vieras
Kellään ei mene 500e matkoihin kuukaudessa??? Juurihan minä kerroin millä tavalla menee 500e matkoihin kuukaudessa. Ja jos minä olisin halunnut sellaselle alalle töihin, jossa on autoetu, olisin luultavasti sitten mennyt opiskelemaan Yliopistoon, mikä mua ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Tässä työttömyysaikana on toki tarkoitus opiskella 20 ov joka mulla puuttuu amk tutkinnosta eli restonomista, olen opiston koulutuksella. Ja en usko että ainakaan täälläpäin edes restonomille annetaan kovin äkkiä autoetu ja mitähän sinäkin söisit jos kaikki lukisivat yliopistossa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, kellään ei mene 500e matkoihin kuukaudessa lisäksi vielä muut autokulut, noilla palkoillaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Toi työttömyysjuttu. Ihan oikeasti mun esim. on paljon halvempaa jäädä työstäni hoitamaan lapsia kotiin. Esim. palkka 1700e työmatkakulut bensa 500+muut autokulut, lasten hoitomaksu 500, ruokailu työpaikalla n. 5e/pv, eli mulle jäisi käteen verojen yms. jälkeen työnilo. Sen sijaan saan käteen pari vuotta ansiosidonnaista noin 900e.
Jos oisit paremmassa asemassa sulla olisi auto ja bensaetu työn puolesta, noilla maksuilla
Kyllä se kuitenkin on aina kannattavampaa käydä töissä, usko pois!
Vaihtoehtoisesti voisin tuon 20 ov myös opiskella työn ohessa nauttien palkkaa josta ei jää mitään käteen tai niinkuin nyt, opiskelen, olen lasten kanssa kotona ja nautin kunnon päivärahaa.
Aika hauskaa, kaikki toitottaa kuinka paljon parempi on olla lasten kanssa kotona... ja kun joku oikeasti jää lasten kanssa kotiin, niin ei sekään ole hyvä, työpaikka kärsii vai kuka tai mikä siitä kärsii, ellen minä ole töissä?