[QUOTE="vieras";24672031]On kyllä.
Mä taas olin kotona ollessa, en kokenut saavani tarpeeksi haasteita ja tekemistä vain kotia ja lasta hoitaessa.
Siispä myös opiskelin etänä ja jatkoin koulua kunnolla lapsen ollessa parivuotias, lisäksi tein töitä silloin tällöin.[/QUOTE]
Mulla ihan sama homma. Opiskelin lapsen päiväuni aikana, koska tuntui ettei mulle riittänyt se, että keskustelen haaareiden vedepitävyydestä puistossa ja kestovaippojen reunojen falskaavuudesta.
Edelleenkin olen sitämieltä, että kotona oleminen lapsen kanssa on etuoikeus. Kotihoidontuen aika voi tehdä OIKEAITA töitä, koska siitä ei rankaista. Äitiysloman rahahan määräytyy aikaiempien tulojen mukaan mikä on mielestäni ihan oikein. Itse sain n. 1600 euroa käteen äitiysloman aikana ja mielestäni se oli ihan mukava raha siitä, että sain nukkua pitkään lapseni kanssa, juoda kahvia ja istuskella naistenlehden kanssa puistossa ja käydä vaunulenkeillä. Kotihoidontuen aikana tein satunaisia töitä iltaisin/vkonloppuisin/etänä ja siitä sai lisätuloa.
En tarkoita, että kaikkien pitäisi suunnitella, koska lapsia tekee, mutta itse tein niin koska en halunnut ns. venyttää penniä kotonaolon aikana.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja niistä on ihan turha valittaa. On oma valinta jäädä kotihoidontuella kotiin vuosiksi. Ei yhteiskunnan mielestäni tarvitse vuosia elättää ihmisiä, jotka eivät viitsi edes yrittää ansaita elantoa itse.
Ja ne, jotka väittävät etteivät saa töitä. Se on p****jauhantaa. ns. huonompi työ ei enää kelpaa ihmisille. Kaupankassoja arvostellaan ja lähihoitajien työ on per**'stä. En minäkään palkkaisi sellaisia ihmisiä, jotka eivät edes arvosta työtä.
Vaikkakin olen nykyään ylempänä toimihenkilönä, esimiesasemassa niin silti arvosta edelleen sitä mistä olen lähtenyt. Jakanut mainoksia minimipalkalla, ollut kaupan kassalla ja pessyt invalidien ja vanhusten takapuolia. Yhtään ammattia ei pidä väheksyä ja töitä voi tehdä enemmän. Aikoinaan tienasin joulukuussa invalidien kanssa 6000 euroa. (yötyöt ja juhlapyhät) eli töitä on, mutta tekijöitä ei löydy.
Tulipa pitkä teksti. Eli kiteytettynä; kotiäitiys ei ole työtä.