Ei se tuo uskottomuus ihan niin kamala ja tuomittava asia ole!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PROVO

Aktiivinen jäsen
31.03.2005
5 411
0
36
Täällä palstalla saa usein sen kuvan, että uskottomuus on pahinta mitä voi tapahtua ja suunnilleen maailman loppu.

Mutta ei kai siinä mitään niin peruuttamatonta tapahdu, ettei sitä voi anteeksi antaa.

Luottamus ei koskaan ole kuitenkaan 100%:sta, joten kyllä sekin varmaan palaa melkein ennalleen.

Aamulla mietin, ettei siihen varmaan maailma kaatuisi vaikka ukko-polo eksyisi aidan toiselle puolen, toisinpäin se on ihan varma, että ukko ei avioeroa moisen takia hakisi :) avioliitossa on kuitenkin kyse monesta muustakin asiasta....

JAAHAS, että sellaista :D On se hyvä tietää jos vieraisiin eksyt. Tollaista on typerää edes ajatella... Ikään kun sais luvan pettämiseen jos jo etukäteen tietää, että varmasti anteeks annetaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:
JAAHAS, että sellaista :D On se hyvä tietää jos vieraisiin eksyt. Tollaista on typerää edes ajatella... Ikään kun sais luvan pettämiseen jos jo etukäteen tietää, että varmasti anteeks annetaan :kieh:

mutta ei kaikki halua silti pettää vaikka niillä se "lupa" oliski.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

mutta ei kaikki halua silti pettää vaikka niillä se "lupa" oliski.

Joo, en sitä tarkoittanutkaan. Kaikki vaan ei voi olla suhteessa hyvin jos jo edes harkitaan pettämistä...

Jos ajattelee toisin kuin sinä, on typerä? No tässä ilmoittautuu toinen typerys, siis.

Se mitään luvan antamista ole! Tokihan oman järjen käyttö on sallittavaa, jopa suotavaa, kaikki jota ei vartavasten ole kielletty ei silti ole välttämättä sallittua, tai tässä tapauksessa sanoisinko toivottavaa. Pakkoko kaikkeen on tiukat kiellot ja toisaalta luvat antaa, niin kuin aikuinen ihminen ei sellaisia osaisi omalla järjellään rajata? Jostakusta saattaisi tuntua jopa, että omaa järjenkäyttöään aliarvioidaan, jos annetaan tuollainen ukaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja onego:
tätä olen yritänyt sanoa tuhat kerta täällä palstalla B)

Joo, sitä voit joutua sanomaan vielä usemmankin tuhat kertaa :saint: Se kun on niin henkilökohtainen tunteisiin vetoava teko, että siihen ei paljon toisen sanomiset auta. Jos puolisolla on tunne, että ei kertakaikkiaan voi antaa moista tekoa anteeksi ja jatkaa yhteiseloa, niin sitten ei voi. Naapurissa taas samanlainen tapahtuma voidaan kuitata käsitellyksi hyvinkin helposti.

Ei, kun ajattelen niin, että elämä on aika pitkä (ainakin yleensä) joten siihen mahtuu monenlaisia jaksoja ja asioita eikä kaikkea kai viitsisi tuhota esim. yhden syrjähypyn vuoksi.

Minulla ei ole mitään tarvetta olla uskoton ( ei kyllä kukaan huolisikaan, vaikka olisi sokea :ashamed: ) mutta tiedän ettei tuo asia ole miehelleni syy erota.

Se syrjähyppyhän voi olla esim. humalassa tapahtunut ja jota ei välttis edes muista kunnolla, niin sellaisenko pitäisi antaa tuhota esim. vuosikymmeniä kestänyt avioliitto??

No kyllä se nyt tuomittava asia on ja iso asia, mutta suhteen ei tarvitse loppua siihen, ihminen voi myös muuttua ja huomata tehneensä virheen, mutta tuomittavaa se on AINA ja itsestäänselvyys ei pitäisi anteeksiantaminen koskaan olla, eikä sen tarvitse olla helppoa. Eka ratkaisu ei silti pitäisi olla lukkojen vaihtaminen ja toisen puolison tavaroiden heittäminen parvekkeelta..

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Mulla on sellanen periaate, että kerran voin anteeksi antaa, toista kertaa enää en. Kaksi on jo kaava.. :whistle:

Juu.. kyllä virheitä varmaan jokainen tässä elämässä tekee, oli sitten kyse pettämisestä tai jostain muusta asiasta.. mutta jos virheestä jotain oppii, se on hyvä se, mutta jos toistuvasti toistaa samaa "virhettä" se todellakin on jo tapa, ja siinä ei enää ole mitään mitä edes pitäis harkita anteeksi annettavaksi, joten peesailen Kincke Knackertonia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos ajattelee toisin kuin sinä, on typerä? No tässä ilmoittautuu toinen typerys, siis.

Se mitään luvan antamista ole! Tokihan oman järjen käyttö on sallittavaa, jopa suotavaa, kaikki jota ei vartavasten ole kielletty ei silti ole välttämättä sallittua, tai tässä tapauksessa sanoisinko toivottavaa. Pakkoko kaikkeen on tiukat kiellot ja toisaalta luvat antaa, niin kuin aikuinen ihminen ei sellaisia osaisi omalla järjellään rajata? Jostakusta saattaisi tuntua jopa, että omaa järjenkäyttöään aliarvioidaan, jos annetaan tuollainen ukaasi.
En ole sanonut, etten anteeksi antaisi... Mutta en TIETENKÄÄN sitä ukolle sano. En halua itse antaa "lupaa" pettämiseen. Vaikka olen 100% varma, ettei ukko mua pettäis, mutta silti tuntuu tyhmältä sanoo toiselle jotain sellaista...

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Ei, kun ajattelen niin, että elämä on aika pitkä (ainakin yleensä) joten siihen mahtuu monenlaisia jaksoja ja asioita eikä kaikkea kai viitsisi tuhota esim. yhden syrjähypyn vuoksi.

Minulla ei ole mitään tarvetta olla uskoton ( ei kyllä kukaan huolisikaan, vaikka olisi sokea :ashamed: ) mutta tiedän ettei tuo asia ole miehelleni syy erota.

Se syrjähyppyhän voi olla esim. humalassa tapahtunut ja jota ei välttis edes muista kunnolla, niin sellaisenko pitäisi antaa tuhota esim. vuosikymmeniä kestänyt avioliitto??
Ja alkoholi onkin sitten kaiken syy.. kukaan ei ole käskenyt juoda, ihan samalla tavalla se on tuomittavaa jos eka juo tahallaan känniin ja sitten muka ei-tahallaan pettää..
:o Aikuisen ihmisen pitäisi osata toimia niin ettei tee sellaista mitä ei normaalistikaan tekisi, alkoholi ei tee pettämisestä yhtään sen sallittavampaa -PÄINVASTOIN!

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

joo siis tosta oon samaa mieltä. vaikka luotan mieheeni 100% ja olis se kamala juttu jos pettäis,mutta tuskin antaisin kaiken romuuntua silti. Kuiteskin niinkuin sanoit elämä on aika pitkä niin ei voi yhden syrjähypyn takia mennä poikkki. Vaikka rikkihän siinä menis .

Eli siis vaikka ei erottais niin tää ihana elämä mitä meillä nyt on.ei olis enään. vaan jotain rikkinäistä mitä pitäs yrittää korjata

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En ole sanonut, etten anteeksi antaisi... Mutta en TIETENKÄÄN sitä ukolle sano. En halua itse antaa "lupaa" pettämiseen. Vaikka olen 100% varma, ettei ukko mua pettäis, mutta silti tuntuu tyhmältä sanoo toiselle jotain sellaista...
mä oon sanonut miehelle että jos pettäis niin tuskin sitä jättäisin. ollaan siis puhuttu jos niin tapahtuis etä jumpi kumpi pettäis.

Ja jotenkin risoo toisinaan kun ihmiset antavat neuvojaan ja sanovat miten asiat menee jos pettää tms.

Kun asiat sattuu omalle kohalle,ei ne välttämättä mene ihan niinkuin on aina kuvitellut niiden menevän...

Sama kun lapseton neuvoo lasten kasvatuksessa ym.

no kyllä mä voisin miehelleni jonkun sekoilureissun antaa anteeksi ja yrittää unohtaa. mut kokemuksesta voin sanoo sen verran et mun ent poikaystävä petti mua ex-vaimonsa kans niin kyllä mä näin sen naisen naaman mielessäni aina kun sen kiinnijäämisen jälkeen rakasteltiin. ei ollu kivaa, ei!
mun aiempi avioliitto ei kaatunu siihen kun kerran miestäni petin. yli päästiin. kun se nyt kuitenki oli sellanen känninen pano ,ei mitään yhteydenpitoa ennen eikä jälkeen, vaan ihan baaribongaus.
mut en mä silti kehota ketään käymään vieraissa!

Enpä kyllä sitä selän takana paneskelua kannata. Luvan kanssa saa mennä, tai ei se mikään lupa ole, vaan että etukäteen kertoo asiasta. Sehän nyt on aivan selvää, että joskus muutkin himottaa. Eri juttu on se, mitä himoilleen tekee. Mun ei tee mieli himojani lähteä käytännössä toteuttelemaan (tällä hetkellä) mutta aina välillä miestä muistuttelen, että kertoo sitten jos alkaa kovasti tehdä muita mieli. Jos ukko olisi joskus jossain reissussa ja tapaisi himottavan naisen, niin sillä on kyllä kännykkä taskussa että voi soittaa kotiin ja sanoa, että nyt on tiukka tilanne ja tältä tuntuu. Jos se vaan lähtis sen matkaan ja alkais vehtailla, ilman että minä tietäsin mitään niin kyllä se sillä hetkellä tarkoittais mulle tasan sitä, että äijä ei muistakaan että vaimoke on olemassa, puhumattakaan tyttärestään. Minä muistan oikein hyvin puolisoni niinäkin hetkinä, kun jotain seksyjä äijiä tulee vastaan :D

Toisaalta ei ehkä tee niin mielikään, kun tietää, että halunsa voisi halutessaan toteuttaa, onhan se jännittävää myös valita että enpäs sutisekaan tuon kanssa vaikka se kivaa voisi ollakin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Luottamus ei palaa koskaan ennalleen, ja kunnioitus on lopullisesti mennyttä.
Peesaan tätä ja olen ihan päinvastaista mieltä, kuin ap.
Jos mun miehen "sauva" sekoittelee montaa soppaa, niin mun kulholle on turha yrittää sen jälkeen. Yhtä kerrallaan ja edellisestä kunnon ero, ennen uutta.
Eli jos mun mies pettäis, se olis ero heti, ilman keskusteluja. PISTE.

tuntuis nyt esim. miehen pettämisreissu. Ei siinä kukaan kuole kuitenkaan. Mutta vois olla, että tommonen etsiminen laukaisis mussa kysymysten sarjan ja ehkä kummallakin halun kokeilla erillistä elämää. Ystävyyden ja rakkauden ei toki tarvitsisi silloinkaan hävitä. Ehkä muuttua.

Mutta, jos miehelläni tai itselläni olis nyt parisuhteessa ongelmia, niin me kyllä uskalletaan puhua niistä toisillemme, ennen pettämisiä.

Paitsi ettei kaikilla tarvitse edes olla niitä erityisesti suhteen aikana syntyneitä ongelmia vaan sitoutumisen vaikeus on aina ollut olemassa. Jos olisin tässä tilanteessa se sitoutumishalukkaampi puoliso niin varmasti lähtisin. Toisesta täytyy kuitenkin näkyä ja tuntua välittäminen ja rakkaus ja oman kokemuksen mukaan, se puuttuu näiltä, jotka eivät osaa ikinä sitoutua mitenkään. Osa heistä tosin kertoo suoraan, että aikovat juosta vieraissa. :/

Hmm... itse en kyllä pystyisi ikinä antamaan anteeksi, jos mies pettäisi. Pahempaa loukkausta puolisolle ei voi ollakkaan. enkä kyllä itsekkään petä. Jos kotona en saisi jotain, mitä pitää syrjähypystä hakea, niin silloin kannattaa tosissaan miettiä, onko ero se paras ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja böö:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Luottamus ei palaa koskaan ennalleen, ja kunnioitus on lopullisesti mennyttä.
Peesaan tätä ja olen ihan päinvastaista mieltä, kuin ap.
Jos mun miehen "sauva" sekoittelee montaa soppaa, niin mun kulholle on turha yrittää sen jälkeen. Yhtä kerrallaan ja edellisestä kunnon ero, ennen uutta.
Eli jos mun mies pettäis, se olis ero heti, ilman keskusteluja. PISTE.

Mä ajattelen ihan samoin!

Yhteistyössä