Ei PRKL!!!

  • Viestiketjun aloittaja ei ees oo plösö!!!
  • Ensimmäinen viesti
Kipis
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/

Tän mukaan on suuri lapsi. En kuitenkaan tarkoita että lapsi olisi tuo ap:n mainitsema "plösö" :)
Meillä on käyrän mukaa myös suuri tyttö, mutta se ei tarkoita lihavaa, vaan pitkää. Pitkät ihmiset tuppaavat myös painamaan enemmän kuin lyhyen. Käyrillä tytön pituus menne reilusti ylhäällä ja painokäyrä taas menee keskellä.
Tokihan pitkä painaa enemmän kuin lyhyt, mutta kyllä oikeasti lyhytkin voi olla liian suuri ;) Tämä nyt ei liity tähän mitenkään mutta menkööt...
oma lapseni painoi 3-vuotiaana 14kg ja kaverini samanikäinen painaakin 21kg. Minun lapseni oli ½senttiä pidempi.
Ooooo.. aplodeja =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/

Tän mukaan on suuri lapsi. En kuitenkaan tarkoita että lapsi olisi tuo ap:n mainitsema "plösö" :)
Meillä on käyrän mukaa myös suuri tyttö, mutta se ei tarkoita lihavaa, vaan pitkää. Pitkät ihmiset tuppaavat myös painamaan enemmän kuin lyhyen. Käyrillä tytön pituus menne reilusti ylhäällä ja painokäyrä taas menee keskellä.
Tokihan pitkä painaa enemmän kuin lyhyt, mutta kyllä oikeasti lyhytkin voi olla liian suuri ;) Tämä nyt ei liity tähän mitenkään mutta menkööt...
oma lapseni painoi 3-vuotiaana 14kg ja kaverini samanikäinen painaakin 21kg. Minun lapseni oli ½senttiä pidempi.
Ooooo.. aplodeja =)
Taputukset mistä??
Oli kyse siitä että ei aina paino mene pituuden mukaan :headwall:
 
vieras
Meillä kyllä 4-vee pyöräili jo itse ilman apupyöriä.. Ei olisi ikimaailmassa suostunut mihinkään istuimeen enää. Niin ja painoi alle 20kg Nyt yli 5-vuotias ja edelleen alle 20kg..
 
Mun 4-vuotiaani pyöräilee itse. Todella hienosti. Jaksaa aika pitkiäkin matkoja. Siitä huolimatta haluan joskus laittaa hänet pyöräni taakse ja lähteä fillaroimaan - ja kyllä, lapsikin siihen suostuu ihan mielellään.

Minusta esim. Turun ydinkeskustassa on mukavampi pyöräillä niin, että lapsi on istuimessa minun takanani.

Hän taitaa myös painaa miltei 22 kg. Muttei ole plösö. On pitkä ja ns. lihaksikas lapsi, aina liikkeessä. Istuin on kestänyt hyvin, Biltemasta sen hankimme.
 
Äityliiinos1978
Miten aina nämä keskustelut voi mennä näin asian vierestä...kun joku kysyy,minkä painoisia lapsenne on ja minkä painoisena/ikäisenä kuljetatte pyörän istuimessa niin eikö herranjumala ala tulemaan kommentteja"MIksei pyöräile itse ja plösöjä lapsia ja meidän Kallepa pyöräilee 15km aamulla ja on jo 1 vuotiaana osannu ja painanu vain sen ja sen verran!!! BLAA BLAA BLAA.KETÄ KIINNOSTAA!!!! Nyt oli kysymys turvaistuimen käytöstä ja mikä on raja turvalliseen kuljetukseen!! Minä en edes alennu vertailemaan mitä minun lapsi osaa tai ei osaa tai paljon painaa ja mitä ruokaa syötän.Herranjumala sentään.Asiallisia vastauksia ois ihan kiva lukea....Minä pähkäilen juuri samaa,että minun tyttö 5v.opettelee juuri ilman apurattaita ajamaan ja tarhamatkat pitää vielä kuljettaa vähän aikaa istuimessa,paino 22kg.Mukavaa itsellekin kun pääsee pyöräileen ja lapsi nauttii aamulla raittiista ilmasta ilman että joutuu pinnistelemään unisena pyörän selässä
 

Yhteistyössä