ei paljon naurattanu kun tulin kotiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Sellaisia ne koirat vaan on.
Kerran tulin kotiin, mulla oli unohtunut tikkarit sängylle.
No koira oli jotenkin saanut sievästi revittyä niistä ne paperit päältä ja se oli syönyt karkkiosat kaikista tosi sievästi. :laugh:

Yleensäkin koira on syönyt kaikki MINUN lempitavarat, tai yleensäkin tuhonnut aina vain ne jotka ovat kuuluneet minulle.

Yhdet ainoat kengät se on mieheltä syönyt, tai niistäkin vain nauhat ja pohjalliset. :kieh:

Eikä ole, jos ovat koulutettuja ja oikein "pidettyjä". Ei koira saa tehdä tuhojaan, sille asialle pitää tehdä jotain.

No koira oli jotenkin saanut sievästi revittyä niistä ne paperit päältä ja se oli syönyt karkkiosat kaikista tosi sievästi. :laugh:

Yleensäkin koira on syönyt kaikki MINUN lempitavarat, tai yleensäkin tuhonnut aina vain ne jotka ovat kuuluneet minulle.

Yhdet ainoat kengät se on mieheltä syönyt, tai niistäkin vain nauhat ja pohjalliset. :kieh:

Jossain telkkari-ohjelmassa koirankouluttaja sanoi, että koirat nakertelee niitä esineitä, joissa on omistajan hajua esim. kännykkä, kaukosäädin jne. Eli se vaan tykkää susta;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
tekemisen puute!LÄHEPPÄS YHESSÄ LENKILLE TAI KOIRAPUISTOON TAI PIHALLE LEIKKIIN.

jaa kesken työpäivän? :saint:
me lähdetään taas miehen tultua raksalle missä se saa vapaana painattaa pitkin peltoja tuntikaupalla, kyllä se liikuntaa ja virikkeitä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
siitä huomaa heti et koira on tehny jotain pahaa jos se ei tule ovelle vastaan..
huutelin sitä aikani, niin se tuli ihan maata pitkin ja pissi alleen ja oli niin nolona et melkein pahaa teki sen "kärsimys".
ei kyl kauaa kun pääsin peremmälle matalaan majaani.... :whistle:

se oli jotenki kikkaillu keittiön roskiskaapin auki ja repiny koko roskiksen pillunpäreiks pitkin lattioita, kahvinporoja, teepusseja, jugurttia, KAIKKEA ihan ympäriinsä, ei paljon keittiön lattiaa näkyny.

pääsin olkkariin, niin siel oli mun kaks paistinlastaa ja yks kauha nakerrettuna, pöytätabletit silputtuna ja mun penaali kynineen silppuna.

ja kaikki on ollut mukamas sen ulottumattomissa.

hitto mulla kisahti, painuin tupakalle rauhottuun, tulin siivoon ja oon pitäny sitä linjaa et mikä koira? ai onks tääl koira? :whistle:

toinen raasu ihan nolona ja paskana kun sitä ei huomioida, mutta hitto perkele joku raja |O

(no ajan kysymyshän tää oli, nyt jo vähän hymyilyttää, mut sillä hetkellä perkeleet lensi :snotty: )

Koiralla näytti olevan tylsää ja keksi sitten ajanvietettä. Kivahan se on kun toisella ollut lystiä ja haastetta saada kaikki ulottumattomista :laugh:
Juu ei varmaan naurattanut sillä hetkellä :headwall:

Meillä on sellanen luukori, sillä on luita, pehmokoira ja stressipallo ja typerä kumipallo mistä koirakaan ei tykkää :D ja sit se on puolillaan luita. Koira käy sieltä aina tonkiis jotaa jos on tylsää.
Se on kyllä näppärä, kun se leikkii yksinään sillä pehmokoirallakin, heittää ilmaan ja yrittää ottaa kiinni.
Ja jos on esim paljon vieraita tms remppaa tai jotaa, mistä koiran normi päivä rytmi häiriintyy, niin täytän stressipallon koirannappuloilla ja koira sitten pyörittelee sitä ajan kulukseen ja palkinnoksi nappuloita.

Mie SAAN tollasesta todellakin ihan SIKAMAISEN RAIVARIN. Mut puren hammast yhteen, ettei koira opi että tollasella käytöksellä saa huomiota. Koira erottaa hyvän ja pahan huomion, mutta samalla tavalla kun teini tekee pahojaan huomionhakusesti myöskään koira ei välitä kumpaa se huomio on.

Alkuperäinen kirjoittaja hei halooo!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi pidätte koiraa irti yksin ollessaan jos tekee tuhoja? Tuommoinen tapaus olisi jo pienestä hyvä opettaa olemaan häkissä tai jossain nurkassa aidalla eristettynä. Välttyisit hermoromahduksilta ja koira tuntisi olonsa turvalliseksi yksin ollessaan.

Anteeksi mutta häkissä koko päivänkö kun isäntäväki pois? Eikö se mene jo eläinrääkkäyksen puolelle? Kyllä tuohon ongelmaan luulisi löytyvän parempikin ratkaisu, ilman että koiraa millään lailla kiusataan. Selvästi sillä on tylsää olla yksin, ja/tai ehkä se kärsii eroahdistuksesta, silloin koira helposti tekee pahojaan. Onko se kenties pentu vielä?

Se on hyvin yleistä, että koira pidetään häkissä yksin ollessa. Mene johonkin kenneliin joskus katsomaan kuinka siellä koiria "rääkätään". Häkissä ne tottuu oleen pienestä asti. Ja niinkun sanoin, kokevat olonsa turvalliseksi isäntäväen ollessa poissa.

Höpön löpön! Kuten sanoin, ongelmaan on varmasti olemassa parempiakin vaihtoehtoja kuin vapaudenriisto!

Alkuperäinen kirjoittaja f:

Eikä ole, jos ovat koulutettuja ja oikein "pidettyjä". Ei koira saa tehdä tuhojaan, sille asialle pitää tehdä jotain.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja :
tekemisen puute!LÄHEPPÄS YHESSÄ LENKILLE TAI KOIRAPUISTOON TAI PIHALLE LEIKKIIN.

jaa kesken työpäivän? :saint:
me lähdetään taas miehen tultua raksalle missä se saa vapaana painattaa pitkin peltoja tuntikaupalla, kyllä se liikuntaa ja virikkeitä saa.

Meillä kakara tuon ikäisenä teki pahimmat tuhot, jos kativointia oli ollut liikaa..

Ihan samanlainen välinpitämätön asenne on toiminut omalla kohdallani noihin tuhoamisiin. Labu maisteli paikkoja ihan urakalla, mutta suunnilleen vuoden iässä kaikki loppui. Vaatii joskus pitkää pinnaa ja huumorintajua omistaa aktiivinen yksilö, eikö vain?
Kongit on olleet meillä käytössä pennusta saakka. Pakastettua mössöruokaa/näkkäriä/koirankeksejä sisällä ja jätän sellaisen kun jää yksin. Sotkua siitäkin saattaa tulla, mutta idiootti on ihminen joka ottaa koiran luullen että paskan määrä pysyy samana kuin ennen koiraa.

ja mä olen kans taatusti sitä mieltä et kyllä koira ymmärtää :D

Kokemusta sakemannista joka rakasti repiä roskiksia ja repiä vaipat kappaleiksi. aina silloin sit tulikin anteeksi pyytävänä ovella vastaan , häntä koipien välissä B)

Alkuperäinen kirjoittaja f:

Pahin tuntemani tuholainen kotioloissa on kaverin virkakoira (tullin huumekoirana). Käyttölinjan labbis, joka taatusti on koulutettu ja jota on pidetty hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsä:
Höpön löpön! Kuten sanoin, ongelmaan on varmasti olemassa parempiakin vaihtoehtoja kuin vapaudenriisto!

Mutta se on yksi vaihtoehto. Jos koira siihen tottuu pennusta asti, niin ei se ole pahaksi. Niinkun sanoin jo monta kertaa, koira tuntee olonsa siellä turvalliseksi. EI se häkki liian pieni saa olla. Toinen vaihtoehto on rajata koiralle oma alue aidalla. Ei se ole rääkkäystä. Toki on muita vaihtoehtoja, mutta ap:lla vaikuttaa olevan muita ongelmia (mies), joten aikaa koiran koulutukseen on. Ihmettelen miksi pitää ottaa vielä koira tommosen sirkuksen keskelle.

No jees. Äitin koirien jälkeläinen on tuo mun oma. Ja siskonsa kanssa söivät äitiltä uuden sohvan pois. Siis ihan kokonaan :D Eihän sille minkään voi, kun äiti ei tajunnut että niillä tosiaankin täytyy olla virikkeitä päivälläkin. Eihän ne nyt koko aikaa nuku.

Meillä pentu veti hellan alakaapin auki ja hyppäsi siitä hellalle ja kusi sinne.. Repi lehdet ihan tuhannen p****n päreiksi, söi tietokoneen ja imurin johdot poikki.. Yhden laturin silppusi. Se oli ihanaa aikaa..

Meillä koiruus oli oikein erikoistunut tähän pahantekoon. Hän mm.

- kykeni siirtämään vuoallisen paistettuja broilerin rintaleikkeitä hellalta lattialle ilman että rasvaa roiskui, vuoka olisi rikkoontunut tai broiskut lennelleet :o
- seisoi pokkana keittiönpöydällä kun äiti meni yllättäen kotiin
- haistoi takkien taskusta namit ja nakersi monen monen takin taskuun reiät
- levitteli jukkapalmun mullat isosta ruukusta pitkin eteistä ja olohuonetta (ihana näky)
- pureskeli kaikki puiset keittiövälineet
- kolusi keittiönpöydät yksin ollessaan

Mutta kun olimme kotona, hän ei edes katsonutkan olohuoneen pöydällä oleviin voileipiin vaikka oli yksin niitä olkkarissa vahtimassa...

Näissä teidän mollaamissa räksyissä on omat hyvät puolensa... :xmas:
Ne ei yllä pöydille, eikä jaksa avata kaappeja :D :heart: :heart: .

BA; Onko koiruudella jotain virikeleluja päivisin? Myös joku sun hajunen peitto tmv voisi toimia ikävänlievittäjänä.
Voi toista :/ :heart: .

:D Niin tuttua! Meillä vanhin koiruus nuorena ja kotona yksinollessaan kerran keksi tehdä vähän samanmoisen jutun. Edellisiltana oltiin siivottu koko kämppä putipuhtaaks, ku vieraita oli tulossa pian töiden jälkeen ja aamulla ei keritty roskia viemään, joten jätettiin solmittu roskapussi keittiön lavuaariin. Jopas oli koiruus sen sieltä saanu ja levitelly ympäri kämppää ja varsinkin olkkarin lattialle ja kun kotiuduttiin töistä, ni kyllä kans perkeleet siellä silloin lens, kun vieraat oli tulossa puolen tunnin sisällä. Koira kyllä ryömi kanssa maata pitkin nolona luokse ja lähtikin sitten pihalle siksi aikaa, että saatiin pikapikaa siivottua talo uudelleen... Nykyäänhän nuo onkin sitten pihalla kaikki kolme yötä päivää kesät talvet...

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Näissä teidän mollaamissa räksyissä on omat hyvät puolensa... :xmas:
Ne ei yllä pöydille, eikä jaksa avata kaappeja :D :heart: :heart: .

BA; Onko koiruudella jotain virikeleluja päivisin? Myös joku sun hajunen peitto tmv voisi toimia ikävänlievittäjänä.
Voi toista :/ :heart: .

sillä on yks sellanen luu jonka eteen se tekis vaikka mitä, annetaan se sille vaan sillon kun ollaan pois, sit sil on muita luita, leluja, peittoja ja huopia, palloja...
en tiedä onks tää nyt osa sen testaamisvaihetta vai olikse sen mielestä vaan hurjan hyvä idea sillä hetkellä :D

Koira on yksinäinen! Mä en perkule ole koskaan tajunnu MIKSI PITÄÄ OTTAA LEMMIKKI JOS EI JOUDA SEN KANSSA OLEMAAN?! ei oo kissoja ja koiria tms. tarkoittetettu olemaan tuntitolkulla yksin sisällä 5 päivää vikkossa! TYÖSSÄ KÄYVÄT EIVÄT TARVI ELÄINTÄ !

KOira paraka ja badassille ihan oikein kun jätti koiran yksin!

Meillä koira oli purrut aloe-vera voide purkin kannen rikki ja nuollut sitä mönjää sit sieltä. Se haluaaa aina syödä rasvaa, maku tuntuu olevan sivuseikka.

Yhteistyössä