(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marja

Vieras
Jouduimme mieheni kanssa hiukan ikävään tilanteeseen,meillä kävi ilmi että neljäs lapsi ilmoitti tulostaan täysin yllättäen (minulla oli kierukka)mutta päätimme että lapsi pidetään ja nyt jo odotan todella innokkaasti uutta tulokasta!Mutta miehen sisko joka on hieman reilun puoli vuotta yrittänyt lasta tuli meille ja haukkui sekä minut mieheni ja meidän lapset ja oli sitä mieltä että meillä ei ole oikeutta olla onnellinen lapsesta mitä emme ole halunneet!Pidin todella loukkaavana sen mitä hän sanoi ja ilmoitinkin miehelleni että hänen siskonsa ei tarvitse enää käydä meillä!Ei kai se meidän syy ole jos hän ei ole tullut raskaaksi?!Mitä mieltä olette?

No voi hyvät hyssykät! Me olemme yli vuoden lasta yrittäneet, mutta eipä tulisi mieleenikään kenellekään karjua, vaikka olisi kuudes lapsi tulossa. Olkaa te vaan onnellisia ja toivotaan, että sisko ymmärtää hölmöilleensä ja pyytää anteeksi!
Onhan tämä lapsettomuus rankkaa, kun muut onnelliset odottavat/ ovat lapsensa saaneet, mutta ei se mielestäni minua oikeuta muille pahaa mieltä jakamaan... Toivottavasti teillä asiat järjestyvät!

Ei todellakaan ole teidän syy...olkaa vaan onnellisia uudesta tulokkaastanne. Luulen, että hän on todella katkera siitä ettei itse ole tullut vielä raskaaksi ja ehkä sisimmässään pelkää ettei tulekaan. Joskus on kova pala niellä sitä, miten helposti se muilta käy....ei hänellä ole oikeutta teitä haukkua...mutta jos hän itse toivoo niin kovasti lasta, tunteet voi kärjistyä tuossa tilanteessa. Älkää ottako itseenne hänen sanomisiaan, luulen ettei hän olisi sanonut noin jos itsellänsäkin olisi vauva tulossa...

Tosi inhottavasti tehty... On todella ikävää, että joku ilmaisee oman pahan olonsa ja ikävänsä siten, että purkaa sen läheisiin ihmisiin. Joillekin lapsettomille vaan on tosi kova paikka, kun lähipiirissä olevat, jo lapsia saaneet saavat lisää lapsia ja itselle ei sitä onnea kovasta yrityksestä huolimatta ole vielä suotu. Kuitenkaan se ei missään nimessä oikeuta tuommoiseen käytökseen, sillä eihän se ole miehesi siskolta pois, jos te saatte lapsen vaikka ehkäisy pettikin.

Luulen, että miehesi sisko katuu jo käytöstään aika tavalla (tosin en tiedä ihmistä, kuinka pitkävihainen), mutta ei vain kehtaa kohdata sinua ja perhettäsi tapahtuneen jälkeen. Antakaa pölyn laskeutua hetken aikaa ja katsokaa, mitä tuleman pitää. En usko, että sisko olisi niin tyhmän ylpeä, etteikö hän tulisi käytöstään anteeksi pyytämään.

Jaksamista ja nauttikaa tulevasta lapsestanne puhtaalla omallatunnolla. Siihen sinulla ja perheelläsi on täysi oikeus!

Yhteistyössä