EI *painokelvotonta tekstiä ja hitosti*

Mikä helvetin oikeus päiväkodilla on puuttua mun asioihin rahallisesti |O |O |O |O |O
Siis pojalla on marraskuusta kun eskarin alkoi ollut jos jonkin moista reissua,oon ne maksanut mutta nyt sitten eksän nyksän kanssa puhuttiin että eiköhän piisaa et me tehään yhessä niin paljon kaikee juttuja kuitenkin.
no kuintekin niillä oli 17e retkitossa 3 viikkoa sitten mihin sanoin ettei poika lähe(meillä oli iltapäiväks sovittu muuta),no nyt ensviikolla niillä on 10e retki taas johonkin,nämä olikin soittaneet perhetyöhön että kun meidän poika ei osallistu ja voivotellu onko rahaa yms,sitten olivat sanoneet että kun ei meidän pojalla ole suksia :headwall:
Päiväkodille sanoin että pojan sukset jäivät pieneksi ja ostan vasta syksyllä koulua varten sukset etten osta niitä nyt kun ei tykkää hiihtää muutenkaan..soittivat perhetyöstä äsken..Mulla menee oikeesti kohta niin yli et |O
 
voi vee
sanoppa sinne päiväkotiin että sä et ymmärrä miks ne ei voi kunnioittaa teidän päätöksiänne jos päätät että nyt ei sinne reissuihin lähdetä päiväkodin kanssa, jos noin usein vielä pidetään ja joka kerta on melkoinen summa maksettavana, vaikka rahaa olisikin, niin jos teillä on muuta menoa niin ei se päiväkodille kuulu! enkä minäkään ostaisi suksia enää keväällä kun eipä kesällä paljon hiihdellä ja nopeasti menee pieneksi ja taas olisi uudet ostettava kouluun!! äly hoi, päiväkoti!! hyvähän se, että tarkkailee ja pitää huolta, mutta keskittyisi oikeisiin ongelmiin eikä tuollaisiin naurettavuuksiin..
 
Just :headwall:
Meillä oli sama homma viime vuonna tokaluokkalaisen kanssa. Kun minä kouluun infosin että yksi tai korkeintaan kaksi retkeä voidan maksaa, mutta sen jälkeen olisi mukavaa jos koulukin antais sellaisia virikkeitä lapsille jotka ei varsinaisesti maksa, esim laavulla makkaran paistoa ja sen sellaisia luontoretkiä. Sanoin että jos kaiken kaikkiaan on monta kertaa vuodessa maksullista retkeä niin se on meidänkin kokoiselle perheelle aika paljon. Jos siis jokainen koululainen on vähän väliä käsi ojossa vailla rahaa retkiin. Meillä tosiaan tehdään niitä retkiä sun muita omalla porukallakin sen verran paljon ettei lapsi jää ilman virikkeitä jos ei koulun kanssa retkeile joka kerta!
Mulle sit soittikin sen kakkosluokkaisen reksi että koulu on myöntänyt avustuksen meidän tytön kohdalla seuraavaan teatteri käyntiin :eek: |O Selitin sit rehtorillekin kantani, mutta ei menny jakeluun vaan toisti että kyllä koulu avustaa jos perheellä ei ole varaa :headwall:
Luovutin ja maksoin tytön teatteri käynnin mukisematta.

Onneksi nyt ollaan "landella" ja täällä osataan nauttia myös toisenlaisista asioista. Mm viime viikolla koko koulu on pilkillä =)
 
ssss
ei ne nyt pelkästään tuommoisten takia sinne soita... kyllä täytyy olla muutakin syytä... aina ei itse huomaa, että kaikki ei kotona ole kunnossa ja sitten lapsi oireilee eskarissa joillain tavalla...
 
Ihan tuli mieleen että kun alkuun maksoit kaikki reissut jne ja poika niissä kävi ja yhtäkkiä kaikki loppu niin ei herätä kysymyksiä.
Ilmoititko päiväkotiin että jatkossa ette enää jatkossa samaan malliin toimi?
Eihän se oikein ole että heti yhteyttä muualle otetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
ota eskarin isompaan tahoon yhteys. ei tommonen vetele.... :kieh:
mikähän se taho on?toi perhetyö on ruvennut mun asioita "levitteleen" tuolla ja mulle se yks nainen puhu kun sillon kävin perhetyön(mulle mitään ilmoittamalla ajalla)mtt:hen ja se lääkäri mikä sie oli sanoin ettei mun tarvi kyllä tänne tulla,että mikä tässä oli oikein takana heillä,mulla siis väsymystä ollu kun nukun huonosti muuten kaikki asiat ok.Sillon se nainen kehu mulle et se on sen mtt lääkärin kanssa ollu käräjillä samoista asioista,eli anto suoran kuvan et lääkäri teki virheen kun ei ottanu mua sinne hoitolistoille :eek: :headwall: en tiiä,nyt mulla on ensviikolle varattu tt aika noitten sairaala juttujen takia ja sinne on tulossa joku perhetyöntekijä mukaan,mun asiat ei niille kuulu varsinkin kun on ihmeasioitten levittäjiä kaksniistä ja se yks on tulossa mukaan :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Just :headwall:
Meillä oli sama homma viime vuonna tokaluokkalaisen kanssa. Kun minä kouluun infosin että yksi tai korkeintaan kaksi retkeä voidan maksaa, mutta sen jälkeen olisi mukavaa jos koulukin antais sellaisia virikkeitä lapsille jotka ei varsinaisesti maksa, esim laavulla makkaran paistoa ja sen sellaisia luontoretkiä. Sanoin että jos kaiken kaikkiaan on monta kertaa vuodessa maksullista retkeä niin se on meidänkin kokoiselle perheelle aika paljon. Jos siis jokainen koululainen on vähän väliä käsi ojossa vailla rahaa retkiin. Meillä tosiaan tehdään niitä retkiä sun muita omalla porukallakin sen verran paljon ettei lapsi jää ilman virikkeitä jos ei koulun kanssa retkeile joka kerta!
Mulle sit soittikin sen kakkosluokkaisen reksi että koulu on myöntänyt avustuksen meidän tytön kohdalla seuraavaan teatteri käyntiin :eek: |O Selitin sit rehtorillekin kantani, mutta ei menny jakeluun vaan toisti että kyllä koulu avustaa jos perheellä ei ole varaa :headwall:
Luovutin ja maksoin tytön teatteri käynnin mukisematta.

Onneksi nyt ollaan "landella" ja täällä osataan nauttia myös toisenlaisista asioista. Mm viime viikolla koko koulu on pilkillä =)
täällä on ollut 7 eri retkeä jo MAKSULLISIA,meinaan soittaa tonne eskariin kun esikko tulee kotio.lasten isän kanssa puhuttiin tosta ja on tosiaan kummaa ettei meidän päätöstä kuunnella,perhetyön tekijä sanoi että onhan se nyt kivaa päästä ja tulee surullinen mieli kun toiset pääsee.
Me tykätään kans olla ulkona,liikutaan luonnossa,kerätään marjoja ja ollaan myös käyty pilkillä tässä :wave: (nyt menneet kyllä vaan isänsä kanssa mun selkäjuttujen takia)
Jäin miettimään että jos ne hakee perhetyö jostain sitä avustusta siihen niin mitä mahtavat sanoa kun totean ettei hän lähde siittä huolimattakaan koska meillä on sovittua ohjelmaa jo sille päivälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
ei ne nyt pelkästään tuommoisten takia sinne soita... kyllä täytyy olla muutakin syytä... aina ei itse huomaa, että kaikki ei kotona ole kunnossa ja sitten lapsi oireilee eskarissa joillain tavalla...
oireilee?
Tässä ei mennyt jakeluun päiväkodin väelle että pojalla on tic oireita,jankasivat että eikö poika näe kunnolla kun tekee noin :headwall: :headwall: kas kummaa kun pojalla oli 2 viikon loma eskarista niin oireet helpottivat viikolla ja seuraavalla viikolla oli pois,taas kun eskarissa käy oireet alkaneet ja on tosi stressaantunut.sanoikin tässä että se sama joka on soittanu niin kysyy onko äiti käyttänyt silmälääkärissä ja SANONUT ETTÄ sano äitille silmien olevan kipeet :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Just :headwall:
Meillä oli sama homma viime vuonna tokaluokkalaisen kanssa. Kun minä kouluun infosin että yksi tai korkeintaan kaksi retkeä voidan maksaa, mutta sen jälkeen olisi mukavaa jos koulukin antais sellaisia virikkeitä lapsille jotka ei varsinaisesti maksa, esim laavulla makkaran paistoa ja sen sellaisia luontoretkiä. Sanoin että jos kaiken kaikkiaan on monta kertaa vuodessa maksullista retkeä niin se on meidänkin kokoiselle perheelle aika paljon. Jos siis jokainen koululainen on vähän väliä käsi ojossa vailla rahaa retkiin. Meillä tosiaan tehdään niitä retkiä sun muita omalla porukallakin sen verran paljon ettei lapsi jää ilman virikkeitä jos ei koulun kanssa retkeile joka kerta!
Mulle sit soittikin sen kakkosluokkaisen reksi että koulu on myöntänyt avustuksen meidän tytön kohdalla seuraavaan teatteri käyntiin :eek: |O Selitin sit rehtorillekin kantani, mutta ei menny jakeluun vaan toisti että kyllä koulu avustaa jos perheellä ei ole varaa :headwall:
Luovutin ja maksoin tytön teatteri käynnin mukisematta.

Onneksi nyt ollaan "landella" ja täällä osataan nauttia myös toisenlaisista asioista. Mm viime viikolla koko koulu on pilkillä =)
täällä on ollut 7 eri retkeä jo MAKSULLISIA,meinaan soittaa tonne eskariin kun esikko tulee kotio.lasten isän kanssa puhuttiin tosta ja on tosiaan kummaa ettei meidän päätöstä kuunnella,perhetyön tekijä sanoi että onhan se nyt kivaa päästä ja tulee surullinen mieli kun toiset pääsee.
Me tykätään kans olla ulkona,liikutaan luonnossa,kerätään marjoja ja ollaan myös käyty pilkillä tässä :wave: (nyt menneet kyllä vaan isänsä kanssa mun selkäjuttujen takia)
Jäin miettimään että jos ne hakee perhetyö jostain sitä avustusta siihen niin mitä mahtavat sanoa kun totean ettei hän lähde siittä huolimattakaan koska meillä on sovittua ohjelmaa jo sille päivälle.
Niinpä, kyllä ne vanhemmat saa päättää omasta lapsestaan.
On se kyllä kumma että pitää vääntää rautalangasta eikä sittenkään tajuta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
mitä retkiä ne oikein on kun noin maksaa? meillä ainakin eskarista ollaan tehty ilmaisia retkiä
tässä menivät kemiin jonnekkin juttuun,joulupukin pajalla kävivät,joku musiikki esitys jossain,teatteri esitys ym kaikkee tollasta,ensviikolla olivat menossa en ees muista mut 10e se maksaa.
 
Onpa kyllä kalliita retkiä. Meidän päiväkodista katotaan aina ekaks kaikki ilmaset hommat ja mennään niihin tai sit retket maksaa 2-5?/reissu ja niitä tehdään n. 4 krt. vuodessa. Eskareilla voi olla vähän enemmänkin retkiä, en oo varma (en ite oo eskaripuolella ollu). Mutta kaupungin/kunnan päivähoidon johtoon voi varmaan soittaa, jos siltä tuntuu. Ja katsii varmaan päiväkotiin sanoa kans että ihan liian kalliita retkiä, jos et jo ole sanonut.
 

Yhteistyössä