ei pisteitä vaan kaloreita

tietääkö joku kuinka paljon noi painonvartioiden pisteet on niinkuin kaloreissa? Minä yritin laskea pisteitä, mutta on liian vaativaa hommaa mulle ja kyttäystä yhtäkaikki. Mieluummin laskisin suoraan kaloreita kun ne näkyy joka purkin kyljestä suoraan.

Toi Kalorilaskuri.fi on tosi hyvä. Sen avulla oon nyt parissa viikossa saanu kilon tippuun. Ei oo paljoo, mut ei oo mikään kiirekkään. Laitoin tavotteeks, et toukokuun alkuun mennessä olis tippunu n.6kg. Se on vähän niinkuin ruokapäiväkirjaa pitäis.. Pystyy ihan terveellisesti laihtuun ilman mitään ihme-dieettejä, joilla paino kuitenkin palaa entiselleen kun alkaa taas syömään niinku ennenkin :headwall:
Kannattaapi kokeilla!!

Kävin tuolla kalorilaskuri-sivuilla, mutta mulle jäi vähän hämärän peittoon kuinka se loppuviimein toimii. Pitääkö sinne rekisteröityä tai jotain, että sais tehtyä tuommoisen laidutusohjelman? Se rekisteröityminen näytti maksavankin jotain, vai katsoinko väärin?

Kävin nyt uudelleen katsomassa tuolla kalorilaskurin sivuilla ja tein sen laskelman, jonka mukaan mun pitäis saada päivässä noin 1500-1700 kaloria. Tuostako se 500 kaloria sitten vähennetään, että saadaan se kalorimäärä, jonka syömällä pitäis laihtua?

Sitten laskeskelin sen ruokalista-homman mukaan, kuinka paljon minä keskimäärin päivässä syön ja sain tulokseksi, että syön noin 1000-1200 kaloria päivässä. Eikös tuon nyt sitten pitäisi mua laihduttaa kaiken järjen mukaan?

Vaan kun en ole laihtunut vaikka tälleen olen syönyt jo viimeiset puoli vuotta. Siis puolessa vuodessa painoa on pudonnut vain 3-4 kiloa, vaikka käyn noin 4-5 kertaa viikossa reippaalla 1-1,5 kävelylenkilläkin. Mitä mä siis teen väärin?

se laskelma minkä sieltä kalorilaskurista saa, kun on syöttäny sinne tietonsa ja kuinka paljon haluaa laihtua mihkäkin mennessä, on se minkä verran pitäis päivässä syödä! eli jos saat tulokseks 1500 (niinkuin mulla) se on se määrä mitä päivässä pitäis syödä. siitä on jo vähennetty ne kalorit! Selitinköhän nyt selkeesti :$
Esim. mä haluan laihtua toukokuuhun mennessä n.6kg, joten mun pitää saada päivässä n.230kcl vähemmän kuin mitä normaali kulutus on. normaali kulutus on (niinä päivinä kun en liiku ollenkaan) n.1700kcl. ja sieltä saan näillä tiedoilla vastaukseks, että päivässä saa syödä alle 1500kcl. jos liikkuu, niin merkkaa sinne päivittäin kulutuksensa ja ne antaa vastauksen paljonko sillä liikuntamäärällä saa syödä enemmän lihomatta.
Sulla voi olla elimistö vähän säästöliekillä, jos et enempää syö ja liikut noin paljon, mut silti et laihdu. :headwall:

jatkoa edelliseen: sinne laskuriin pitää muistaa kirjata ihan kaikki syömiset, esim. jos kahviin laittaa sokeria niin se ja kaikki ihan pienetkin jutut, mitkä ei välttämättä tuu heti mieleen, kun miettii että mitäs on tullu syötyä! :p

Kiitos, toi kuulostaa jo järkevältä. Ehkä siis syönkin liian vähän! Noin mulle on muuten (näin jälkeenpäin ja tarkemmin ajatellen) yksi tuttu fitness-kilpailijakin joskus sanonut kun puhuttiin painonpudotuksesta.

Oletteko olleet tyytyväisiä tuohon palveluun, mitä tuolta sivulta saa? Vielä vähän arastelen maksaa, vaikka kyse ei isosta summasta olekkaan. Mitään kun en ole koskaan netistä tälleen tilannut ja epäilyttää, että saako rahoilleen vastinetta (että terveys ei mene jne) ja huijataankohan siellä nyt taas pientä ihmistä???...

toivoa on
Käypäs sivuilla www.kutri.net sieltä löytää ihan perus tietoa ruasta ja määristä sekä siellä on oma keskustelupalsta mistä voi kysellä jos jokin ei toimi. :wave:
Siellä on myöskin huomioitu tuo henkinen puoli eli minkä takia ollaan siinä pisteessä missä ollaan no toisaalta kun nyt ollaan kaksplussan sivuilla vois vaikka epäillä lapsilla olevan osansa. Itse olen saanut nyt 15 kiloa pois tänä vuonna (kahden lapsosen jäljiltä) en niinkään ole laskenut kuinka paljon syön vaan mitä syön ja lisännyt paljon liikuntaa. Helppoa ei ole ollut sitä en väitä koska minulla ei ole kovin vahvaa itsekuria mutta onnea matkaan. B)

Yhteistyössä