tuttimerkin, joka kelpasi meidän pojalle, eli Lovin pullot tutteineen. Ne matkivat malliltaan nänniä ja ovat pehmeitä eli litistyvät hyvin vauvan imiessä. Meidän pojalle kelpasi rinnan ohella mainiosti aina kahden kuukauden ikään saakka (nännihaavauman takia oli pakko välillä pumpata, Nanniakin kokeiltiin). Sitten tuli viikon tauko, ettei annettu pulloa ja nyt ei enää kelpaa mikään! Harmi, sillä olisi mukava, jos iltatissittelyn voisi edes joskus korvata pullolla...
 

Yhteistyössä