ei paljon naurattanu kun tulin kotiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
siitä huomaa heti et koira on tehny jotain pahaa jos se ei tule ovelle vastaan..
huutelin sitä aikani, niin se tuli ihan maata pitkin ja pissi alleen ja oli niin nolona et melkein pahaa teki sen "kärsimys".
ei kyl kauaa kun pääsin peremmälle matalaan majaani.... :whistle:

se oli jotenki kikkaillu keittiön roskiskaapin auki ja repiny koko roskiksen pillunpäreiks pitkin lattioita, kahvinporoja, teepusseja, jugurttia, KAIKKEA ihan ympäriinsä, ei paljon keittiön lattiaa näkyny.

pääsin olkkariin, niin siel oli mun kaks paistinlastaa ja yks kauha nakerrettuna, pöytätabletit silputtuna ja mun penaali kynineen silppuna.

ja kaikki on ollut mukamas sen ulottumattomissa.

hitto mulla kisahti, painuin tupakalle rauhottuun, tulin siivoon ja oon pitäny sitä linjaa et mikä koira? ai onks tääl koira? :whistle:

toinen raasu ihan nolona ja paskana kun sitä ei huomioida, mutta hitto perkele joku raja |O

(no ajan kysymyshän tää oli, nyt jo vähän hymyilyttää, mut sillä hetkellä perkeleet lensi :snotty: )

Laita se häkkiin kun se on yksin. Ja koira ei osaa hävetä tekojaan jotka on aiemmin tapahtuneet. Niin saanoo asiantuntijat vaikka minä olen itse sitä mieltä että koira osaa hävetä..

Miksi pidätte koiraa irti yksin ollessaan jos tekee tuhoja? Tuommoinen tapaus olisi jo pienestä hyvä opettaa olemaan häkissä tai jossain nurkassa aidalla eristettynä. Välttyisit hermoromahduksilta ja koira tuntisi olonsa turvalliseksi yksin ollessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Eme:
Laita se häkkiin kun se on yksin. Ja koira ei osaa hävetä tekojaan jotka on aiemmin tapahtuneet. Niin saanoo asiantuntijat vaikka minä olen itse sitä mieltä että koira osaa hävetä..

meille ei kertakaikkiaan mahdu tanskandogin kokonen häkki.
tiedän kokemuksesta et tää tyly linja toimii siihen.
pentu se vasta on ja pystyn antaan sen anteeks, mut jos tavaks ottaa vanhemmitenkin, niin kyllä lätty lätisee ja alan harkita vaik sit sitä häkkiä :kieh:

kyllä toi ainaki osaa hävetä, tiedä sit mikä luonnonoikku on..

Sillä on ilmeisesti tekemisen puutetta? Meillä oli kanssa samanlainen rakkendaali,tuhos kaiken kun oltiin poissa ja haukkui,annettiin sit pois kun tuli varoituksia.
Pääsi kotiin toisen koiran kanssa meidän kassi Alma :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi pidätte koiraa irti yksin ollessaan jos tekee tuhoja? Tuommoinen tapaus olisi jo pienestä hyvä opettaa olemaan häkissä tai jossain nurkassa aidalla eristettynä. Välttyisit hermoromahduksilta ja koira tuntisi olonsa turvalliseksi yksin ollessaan.

koska ollaan mielestämme kaikki laitettu niin ettei se niitä saa.
eikä se ennen oo hyppiny tasoille, silpunnu vaan esim.vessan roskiksen jos jääny ovi auki tms.
mä en saanu hermoromahdusta, tää on elämää ja mä en usko et tolla on mitenkää turvaton olo täällä :)

ixus on alle ½v, kokeilee rajojaan ja purkaa turhautumistaan. tottunu oleen max.6h yksin ja ollukin nyt kaks päivää pidempään, niin kyl mä jotain osasin odottaakin, mutta että....... :whistle:

Koirat on aika herkkiä lukemaan omistajansa aivoituksia eli, kun omistaja näkee tuhot, niin pelkkä raskas hengitys voi saada koiran häpeemään. Tai toinen vaihtoehto, että sille on suututtu joskus/usein, kun tullaan kotiin. Siitähän koira vetää johtopäätöksen, että omistaja on vihainen tullessaan kotiin.

Ja ihan varmana osaa! Tuo ap:n teksti kuulosti NIIN tutulta! Meidän sakemanni tekee just tota! Ja on aina ihan nolona ku kotiin tuun, jos tehny pahojansa!

Ennen haukuit aina miestäsi. Sitten hehkutit ikuisuuden kuinka haluat koiran. Nyt sulla on se koira ja tuntuu että et osaa siitä huolehtia ja sitten haukut sitä täällä kaiket päivät. Sulla ilmeisesti on vain tarve purkaa omaa pahaa oloasi johonkin toiseen. Jos ei ukko, niin sitten koira. Voi elämän kevät. Tuolle koiralle on tehtävä jotain, ei sen saa antaa tehdä tuhojaan yksin ollessa. Ja nimenomaan sille VOI tehdä jotain jos viitsii, siis muutakin kun valittaa täällä palstalla joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:

meille ei kertakaikkiaan mahdu tanskandogin kokonen häkki.
tiedän kokemuksesta et tää tyly linja toimii siihen.
pentu se vasta on ja pystyn antaan sen anteeks, mut jos tavaks ottaa vanhemmitenkin, niin kyllä lätty lätisee ja alan harkita vaik sit sitä häkkiä :kieh:

kyllä toi ainaki osaa hävetä, tiedä sit mikä luonnonoikku on..

Ok. Meillä on kaksi leoa häkeissä olohuoneessa kun olen lyhyen ajan poissa kotoa. Keksivät aina vaikka mitä. Mutta hyvä kun tuo toimii =)

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ennen haukuit aina miestäsi. Sitten hehkutit ikuisuuden kuinka haluat koiran. Nyt sulla on se koira ja tuntuu että et osaa siitä huolehtia ja sitten haukut sitä täällä kaiket päivät. Sulla ilmeisesti on vain tarve purkaa omaa pahaa oloasi johonkin toiseen. Jos ei ukko, niin sitten koira. Voi elämän kevät. Tuolle koiralle on tehtävä jotain, ei sen saa antaa tehdä tuhojaan yksin ollessa. Ja nimenomaan sille VOI tehdä jotain jos viitsii, siis muutakin kun valittaa täällä palstalla joka päivä.

voi hyvä sylvi sun juttujas :D:D:D

Anteeksi mutta häkissä koko päivänkö kun isäntäväki pois? Eikö se mene jo eläinrääkkäyksen puolelle? Kyllä tuohon ongelmaan luulisi löytyvän parempikin ratkaisu, ilman että koiraa millään lailla kiusataan. Selvästi sillä on tylsää olla yksin, ja/tai ehkä se kärsii eroahdistuksesta, silloin koira helposti tekee pahojaan. Onko se kenties pentu vielä?

Sellaisia ne koirat vaan on.
Kerran tulin kotiin, mulla oli unohtunut tikkarit sängylle.
No koira oli jotenkin saanut sievästi revittyä niistä ne paperit päältä ja se oli syönyt karkkiosat kaikista tosi sievästi. :laugh:

Yleensäkin koira on syönyt kaikki MINUN lempitavarat, tai yleensäkin tuhonnut aina vain ne jotka ovat kuuluneet minulle.

Yhdet ainoat kengät se on mieheltä syönyt, tai niistäkin vain nauhat ja pohjalliset. :kieh:

Kyllä koira tietää että on tehny pahojaan vaikka siitä olis tunti kaupalla.
Meillä koira ei tuu ovelle vastaan muutenkaan, kun odottaa siinä kauempaa että saa takin ja kengä pois. Ja jos se kaatuu heti selälleen ja nostaa jalat katoo kohti ni varmas on tehny jotaa.
Tänään se oli rutannu maton :D
Se siis kapsuttaa sen maton kasaan ja nukkuu siinä päällä, vaikka sillä on oma paikkakin missä nukkua. Mutta se on oppinut että se on väärin, kun oon aina sanonu tiukasti hyi.
Ja ilman huomiota ei edes negatiivista jos on jonkun lehen repinny (tosi harvoin tekee, mutta kai silläkin aika käy joskus vaan niin pirun pitkäksi)
Ja silloin se saattaa jopa korvat luimussa ja häntä koipien välissä painua sohvan taakse piiloon, kun tuun kotiin.

Nykyään se tulee ihan normaalipäivänä normaalisti kattelemaan kuka tulee kotiin iloisena heiluttaen häntää. Tuholaispäiviä on harvoin, kun pidän huolen että koiralla on kakskyt erilaista luuta, juotavaa ja pehmokoira minkä kanssa se leikkii.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsä:

Anteeksi mutta häkissä koko päivänkö kun isäntäväki pois? Eikö se mene jo eläinrääkkäyksen puolelle? Kyllä tuohon ongelmaan luulisi löytyvän parempikin ratkaisu, ilman että koiraa millään lailla kiusataan. Selvästi sillä on tylsää olla yksin, ja/tai ehkä se kärsii eroahdistuksesta, silloin koira helposti tekee pahojaan. Onko se kenties pentu vielä?

Se on hyvin yleistä, että koira pidetään häkissä yksin ollessa. Mene johonkin kenneliin joskus katsomaan kuinka siellä koiria "rääkätään". Häkissä ne tottuu oleen pienestä asti. Ja niinkun sanoin, kokevat olonsa turvalliseksi isäntäväen ollessa poissa.

tekemisen puute!LÄHEPPÄS YHESSÄ LENKILLE TAI KOIRAPUISTOON TAI PIHALLE LEIKKIIN,kyllä se helpottaa,toivottavasti.onneksi et torunut koiraa, kun et nähnyt tekohetkellä.

Yhteistyössä