Ei syö pullosta ja rintamaito ehtymässä

Lapsukainen 5.5kk ja syö kiinteitä ihan hyvin jo. Ongelmaa alkanut tuottaa se että on tissilapsi ja pullo ei kelpaa ja nyt alkaa tissit ehtyä. Päiväthän menee ihan helposti taikamukista harjoittelemalla mutta syö vielä öisin pari kertaa ja siihen ei pullo kelpaa. Onko kellään vastaavaa tilannetta ja neuvoa kuinka on selvinnyt?
 
Kyllä aattelin lopetella tota tissittelyä muutenkin ja nythän se sitte loppuu näköjään ihan luonnostaankin. Ostin jo Tommee Tippee pullonkin pari kuukautta sitten mutta ei huoli sitäkään. Annetteko mukista yölläkin vai miten tää juttu toimii, ihan vaan etukäteen hamuan tietoa kun en oo vielä kokenu tissittömiä öitä. Ois mukava kun olis konstit ja niksit valmiina kun show alkaa kun väsyttää itteäki sen verran yöllä.
 
Hei,
jos ei kuulosta ihan mahdottomalta ja jos suinkin maito vielä riittäisi, niin kannattaisiko vielä hetken aikaa jatkaa imetystä? Unikouluahan voi alkaa miettimään aikaisintaan siinä 6kk ikäisenä ja jos vauvasi syö hyvin kiinteitä ja juo päivällä tarpeeksi nokkamukista maitoa, niin samallahan voisit sitten vieroittaa vauvasi kokonaan yösyötöistä - ei tarvittaisi yöllä pulloakaan. Tuo yösyöminen on kuitenkin niin yksilöllistä, moni vauva tarvii vielä pitkään öisinkin ruokaa. Meillä yöimetykset lopetettiin esikoisen kohdalla pehmeän unikoulun avulla +7kk ikäisenä kun huomasin ettei enää syö nälkäänsä vaan lutkuttelee vain nukahtaakseen uudelleen herättyään.
 
Voisiko olla että maidon heruminen on vain hidastunut? Kuvailusi vauvan imemisestä kuulostaa aika samalta, mitä meillä oli 3-4 kk iässä: vähän aikaa maitoa tulee (ehkä vain se helposti irtoava etumaito?) ja sitten joutuu imemään kauan ennen kuin maito alkaa varsinaisesti herua kunnolla. Voisiko kyse olla siitä teilläkin? En tosin osaa kovin hyviä neuvoja antaa tuohon herumispulmaan, jos se sitä on. Meillä auttoi aika ja se että itse aloin taas luottaa siihen, että maito kyllä riittää ja sitä tulee. Imetystukipuhelin muuten auttoi minua myös eräänä tosi huonona päivänä.
 
Mä imetän ja syötän pullosta. Pulloa ei suoraan huoli. Pieni jekutus siis paikallaan: Tissi suuhun ja muutaman kerran antaa imeä ja nopsasti vaihtaakin pullon suuhun. Meillä pikkanen menee aina tähän kepposeen.:) Mulla ei maitoa tule niin paljon että pälkästään riittäisi.
 
Meillä poika 5kk. Vielä 3kk söi pullosta (pääasiassa olen imettänyt), nyt vain huutaa. Kokeiltiin nokkamukia ja se kelpasi. Tänään toinen päivä harjoittelua menossa ja nyt alkaa poika jo hiffaamaan miten tulee mukin kanssa toimia.
 

Yhteistyössä