Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi työttömyysjuttu. Ihan oikeasti mun esim. on paljon halvempaa jäädä työstäni hoitamaan lapsia kotiin. Esim. palkka 1700e työmatkakulut bensa 500+muut autokulut, lasten hoitomaksu 500, ruokailu työpaikalla n. 5e/pv, eli mulle jäisi käteen verojen yms. jälkeen työnilo. Sen sijaan saan käteen pari vuotta ansiosidonnaista noin 900e.
Onko työpaikalla PAKKO syödä työpaikkalounas? Meinaan että etkö voisi kotoota ottaa lounasta mukaan?
Mutta muutoin kyllä ymmärrän vallan hyvin että on tilanteita joissa ns. kannattaa toisaalta jäädä ennemmin kotiin, kuin tehdä töitä.
No olis se aika noloa ellei kokki söisi omaa soppaansa, ja pidän tärkeänä syödä kunnolla, ei 5 e kunnon ruoasta ole paljon, meillä siihen kuuluu vielä juomansa kahvit yms. samaan hintaan.
Noloa...no mun mielestä siinä että on taloudellisesti tiukkaa, ei ole mitään noloa. Kai kokki osaa kunnon ruoat tehdä myös kotona, halvemmista raaka-aineista ja kai kokki tietää, ettei kahvi ole tervellistä :snotty:
Kysyin vain, että onko PAKKO johon siis vastaus on selvästikin EI. Eli ihan omasta halustasi sen työpaikkalounaan syöt. Ja saatkin toki syödä, mutta mun mielestä sitä on typerä listata ns. pakollisiin menoihin kun sellainen se ei ole.