Ei se tuo uskottomuus ihan niin kamala ja tuomittava asia ole!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyi, mä en edes halua ajatella koko pettämistä. Toisaalta se ois kaikkein suurin loukkaus mua kohtaan, mutta toisaalta en haluis heittää koko yhteistä elämää roskiin sen takia. En varmaan haluais tietää koko pettämisestä, vaikka semmosta oiski tapahtunu. :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm... itse en kyllä pystyisi ikinä antamaan anteeksi, jos mies pettäisi. Pahempaa loukkausta puolisolle ei voi ollakkaan. enkä kyllä itsekkään petä. Jos kotona en saisi jotain, mitä pitää syrjähypystä hakea, niin silloin kannattaa tosissaan miettiä, onko ero se paras ratkaisu.

Jos kotona ei saa seksiä ja hakee sen muualta... mutta muuten on asiat mallillaan; koti, lapset ja muutoin hyvät välit vanhempien kesken, niin onko se seksi, siis pelkkä seksi, niin valtaisan tärkeä juttu, että sen takia hylkää sen kaiken muun hyvän, jättää sen, joka haki vain sitä seksiä muualta? Minulle muut osa-alueet suhteessa painavat vaakakupissa enemmän, en heittäisi niitä pois vain siksi, että mies tyydyttäisi tarpeensa muualla jos minun kanssani ei kokisi tarpeeksi saavansa. Ja tosiaan, pelkästä seksistä puhun nyt. Jos kokee muutakin kuin lihanhimoa muita kohtaan se on taas eri juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Färbö:
Mitä järkee on avioliitossa jossa harrastetaan seksiä toisten kanssa?
Sillon olis ihan sama olla vaikka sinkku jos ei yks riitä.
Kysynpä vaan.

Ehkä se, että avioliitto on niin paljon enemmän kuin seksi? ;)

Kysynpä vaan.

on olemassa monta syytä avioliittoon.jos menee rakkaudesta naimisiin se on hyvä jos muusta syystä se on yhtä hyvä,pääasia on itse onnellinen.

Kysynpä vaan.

Avioliitossa suurin osa on muuta kuin se seksi, jos harrastaa seksiä muitten kanssa niin siinä on vain pelkkää seksiä, avioliitossa paaaaljon muutakin ja kaikki muu :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kysynpä vaan.

Avioliitossa suurin osa on muuta kuin se seksi, jos harrastaa seksiä muitten kanssa niin siinä on vain pelkkää seksiä, avioliitossa paaaaljon muutakin ja kaikki muu :flower:

Apua, kerrankin olen Emilynin kanssa jostain samaa mieltä, wau :D

Ei ehkä maailmanloppu mutta liiton loppu kyllä. Mua on petetty aikasemmissa suhteissa ja tiiän,etten pysty anteeksi sellaista tekoa antamaan. Mieheni sen tietää ja asiasta on puhuttu,ettei oo epäselvää mitä pettäminen tässä avioliitossa merkitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja onego:
on olemassa monta syytä avioliittoon.jos menee rakkaudesta naimisiin se on hyvä jos muusta syystä se on yhtä hyvä,pääasia on itse onnellinen.

Näin mäki oon vähän ajatellu. Että kun kaikki on kummiski niin hyvin. En ole ikinä elämässäni ollu näin onnellinen. Sen lisäks, että rakastan miestäni, rakastan myös sitä, että minulla on vapaus tässä suhteessa harrastaa ja käydä ulkona ystävien kanssa, minulla on auto jolla pääsen helposti liikkeelle ja raha ei ole koskaan niin kympin päälle. Tulevaisuus on täynnä suunnitelmia ja unelmia. Jos jättäisin mieheni, minulla ei olis enää mitään näistä. En tietenkään nyt sano, että mies sais kohdella mua ihan miten vaan, koska haluan säilyttää elintasoni, mutta jos hän jonku baarireissun jälkeen katuvana ilmestyis tällasen asian kanssa, niin en ole kyllä yhtään varma että samoin tein sen pihalle nakkaisin.

Minulle se luultavasti olisi maailmanloppu ja anteeksi voisin ehkä vielä antaa, mutta kyllähän se suhteesta pohjan veisi ihan täysin! Ajattelisin aina kun mies koskisi minuun, että tuo on lääppinyt jotain toistakin...hyi hitto kun ahdistaisi!!!! Ei meidän elämästä tulisi enää yhtään mitään!

Kysynpä vaan.

Avioliitto on paljon muutakin kuin vain seksiä. Avioliitto on sitoutumista toiseen ihmiseen niin henkisesti kuin fyysisesti. Jos ei pysty sitoutumaan puolisoonsa kaikin tavoin,miksi mennä naimisiin tai avoliittoon tai vakavaan parisuhteeseen toisen kanssa? Vapaa suhde vaatii molemmilta halua ja ymmärrystä siihen. Ja silloinhan se ei ole pettämistä. Pettäminenhän on sitä että hässii muita salaa puolisoltaan. Ja se on mielestäni epäkypsää eikä kuulu parisuhteisiin.

Kysynpä vaan.

Näinpä se on. Seksi on ihanaa aviomiehen kanssa, mutta kivaa se on muittenkin kanssa jos siltä tuntuu. henkinen yhteys ja yhteinen elämä on avioliitossa paljon seksiä tärkeämpiä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja NovemberRain:
Kysynpä vaan.

Avioliitto on paljon muutakin kuin vain seksiä. Avioliitto on sitoutumista toiseen ihmiseen niin henkisesti kuin fyysisesti. Jos ei pysty sitoutumaan puolisoonsa kaikin tavoin,miksi mennä naimisiin tai avoliittoon tai vakavaan parisuhteeseen toisen kanssa? Vapaa suhde vaatii molemmilta halua ja ymmärrystä siihen. Ja silloinhan se ei ole pettämistä. Pettäminenhän on sitä että hässii muita salaa puolisoltaan. Ja se on mielestäni epäkypsää eikä kuulu parisuhteisiin.

Näin on.
Vapaat suhteet on sitten asia erikseen.
En vaan kuitenkaan ymmärrä että miksi mennä naimisiin jos yksi ei riitä,vaikka se sitten oliskin vain seksiä.
En kuitenkaan ala ketään tuomittemaan sillä ei kaikilla on oma tyylinsä elää.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Täällä palstalla saa usein sen kuvan, että uskottomuus on pahinta mitä voi tapahtua ja suunnilleen maailman loppu.

Mutta ei kai siinä mitään niin peruuttamatonta tapahdu, ettei sitä voi anteeksi antaa.

Luottamus ei koskaan ole kuitenkaan 100%:sta, joten kyllä sekin varmaan palaa melkein ennalleen.

Aamulla mietin, ettei siihen varmaan maailma kaatuisi vaikka ukko-polo eksyisi aidan toiselle puolen, toisinpäin se on ihan varma, että ukko ei avioeroa moisen takia hakisi :) avioliitossa on kuitenkin kyse monesta muustakin asiasta....

Peesi. On sitä vakavempiakin asioita maailmassa, kuin joku seksi. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja NovemberRain:
Kysynpä vaan.

Näin on.
Vapaat suhteet on sitten asia erikseen.
En vaan kuitenkaan ymmärrä että miksi mennä naimisiin jos yksi ei riitä,vaikka se sitten oliskin vain seksiä.
En kuitenkaan ala ketään tuomittemaan sillä ei kaikilla on oma tyylinsä elää.
peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Luottamus ei palaa koskaan ennalleen, ja kunnioitus on lopullisesti mennyttä.

Minä rakastan ja kunnioitan tuota miestäni, vaikkakin yhden kerran petti. Ei kukaan voi tietää täysin miten joku toinen asiat kokee... Toki oli rankkaa aikaa ekat puolisen vuotta syrjähypyn jälkeen, mutta haettiin apua (miehen toimesta) et saatiin suhde taas toimimaan:) Nykyään sanoisin olevani jopa onnellisempi mieheni kanssa kuin ennen ko. tapausta, niin hassulta kuin se ehkä kuulostaakin. Tapaus lähensi meitä toisiimme jollain tapaa, ja "pakotti" meidät juttelemaan uudella tavalla keskenämme.

Moni pettäjä sanoo vaan lihanhimoaan tyydyttävän,mutta mielestäni siinä haetaan kyllä myös toisen ihmisen kosketusta, ihailua, läheisyyttä.. En oikein ymmärrä,että pelkkä paineen purkaminen vaatii yhdyntää toisen kanssa.. Saahan sitä paineet purettua omin voiminkin,jos niin tukalalta tuntuu.. :/ Eli ei menis tuo selitys mulle läpi.

Enpä kyllä sitä selän takana paneskelua kannata. Luvan kanssa saa mennä, tai ei se mikään lupa ole, vaan että etukäteen kertoo asiasta. Sehän nyt on aivan selvää, että joskus muutkin himottaa. Eri juttu on se, mitä himoilleen tekee. Mun ei tee mieli himojani lähteä käytännössä toteuttelemaan (tällä hetkellä) mutta aina välillä miestä muistuttelen, että kertoo sitten jos alkaa kovasti tehdä muita mieli. Jos ukko olisi joskus jossain reissussa ja tapaisi himottavan naisen, niin sillä on kyllä kännykkä taskussa että voi soittaa kotiin ja sanoa, että nyt on tiukka tilanne ja tältä tuntuu. Jos se vaan lähtis sen matkaan ja alkais vehtailla, ilman että minä tietäsin mitään niin kyllä se sillä hetkellä tarkoittais mulle tasan sitä, että äijä ei muistakaan että vaimoke on olemassa, puhumattakaan tyttärestään. Minä muistan oikein hyvin puolisoni niinäkin hetkinä, kun jotain seksyjä äijiä tulee vastaan :D

Toisaalta ei ehkä tee niin mielikään, kun tietää, että halunsa voisi halutessaan toteuttaa, onhan se jännittävää myös valita että enpäs sutisekaan tuon kanssa vaikka se kivaa voisi ollakin :snotty:

eikö tuntuis yhtään pahalta saada puhelu mieheltä joka reissussa ja kysyis että eikai haittaa jos panen tässä tätä yhtä pimua ku niiiiin haluttaa ja se on niin seksikkäänä tossa tyrkyllä? :o
"joo ei haittaa kulta,anna palaa vaan!hyvää yötä." :o

täytyy kyllä nyt sanoo että ennemmin mä asiasta kuulisin sitten jälkeenpäin... :|

lisään vielä:
ihan oikeestikko asia olis ookoo?että kun suljet puhelimen niin ei jäis vaivaamaan että siellä se mies nyt jyystää jotain toista? :| ja mies tulis reissusta kotiin niin kaikki olis taas niin ihanasti ja koko pettäminen olis unohdettu? :/

Mulla on ollut suhde ukkomieheen jo 20 vuotta ja hyvin näyttää pelaavan molemmin puolin. Alkuaikoina sen emäntä jo sai tietää asiasta muttei halunnut eroa joten jatkamme näin.

Mä olen kyllä niin ehdoton, että jos mieheni pettäisi (ja siis saisin tietää asiasta), niin jos en nyt eroa ottaisi, niin joksikin aikaa muuttaisin pois ja pitäisin välimatkaa. Ei mun maailma siihen kaatuisi, mutta se pohja, mille tämä koko avioliitto ja tän hetkinen elämä on rakentunut kyllä rikkoutuisi ja pahasti. Luottamuksesta nyt puhumattakaan.
Känni ei musta ole mikään selitys/puolustus...kännissä ne totuudetkin yleensä lauotaan. Paras on sitten olla ottamatta sikakänniä, jos ei pysty huolehtimaan itsstään ja himoistaan tai vetää ne kalsarikännit sitten kotona vaimonsa luona ja antaa tälle elämänsä kyydit :D
Mun puolesta mun mies sais kattoa nettipo*noa ja elokuvia niin paljon kun huvittaa, kunhan ei hyppää aidan toiselle puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:
JAAHAS, että sellaista :D On se hyvä tietää jos vieraisiin eksyt. Tollaista on typerää edes ajatella... Ikään kun sais luvan pettämiseen jos jo etukäteen tietää, että varmasti anteeks annetaan :kieh:

mutta ei kaikki halua silti pettää vaikka niillä se "lupa" oliski.

aivan. minun mies oli neitsyt kun tavattiin. naiivina annoin sille luvan käydä vieraissa hakemassa kokemusta, ettei ainakaan sen takia eroa tulis. mutta ei se menny vieraisiin. ei pystyis sellaista tekemään. enkä usko, että olisin sitä silloin pystynytkään unohtamaan. itsetunto olis ollu maan mudissa. se siis jätti silloin kun ihastui toiseen. enpä jälkikäteen yhtään masennu siitä. se on anteeksi annettu ja unohdettu. oli hyvää aikaa meille se eron aika. kasvun paikka. nykyisin luulen että oikeasti saattaisin sen vieraissa käynnin antaa anteeksi, mutta lupaa en antais. eipä tuo siltikään vierasta tahtois vieläkään. meillä on kesä kuumaa aikaa. ;) :heart:

*muoks* lisäys: en minäkään nyt ihan tyhmä sentään ole. jos mies kävisi vieraissa, ei saisi minulta ennen kuin on käynyt asianmukaisissa testeissä ja terveeksi todettu.. :whistle:

Yhteistyössä