(ei otsikkoa)

  • Viestiketjun aloittaja liian aikaisin alkaneet vaihdevuodet
  • Ensimmäinen viesti
liian aikaisin alkaneet vaihdevuodet
Hei kaikille,täytin juuri 40 v ja minulla todettiin vaihdevuodet,onko kellään kokemuksia novofem lääkkeistä,olen tässä pähkäillyt,aloitanko hormooni hoidot vaiko en,lääkäri kyllä suositteli.Onko ollut mitä sivuvaokutuksia??,lääkäri sanoi,että ehdottomasti pitää aloittaa,elämän laatuni kuulemma parantuu.
 
Saara
Moi!
Olin samanikäinen kun itselläni todettiin kans vaihdevuodet. On kuulemma perinnöllistä se taipumus varhaiseen alkamiseen ; omalla äidilläni sama alkamisikä suunnilleen.
Suosittelen sulle hoidon aloittamista. Itse ainakaan en nähnyt muuta vaihtoehtoa. Oireet olivat suorastaan hirvittävät, ja parisuhde kuten koko perhekin, kärsivät tilanteestani. Oli kuumia aaltoja öisin ja päivälläkin. Yöunet jäivät minimiin kuumottelun ja paniikkikohtausten takia. Alapää kutisi aivan älyttömästi. Tukkaa lähti tukoittain. Tunne-elämä järkkyi, tuli masennusta. Pinna kireenä ja älyttömät raivokohtaukset seurasivat toinen toistaan. En tahtonut jaksaa töissä enkä kotona, väsymys oli suunnaton. Tätä helvettiä kesti noin 4 kuukautta. Sitten älysin mennä gynekologille. Kerroinkin hänelle, että tulin ensin tänne, ja jos ei mitään löydetä niin lähettäköön sit vaikka kallonkutistajalle, apua oli saatava. Verikokeessa diagnoosi varmistui ja sain avun. En syö samaa estrogeeniä josta kyselit, sillä minulle tehtiin aikaisemmin kohdunpoisto, ja se määrää tietyn lääkityksen. Eli suosittelen sinulle hoidon aloittamista "" lämpimästi "", itse en olisi selvinnyt ilman . Oireet alkoivat hävitä jo parin viikon kuluessa , siis tosi tehokasta. Elämänlaatu parani hirvittävästi ja huomasin senkin, etten vihannutkaan miestäni, siis onneksi !
Seksikin sujuu taas, ja olin jo ajatellut etten enää ikinä sitä tarvitse. Olen tasapainoisempi ja nukun yöni rauhassa ja levollisesti. Sivuvaikutuksena kyllä olen huomannut lihomista, mikäli se nyt sivuvaikutukseksi todistetaan. Ei muuta ku älä kärsi turhaan . Nimim.llä saman kokenut.
 

Yhteistyössä