ei se sektio kyllä synnytys ole.

  • Viestiketjun aloittaja olipa pakko sanoa...
  • Ensimmäinen viesti
Eikö syntymällä kuitenkin kuvata lapsen tuloa maailmaan ihan virallisesti. On se sitten ETUPYLLYSTÄ tai mahareiän kautta tullut maailmaan. Termi on kuitenkin virallinen niin ei kai siitä voi edes kiistellä?
 
Mulle on pari sektiota tehty ja alakautta synnytyksestä ei ole kokemusta. Kylmä leikkaushan se tosiaan on ja ei saa edes lastaan heti syliin (mä ainakaan). En mä niin tarkka noista termeistä ole onko se synnytys vaiko eikö.
 
haikaran tuoma
Kaikenlaista tekin aikuiset ihmiset viitsitte tänne kirjoittaa! Eikö nyt olisi korkea aika kirjoittaa Joulupukille eikä tänne, jos ei ole mitään asiallista sanottavaa? Joulupukin kirjeen nimittäin saa alkaa valheella: "Olen ollut koko vuoden kiltti ja siksi toivon... ":D
 
En tajua, mutta omalla kohdallani ei olekaan kyllä ollut koskaan "pelkkää" leikkausta. Minulla eka pysähtynyt synnytys 21h jälkeen päätyi kiireelliseen sektioon, toinen suunniteltu sektio päätyi alatiesynnytykseen ja kolmas 13h jälkeen hätäsektioon. Synnytysten kestot tässä siis ne mitä synnytyskertomukseen merkattiin. Aina on kyllä tunteet myllänneet ihan tosissaan ennen, aikana ja jälkeen leikkauksen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mulle on pari sektiota tehty ja alakautta synnytyksestä ei ole kokemusta. Kylmä leikkaushan se tosiaan on ja ei saa edes lastaan heti syliin (mä ainakaan). En mä niin tarkka noista termeistä ole onko se synnytys vaiko eikö.
Jaaha. Mulla alatie oli ainakin kuuma: se oli helvettiä se! Enkä halunnut lasta syliini. Myöhemmin isä kertoi, että kätilön ilme oli ollut näkemisen arvoinen, kun vastasin "ei", kun hän kysyi haluanko vauvan syliini.

 
vieras
Iiiiiiiiiiiso haukotus tälle taaaaaas kerran täällä esiintyvälle niiiiiiiin tylsälle tappelunaloitusyritykselle. Onko näiden keksijät aivan erityisen järjen köyhiä vaiko vain eka kertaa täällä?
 
Kyllä oli tunnetta meilläkin sektiossa
Kuolleen vauvan synnyttäneenä(ekassa raskaudessa) olin erittäin onnellinen, kun meille nyt syntyi terve, elävä vauva sektiossa ! Myös mieheni ja kaikki muutkin paikalla olleet olivat hyvin helpottuneita, kun yritetty alatiesynnytys muuttuikin äkkiä sektioksi. Luojalle kiitos tuosta tavasta saada lapsi ulos terveenä !!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mulle on pari sektiota tehty ja alakautta synnytyksestä ei ole kokemusta. Kylmä leikkaushan se tosiaan on ja ei saa edes lastaan heti syliin (mä ainakaan). En mä niin tarkka noista termeistä ole onko se synnytys vaiko eikö.
Jaaha. Mulla alatie oli ainakin kuuma: se oli helvettiä se! Enkä halunnut lasta syliini. Myöhemmin isä kertoi, että kätilön ilme oli ollut näkemisen arvoinen, kun vastasin "ei", kun hän kysyi haluanko vauvan syliini.
Sektioitakin on erilaisia. Joitakin edeltää pitkät synnytykset, jne. Että kivuttomasti se homma ei välttämättä mene, vaikka se itse leikkaus on kivuton. Mulla on jäänyt tosi huono kuva noista sektioista. Olen ollut itse huonossa kunnossa, on ollut huolta lasten terveydestä ja viimesessä tuli leikkauskomplikaatio. Kolmatta kertaa en enää menisi. Mutta toisilla on mennyt paremmin. Pääasia on, että lapsi syntyy. Aivan sama miten se sieltä ulos tulee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mulle on pari sektiota tehty ja alakautta synnytyksestä ei ole kokemusta. Kylmä leikkaushan se tosiaan on ja ei saa edes lastaan heti syliin (mä ainakaan). En mä niin tarkka noista termeistä ole onko se synnytys vaiko eikö.
Jaaha. Mulla alatie oli ainakin kuuma: se oli helvettiä se! Enkä halunnut lasta syliini. Myöhemmin isä kertoi, että kätilön ilme oli ollut näkemisen arvoinen, kun vastasin "ei", kun hän kysyi haluanko vauvan syliini.
Miksi et halunnut vauvaa syliisi?
 
Mulla sektio oli ihana kokemus (siis sikäli kun sitä ihanaks voi sanoo), ja tunneside vauvaan oli varmasti vahvempi kuin mitä se olisi ollut alatiesynnytyksen jälkeen. Ja mulle on aivan sama, onko sektio synnytys vai ei, pääasia ett vauva on maailmassa. Tosin synnytyskertomuksessa lukee "synnytystapana sektio"....
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Here we go again! Miten te aina jaksatte tapella tästä samasta asiasta!!!!
En mä ainakaan tästä tapella jaksaisikaan. Ei mun kunnialleni ota yhtään, vaikka kumpikin lapsi on sektiolla syntynyt. Ei mulle olisi tullut edes mieleeni, että se on jotenkin vähempi arvoista, jos en olisi tämän palstan juttuja lukenut. Mä olen niin helpottunut, että ovat terveitä enkä mä koskaan ajattele sen kummemmin synnytysreissuja. Ei ne mitenkään tähän päivään vaikuta, vaikka viimesimmästä on vasta 4,5kk.
 
vieras
Mulle se ainakin oli synnytys. Kummankin olen kokenut. Sektiossa se tuska tuli vasta jälkeen päin, auts. Tietysti alatiesynnytyksessä oli enemmän tunnetta mukana ja sitä toivon vastaisuudessakin tuota alakautta synnyttämistä.
 
vieras
[quote="Luojalle kiitos tuosta tavasta saada lapsi ulos terveenä !! [/quote]

Aivan samaa mieltä! Myös pitkittyneen alatiesynnytyksen jälkeen sektion kokeneena äitinä en voi olla allekirjoittamatta tätä viestiä! Meillä oli myös kaikki ainekset pahempaan. Mutta onneksi kaikki meni loppupeleissä hyvin.
 

Yhteistyössä