(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Netta
  • Ensimmäinen viesti
Netta
Hei! Olen kohtapuolin kolmekymppinen nainen ja ollut mieheni kanssa yhdessä viitisen vuotta. Olemme tulleet vaiheeseen, jossa perheenperustaminen on edessä. Ongelmana on kuitenkin miehen genitaaliherpes. Tähän asti olen välttynyt tartunnalta, koska olemme ahkerasti käyttäneet kumia. Mutta lapsen teko kun ei kumin läpi onnistu...

Olisiko jollain tietoa estolääkityksestä, jota voisi mahdollisesti saada ""yritysvaiheessa""? Kysyessäni omalta gyneltäni hän vain tokaisi, että joskus ne taudit on jaettava :( Itse en mokomaa vaivaa haluaisi.

gg
Et varmasti haluaisikaan, mutta jos ja kun haluatte lapsia niin saattaa olla niin että saat tartunnat, gen.herpes kun tarttuu myöskin ei-aktiivivaiheessa.
Estolääkitystä tuskin saat yritysvaiheeseen, eihän sinulla ole herpestä! Esrolääkitys ei toimi siten kuin luultavasti ajattelet sen toimivan, se ei estä ketään saamasta virusta, viruksen kantajalla se taas saattaa estää (ei toki aina), viruksen aktivoinnin. Ja muutoinkin, lääkitystähän pyritään, oli se mikä tahansa, välttämään raskauden aikana.
Eli ei, ei kohdallasi toimisi mikään herpeksen estolääkitys.

Yhteistyössä