(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja väsymystä?
  • Ensimmäinen viesti
väsymystä?
Olen 47 vuotias, kuukautiset tulevat edelleen normaalisti. Mutta viimeisten ½ vuoden aikana on omituisia oireita. Välillä niin kuuma että pitää heittää vaatetta yltä pois. Kuumia aaltojako jo??? Päätäkin jomottaa aina välillä ja yllättäin. Masennusta ja itkuisuutta on suunnilleen joka kolmas päivä. Ja hirvittävää väsymystä. Tuntuu kuin ei jaksaisi portaita välillä nousta. Mutta sitten taas välillä olo on ihan pirteä. voiko vaihdevuodet alkaa tällä tavalla?

Arja
Hei tutulta kuulostaa. Mie oon nyt 46 v. ja mulla alkoi tulla vaihdevuosioireita 44v.:na eli ensin mulle tuli niitä ns. kuumia aaltoja. Ihan kuin hiki nousisi ihon pintaan. Sit mulla rupesi menkkojen väli pitenemään ja nyt on jo puoli vuotta ollut väliä. Heräilen myös öisin ja muutenkin on välillä kurja olo, on masennusta ja äksyä oloa. Sellasta se on tää naisen elämä kun alkaa vaihdevuosioireita tulla ei oo mitään mukavaa. Muuten kannattaa mittauttaa FHS-arvo, siitä saa vähän tietoa ja varmistusta siitä onko alkanu vaihdevuodet. Mulla on otettu se Papa-näytteestä ja arvo oli silloin 29, sen voi saada tietää myös verikokeesta. Mutta kaikista inhottavinta on nää kuumat aallot. Onneksi ei nyt ihan hiki vielä valu vaan tulee vaan sellainen lämmin olo kun tulee se kuuma aalto.

47-v eikä oireita
Oletko kokeillut luontaistuotteita oireiden helpottamiseen? Itse olen juonut volgansieniteetä jo kolme vuotta eikä enää ole tietoakaan kuumista aalloista tai unettomista öistä. Etsi hakusanalla ""volgansieni"" netistä ja kokeile. Ei ole edes kallista.

Saaba
Vaikuttaako tuo volgansieni juuri vaihdevuosioireisiin vai onko se semmoinen yleishyvä? En ole aiemmin kuullut, että se voisi helpottaa näissä vaivoissa. En ole sitä koskaan maistanut, mutta nyt voisin.

Yhteistyössä