(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä?

Vieras
Terve Äidit!

Nyt olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä seuraavasta asiasta. Olemme lähdössä miehen kanssa lähi-itään lomalle. Tarkoituksena oli, että 7-kuinen lapsukaisemme lähtee mukaan. Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään onko lasta viisasta ottaa mukaan, koska tuo turvallisuus tilanne on mikä on ja kyseisessä kohteessa näyttäisi olevan n.40 astetta lämmintä. Ajatus siitä, että jättäisin lapsen kotiin hoitoon riipaisee jo nyt sydäntäni, mutta kuitenkin tuntuu siltä, että lapsella olisi parempi olla täällä suomessa luotettavan hoitajan kanssa. Matkamme kestäisi viikon. Haluaisin kuulla kokemuksia noin pitkästä hoitoajasta, miten on mennyt? Niin ja saa mielipiteitäkin laittaa...

No hui! Itse en kyllä uskaltaisi noin pientä jättää viikoksi. Jostain luin, et vauvan ikä kuukausina on montako tuntia voi olla erossa vanhemmistaan... siis 1kk= 1h, 2kk=2 h eli 7 kuinen voisi olla erossa 7 tuntia? Eipä se kyllä toisaalta se 40 asteen hellekään hyvä ole.

Osaako lomasta sitten nauttia, tekeepä kummin päin vaan... meinaan jos jättää hoitoon, murehtii ja miettii tekikö oikein ja jos ottaa mukaan (ja todella on noin kuumat kelit) niin saa olla kaikesta (kuumuus-lämpöhalvaus, juoma-ja tiskivedet, ruuat jne.) huolissaan...

No, itse olen välillä sellainen liiankin hössöttäjä ja huolissaan näin esikoisen kanssa ja olenkin päättänyt siirtää kaikkia matkoja vielä ainakin puolella vuodella. Onnistuisiko teillä siirtää matkaa vaikka muutamalla kuukaudella? Tai talveen?

mimi ja tyttö 6kk

Mitenkäs se pitempi eroaika sitten vaikuttaa vauvaan? Meidän nelikuinen oli yökylässä kun me olimme häissä.. Eikä vauva ollut moksiskaan vaikka syöttäjä vaihtui äidistä tätiin..

AP:lle Itse voisin kyllä jättää lapsen tutun hoiviin viikoksikin.. Olimme 5kk kanssa espanjassa ja hyvin se kyllä meni, mutta menihän lomasta ""hukkaan"" kun keitteli tuttipullot ja hoiti menot niin, että tyttö sai nukkua lomallakin kunnon päikkärit ym.. Vaikka meillä oli molemmat mummutkin mukana, niin olihan se niittenkin loma, ei ne mukaan pelkiks lapsenvahdeiks tullu..

Jätä jätä hoitoon vaan, hyvin ne pärjää ilman äidin tössötystäkin =)

Aika hurjilta kuulostaa noi hhh:n lukemat tuntirajat. Miten käy niille vauvoille jotka joutuvat sairaalaan yöksi? Ennen äitiysloma kesti 3 kk, ja sitten piti viedä hoitoon koko päiväksi...

Mä en usko että vauvalla on mitään hätää vaikka hoitamassa ei olisikaan omat vanhemmat, kunhan on tuttu ihminen ja palvelu pelaa (ruoka, vaipat, uni, syli). Kyllä veisin hoitoon, nauttisin lomasta ja antaisin isovanhempien nauttia rauhassa lapsenlapsesta (muistinko oikein, että olitte viemässä mummolaan?).

Kai siellä on hotellissa ilmastointi eli ihan viileää? Eikä sitä oo pakko lähteä liikkeelle just päivän kuumimpaan aikaan jos jossain haluaa käydä. Vauvalle vaan simmarit matkaan ja sekin vilvoittelemaan veteen. Pärjäähän ne paikallisetkin!

Alle puolivuotias ei pysty pitämään muistissaan kuvaa vanhemmistaan kovin pitkää aikaa, yli viikon eron jälkeen hän ei välttämättä heti tunnista näitä. Mutta teidän lapsennehan on jo vähän vanhempi eikä toisaalta varmaan vielä ole vierastamisvaiheessakaan eli kuka tahansa hoitaja kelpaa hänelle. Sitten on tietysti tää pääasiallisen hoitajan ja lapsen symbioottineen suhde... voi olla itelle tosi vaikeeta olla erossa. Itelle ei olis tullu mieleenkään jättää tuonikäistä noin pitkäksi aikaa. Jos nyt välttämättä haluaa sinne Lähi-Itään niin kai sen lapsenkin sitten voi sinne viedä...

En kyllä ymmärrä miksi et ottaisi lastasi mukaan? lapsi pärjää varmasti reissussa hyvin. Voihan sitä jäädä vaikka auton alle tuossa kotipihalla yhtä hyvin kun kuolla lähi-idässä.

Mukaan vaan ja reipasta mieltä.

Niin, no, itse en suosittele kokemuksesta kovin pitkää lentomatkaa ihan pienelle, voi olla tuskainen kokemus sekä vauvalle että vanhemmille. Meillä n.10 tuntia koneessa, menomatka ihan hirveä ja koko loma pilalla kun stressattiin jo sitä edessä olevaa paluulentoa ja kuinka karmea siitä tulee...

Yhteistyössä