Ei se oo aina helppoo sossun asiakkaanakaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
no ei mun mielestä kyllä tarvikkaan olla

Toivottavasti sullekin tulee vielä tilanne eteen, esim. vakava sairaus, työttömyys tms. Ymmärtäisit ehkä vähän jotain muutakin kuin omaa elämääs. Ei elämä aina mee niin kuin suunnittelis, joten ne mustavalkolasit pois päästä.

Täällä on onneksi suht. ajoissa saatu päätökset. Toivottavasti ap saat asian hoidettua :)

Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti:
Kummalle annat verorahasi mieluummin:

Äidille joka on saanut nuorena lapsensa, kantaa vastuunsa niin kuin pitääkin kantaa, yrittää selviytyä ja pärjätä elämässään.Vaikeaa on, mutta porskuttaa kuitenkin eteenpäin.Verorahoja tulee maksamaan eläessään varmasti, ikää on sen verran että työelämässä kerkeää olla montakymmentä vuotta.

Alkoholistille joka juo kaikki rahansa,makaa paskanhajuisena ojassa.Huutelee lapsille törkeyksiä ja kusee housuun.

Vaikka maailmassa ei olisi yhtään teiniäitiä, maksasit jokatapauksessa veroa yhtäpaljon kuin maksat nyttenkin.Teiniäidit ovat vähemmistö joka sitä verorahaa yhteiskunnalta "vie".

Käsitinkö oikein et sulla on yksityiseltä vuokra-asutno tulossa? Saatko sossulta takuuvuokrarahat vai paperitakauksen. Kiinostaa siis kun itse olen tod.näk. vuokra asunnon etsiskely taprpeessa tulevan eron vuoksi ja mietiskelin et miten suhtautuu vuokranantajat tai noi välittäjät siihe et sossu on takaamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle kyssäri:
Käsitinkö oikein et sulla on yksityiseltä vuokra-asutno tulossa? Saatko sossulta takuuvuokrarahat vai paperitakauksen. Kiinostaa siis kun itse olen tod.näk. vuokra asunnon etsiskely taprpeessa tulevan eron vuoksi ja mietiskelin et miten suhtautuu vuokranantajat tai noi välittäjät siihe et sossu on takaamassa?

Samahan se niille on, mistä se raha tulee kunhan se tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Etkös sä ole se 18v äippä, joka tupakoi raskaana.kato mulla on tiimarin vihossa ylhäällä...

Väärin meni! :xmas:

Ja mitenköhän tääkin nyt vaikuttaa tohon alkuperäseen aiheeseen.. Kuten muutenkaan toisen ikä..

Hyvä juttu jos ne sieltä soittaa välittäjälle että homma on hanskassa ja saat asiat rullaan taas eteenpäin.

Joo yksityiseltä, kyllähän se vuokrasopimus tehään jo ennen ku takuu maksetaan, harvemmin varmaan vuokranantajat sopimusta tehtäessä kyselee mistä sun rahat tulee... :D

Ihan rahana sossu maksaa vuokranantajan tilille, ja niille se summa myös palautuu aikanaan kun muutetaan pois.

Joo yksityiseltä, kyllähän se vuokrasopimus tehään jo ennen ku takuu maksetaan, harvemmin varmaan vuokranantajat sopimusta tehtäessä kyselee mistä sun rahat tulee... :D

Ihan rahana sossu maksaa vuokranantajan tilille, ja niille se summa myös palautuu aikanaan kun muutetaan pois.

Taitaa käytännöt vaihdella kunnittain vai mahtaako vaihdella sossuttarittain, kun mulle sanoi mun sossutäti kun tilannettani tässä kartoittelen et suoraa rahaa ei mkasta, vaan paperitakaus jos vuokranantaja hyväksyy tämän. Mut muutenki patistelee kunnanasuntoihin että ei oikee olis sopivaa edes yksiyisiltä markkinoilta asuntoa katsella :/ mitenköhän tuonki käsittääis, mietin et mahtaako olla sopimatonta jos asuu "liian hienolla auleella" vai mistä kyse :/. Oon vaan ajatellu et jos ei kelpaa asunnon vuokraajalle asukkaaks kun takaus tulee sossunluukulta.

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä:
Oon vaan ajatellu et jos ei kelpaa asunnon vuokraajalle asukkaaks kun takaus tulee sossunluukulta.
Joillekin kelpaa, joillekin ei. Eräs tuttavani vuokrasi asunnon varsin mielellään juuri perhelle, joka sai takauksen sossusta. Myöskin asumistuki sovittiin tulevaksi suoraan vuokranantajalle, mikä oli hänen mielestään pelkästään positiivinen juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
no ei mun mielestä kyllä tarvikkaan olla

Toivottavasti sullekin tulee vielä tilanne eteen, esim. vakava sairaus, työttömyys tms. Ymmärtäisit ehkä vähän jotain muutakin kuin omaa elämääs. Ei elämä aina mee niin kuin suunnittelis, joten ne mustavalkolasit pois päästä.

Sairausta/onnettomuutta ei voi suunnitella. Koulunkäynnin ja lastenteon voi kyllä. Rahankäytöstä puhumattakaan.

Se on jännä juttu, että tällä palstalla ei voi tehdä yhtään aloitusta joka koskee sossua tai toimeentulotukea ilman, että aina nousi valtava tappelu ja toisen sättiminen.

Ihan noin niinkun todetakseni vain.... :whistle:

Mäkin sain aikanaan odotella sossun päätöstä pitkään, tarvitsin rahaa vakuusmaksuun kun edellisessä asunnossa tuli vesivahinko ja uusi asunto oli saatava pikana. Oli kiva odotella sitä päätöstä että saadaanko me nyt muutettua vai joudutaanko suurinpiirtein kadulle.. :headwall:

Ja samaan aikaan mies oli armeijassa ja mä kahdestaan 3kk ikäisen vauvan kanssa eli oli aika stressaava tilanne... Onneks kaikki selvisi ajallaan. =)

sossun asiakas kun olin töissä parturi-kampaajana. olin siis käynyt ammattikoulun ja tein 5-6pvä viikossa töitä. työpaikka oli keravalla ja lippu sinne maksoi n.100e joka oli 1000e palkasta tosi paljon.tämä on siis kokemattoman pk;n peruspalkka. kun siitä menee vuokraan 600e ja lippuun 100e niin käteen jäin 300 joka ei normien mukaan riitä perheelliselle. joten joskus työssä käyvätkin voivat tarvita sossun apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ent. sossupummi:
1.1.2008 alkaen päätökset on tehtävä 7arkipäivän kuluessa ´ja mahdollisen tuen oltava 2arkipäivän päästä päätöksestä asiakkaan tilillä. Eli kun viet 1.päivä maanantaina TÄYDELLISEN hakemuksen niin vaje on tililläsi viimeistään seuraavan viikon torstaina eli 11.päivä.

Ja toisekseen. Hae se paperi niin ei tarvitse odottaa. :)
Kai ymmärrät että heilläkin on puhelinaika. Viime vuonna oli meidän kaupungissa 8.30-9.30 puhelinaika.

Minä itse vein aikoinaan viikko ennen kuun loppua paperit ja hakemuksen ja rahat oli tilillä ennen 5dettä päivää.

Täytyykin muistaa tästä lähin tuo uusi laki!!

Niin mä eilen yritin sille työntekijälle puhelimessa että tuun hakeen sen paperin (asun ihan lähellä ) niin ei hälle kelvannut! :o

No äsken sain vihdoin sen kiinni sentäs, lupasi soittaa asunnonvälittäjälle että maksu on hoidettu!

Ai, jokos se laki tuli voimaan vai? Meillä on nyt menny 8 päivää hakemuksesta, eikä päätöstä ole tehty (soittelin tänään ja kysyin)...

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Se on jännä juttu, että tällä palstalla ei voi tehdä yhtään aloitusta joka koskee sossua tai toimeentulotukea ilman, että aina nousi valtava tappelu ja toisen sättiminen.

Ihan noin niinkun todetakseni vain.... :whistle:
Voiko tällä palstalla tehdä MISTÄÄN aiheesta avausta, josta ei syntyisi tappelua ja toisten sättimistä? Mikähän se aihe oli, mitä eilen katsoin ja olisi ollut mukava ap:lle kommentoida, mutta en viitsinyt, kun ketju oli ehtinyt mennä jo tappeluksi. Jos se ap olisi ollut rekkautunut, olisin pukannut yytä, mutta harmaana kirjoitteli.

Jos opiskeluaikana saa lapsen/lapsia, on selvä homma, että päätyy/joutuu sossun asiakkaaksi, jos haluaa lapsen parasta.

Mä ainakin ottaisin kaiken hyödyn irti, jos tollanen tilanne olisi. Kukin maksaa kyllä ajallaan veroja tälle maalle ja just tällasiin tilanteisiin ne veromarkat on tarkoitettukin.

Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa kenekään freetuilla:
Jos opiskeluaikana saa lapsen/lapsia, on selvä homma, että päätyy/joutuu sossun asiakkaaksi, jos haluaa lapsen parasta.

Mä ainakin ottaisin kaiken hyödyn irti, jos tollanen tilanne olisi. Kukin maksaa kyllä ajallaan veroja tälle maalle ja just tällasiin tilanteisiin ne veromarkat on tarkoitettukin.

just näin ja hyvä että sait asian nyt järjestettyä :) niin että pääset muuttohommiin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa kenekään freetuilla:

En mä oo kyllä joutunu nyt opiskeluaikana kertaakaan sossun asiakkaaks vaikka tiukkaa on tehny... ei piä yleistää.

Miksi pilkata ja ivata!!! On tilanteita jossa joutuu pakosta sossussa käymään, esim sairastuminen ym. ym.. ja sitähän varten sossut on jotta sieltä voi apua hakea!! Ja AP:n on paha mennä töihin leipää tienaa jos lapsi on noin pieni vielä!! Opetelkaa hyvät aikuiset ihmiset käyttäytymään!!

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Miksi vaihdat asuntoa? miten isoon asuntoon? Onko kyse siitä että vaihdat isompaan asuntoon?

Kyllä, isompaan ja parempikuntoiseen, saunalliseen. B)

Mä vaan en käsitä miks kysellään ihan tyhmiä, niinku tää nyt liittyis itse aiheeseen? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Miksi vaihdat asuntoa? miten isoon asuntoon? Onko kyse siitä että vaihdat isompaan asuntoon?

Kyllä, isompaan ja parempikuntoiseen, saunalliseen. B)

Mä vaan en käsitä miks kysellään ihan tyhmiä, niinku tää nyt liittyis itse aiheeseen? :laugh:

Varmaan siksi että ihmetellään miksi muutat isompaan, parempikuntoiseen ja saunalliseen ellei ole varaa maksaa edes takuuta!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä