Ei oo totta! Olin oikeudessa, voitin jutun ja sain korvaukset. Nyt vastapuoli kysyy mylta FB:ssä, että sainko mä ikinä niitä rahoj

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Pelottavaa. Sehän sairas nainen tappoi sen kampaajan, laittoi unilääkettä rahkaan ja viilsi kurkun auki. Vei ruumiin autolla rantaan. (Helsingissä tapahtui pari vuotta sitten). Ja syynä oli se, että hän luuli, että tämä nainen oli vienyt (!!!) hänen ihastuksensa. Todellisuudessa uhri ei ollu edes vieny miestä, ei ollu mitään sutinaa. Mies kun tästä kuuli, tietty järkyttyi. Pidä varas. Ole tosi varovainen tollasen hullun kanssa. Hui!

Ollaan muutettu kahdesti ja puhelinnumerot on salaiset ja vaihdettu. Jotta tuo fb taitaa olla niitä ainoita paikkoja jonka kautta saa munhun yhteyden. Näin ainakin toivon.

Tosin että saa tietosi väestörekisteristä kerta osoitetiedot ei ole salaisia.

Kampaaja Seija Mörön murhasta syytetty 53-vuotias nainen tärisi ja nyyhki oikeussalissa, kun syyttäjä kävi läpi viime kesänä tapahtunutta henkirikosta. Syyttäjä kuvasi henkirikosta hirmuteoksi. Syytteen mukaan 53-vuotias siivooja oli ensin salaa syöttänyt uhrille unilääkettä ja sitten viiltänyt kurkun auki keittiöveitsellä. Ruumis oli upotettu mereen.

Syyttäjä Sakari Tiilikainen vaatii naiselle elinkautista rangaistusta murhasta. Nainen myöntää tapon, mutta kiistää murhan.

Tiilikaisen mukaan teon motiivi oli ilmeisesti mustasukkaisuus.

- 53-vuotias pelkäsi, että Mörö jotenkin kaappaa hänen miesystävänsä, vaikka Mörö ei ollut koskaan miestä tavannut.

- Hän oli sairaalloisen mustasukkainen.

Unilääkettä mustikkarahkassa
Henkirikos tehtiin 23. heinäkuuta Helsingin Kontulassa. Mörö ja 53-vuotias olivat tutustuneet viitisen vuotta sitten, kun 53-vuotias oli käynyt Seija Mörön kampaamossa asiakkaana. Heinäkuussa Mörön ja 53-vuotiaan piti suunnitella 53-vuotiaan asunnossa tulevaa lomamatkaa.

Syyttäjä: Harhaluuloinen mustasukkaisuus motiivina

53-vuotias oli hankkinut edellisenä päivänä Ympyrätalon apteekista vahvaa unilääkettä, jonka hän oli murskannut jälkiruuan, mustikkarahkan, joukkoon.

Mörö oli syönyt ruuan, noussut pöydästä, mutta tuupertunut melkein välittömästi lattialle.Tässä vaiheessa syytetty oli poistunut asunnosta noin puoleksi tunniksi. Hän vei Mörön koiran pois.

Palattuaan asuntoon 53-vuotias oli viiltänyt Seija Mörön kaulan auki parikymmentäsenttisellä keittiöveitsellä niin syvältä, että ruokatorvi katkesi ja molemmat kaulavaltimot leikkaantuivat. Seija Mörö kuoli muutamassa kymmenessä sekunnissa.

Lue lisää syytetyn kertomuksesta oikeussalista tästä: "Olin jossain mielenhäiriössä"

53-vuotias oli vienyt pienikokoisen Mörön ruumiin kylpyhuoneeseen ja pessyt sen. Nainen vei ruumiin autollaan Porvoon Tolkkisiin, josta sen lopulta löysi harrastelijakalastaja. Ruumiin löytöpaikka näkyy allaolevissa valokuvissa.

Kiisti murhan
53-vuotias nainen kiisti murhan, mutta myönsi tapon. Syytteessä esitetty tapahtumien kulku perustuu pitkälti syytetyn kertomukseen, jota poliisin teknisen tutkinnan tulokset tukevat.

- Hän oli valmistanut unilääkkeen itselleen. Hänellä oli itsetuhoisia ajatuksia, puolustusasianajaja Aarno Arvela lausui.

Arvela vetosi myös siihen, että teko ei ollut poikkeuksellisen raaka tai julma, koska Mörö oli 53-vuotiaan viiltäessä kaulaa tiedottomassa tilassa ja kuolema tuli nopeasti.

SURMALÄÄKE SAATIIN
LÄÄKÄRILTÄ UNETTOMUUTEEN
Murhasta syytetty nainen sai surmalääkkeen, vain reseptillä myytävän nopeavaikutteisen unilääkkeen, lääkäriltä vain päivää ennen murhaa. Syytetty oli valittanut yksityisellä lääkäriasemalla lääkärille uni- ja ihmissuhdeongelmia ja saanut unilääkkeen lisäksi mielialalääkettä.
Syytetty lunasti lääkäriaseman lähiapteekista kuitenkin vain unilääkkeen.
Tätä unilääkettä pitää ohjeen mukaan ottaa välittömästi ennen nukkumaanmenoa.
Oikeuslääkärin mukaan uhrilla oli veressään niin korkea pitoisuus tätä unilääkettä, että hän oli ennen menehtymistään tiedottomassa tilassa.

"MIESYSTÄVÄ" EI KOSKAAN
HALUNNUT SEURUSTELLA
Syytetyn miesystäväkseen ilmoittama mies ei koskaan ollut seurustellut eikä halunnutkaan seurustella syytetyn kanssa. He olivat tutustuneet Saalem-seurakunnassa Hakaniemessä ja tapailleet muutaman kerran. Mies alkoi lopulta karttaa myös seurakunnan tilaisuuksiin menoa, koska ei halunnut enää tavata syytettyä naista.
Syytetty nainen halusi kuitenkin tavata miestä useammin. Syytetty myös kyseli mieheltä moneen kertaan, että mikäli tämä jättäisi hänet, tapahtuisiko se toisen naisen vuoksi. Syytetty lähetti miehelle myös kirjeitä ja käveli usein miehen asunnon ohi.
SAKU-KOIRA LÖYTYI
JUOKSENTELEMASSA VAPAANA
Murhattu Seija Mörö piti aina mukanaan, myös kampaamossa, pientä Saku-koiraansa. Se on mustavalkoinen perhoskoira.
Kun Mörö oli tuupertunut lattialle unilääkerahkan jälkeen, syytetty ensi töikseen kuljetti koiran autollaan Hakaniemeen ja päästi sen vapaaksi uhrinsa asunnon lähellä.
Samana iltana ohikulkija löysi Saku-koiran juoksentelemasta irrallaan Sörnäisten rantatiellä. Koiralla oli kaulassaan talutushihna.
Ohikulkija piti koiraa kotonaan yön yli, poliisilta saamiensa ohjeiden mukaan, ja toimitti sen seuraavana aamuna Viikin löytöeläintaloon.
Koira tunnistettiin myöhemmin murhatun koiraksi.

Lähde: Keskusrikospoliisin esitutkintapöytäkirja

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Pelottavaa. Sehän sairas nainen tappoi sen kampaajan, laittoi unilääkettä rahkaan ja viilsi kurkun auki. Vei ruumiin autolla rantaan. (Helsingissä tapahtui pari vuotta sitten). Ja syynä oli se, että hän luuli, että tämä nainen oli vienyt (!!!) hänen ihastuksensa. Todellisuudessa uhri ei ollu edes vieny miestä, ei ollu mitään sutinaa. Mies kun tästä kuuli, tietty järkyttyi. Pidä varas. Ole tosi varovainen tollasen hullun kanssa. Hui!

Ollaan muutettu kahdesti ja puhelinnumerot on salaiset ja vaihdettu. Jotta tuo fb taitaa olla niitä ainoita paikkoja jonka kautta saa munhun yhteyden. Näin ainakin toivon.

Tätä mäkin kyllä pohdin. Mutta ei taida riittää nyt tämä yhteydenotto saamaan sitä tietojenluovutusestoa....mikäköhän se ikinä sitten onkaan nimeltään :/

Siihen estoon kun vaadittiin jotkut kunnon syyt, eikä tää taida olla moinen.

Apua! Siis se naikkonen kyllä tarviis apua ja paljon! Tollaisiin kun ei vaan päde mitkään pakkohoidon lait :( Luulen että ko nainen on edelleen pakkomielteinen teidän perheenne suhteen ja näin ollen yrittää hivuttautua taas juttusille tolla keinolla.. ensin nätisti.
Älä missäännimessä vastaa MITÄÄN, vaikka kuinka suututtais! Se luultavasti vaan haluaa reaktiota, eikä sitä haittaa vaikka se olisi negatiivista, mutta kunhan huomio on taas hänessä ja hänen tarpeissaan.
Tseppiä! Toivottavasti se jättää sen tähän eikä häiritse teitä enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:

Tätä mäkin kyllä pohdin. Mutta ei taida riittää nyt tämä yhteydenotto saamaan sitä tietojenluovutusestoa....mikäköhän se ikinä sitten onkaan nimeltään :/

Siihen estoon kun vaadittiin jotkut kunnon syyt, eikä tää taida olla moinen.

Kyllä saat osoitteen salaiseksi. Se tietojenluovutusesto, joka vaatii kunnon perustelut, on esto myös muille viranomaisille. Mutta perusosoitteenjakokiellon saa jokainen. Soita heti sinne, niin saat sen heti. Mullaki on salainen osoite.

Osoitepalvelukielto

Tietoja ei luovuteta osoitepalvelussa. Niitä ei myöskään yleensä luovuteta yrityksille, jotka päivittävät asiakasrekistereitään väestötietojärjestelmän tiedoilla (esimerkiksi lehtitalot). Pankeille ja vakuutusyhtiöille tiedot voidaan väestötietolain nojalla luovuttaa kiellosta huolimatta.

Turvakielto

Jos henkilöllä on perusteltu syy epäillä oman tai perheensä turvallisuuden olevan uhattuna, maistraatti voi asianomaisen pyynnöstä määrätä, ettei kotikunta- tai osoitetietoja saa antaa väestötietojärjestelmästä muille kuin viranomaisille. Maistraatti edellyttää turvakiellon hakijalta kirjallista, perusteltua pyyntöä tai ainakin käyntiä maistraatissa. Turvakieltomääräys voi ensimmäisen kerran olla voimassa enintään viisi vuotta, minkä jälkeen sitä voidaan jatkaa kaksi vuotta kerrallaan.

Kun henkilöllä on turvakielto, hänen osoitettaan ei luovuteta useissa tapauksissa viranomaisillekaan. Ne viranomaiset, jotka saavat henkilön yhteystietoja järjestelmiinsä, saavat myös tiedon turvakiellosta. Samantapaisesta luovutusrajoituksesta on säädetty myös viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetussa laissa. Salassapitovelvollisuus koskee tällöin kuitenkin vain sitä viranomaista, jolle henkilö on esittänyt pyynnön tietojensa luovutuskiellosta.

Tuo ekakin siis kieltää antamasta osoitetta kellekäänkö? Että ei tartte olla tuo turvakielto?

Kysy niiltä, riittääkö tuo osoitepalvelukielto. Uskoisin kyllä, että riittää.

Mulla on turvakielto (koskee koko perhettäni), koska olen sellaisella alalla, että uhkauksiakin välillä tulee. Mun mielestä tuo sun tilanne voisi kyllä oikeuttaa turvakieltoonkin. Kyllä mun asiakkaillekin niitä on annettu uhkailutilanteissa ja sulla on tuo oikeusjuttukin siitä todisteena.

Facebookissahan saat profiilisi niin, ettei sitä löydä minkään haun kautta. Vain kavereidesi kaverit voivat silloin nähdä nimesi kaverilistoilla.

:|

Onpa kurjaa. Mä hain tosiaan tuon turvakiellon, mutta eikös ex-mies ollut selvittänyt FB:n kautta mun sähköpostiosoitteeni. :o Nyt mä pelkään että mitä kaikkea muuta tietoa se saa sitä kautta, vaikka olen kyllä kaikkii asetuksiin laittanut, että vain kaverit näkee mun tiedot, kuvat jne. Mutta toi estäminen... sen vois tehdä kun sen ukon sisko ainakin on FB:ssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
:|

Onpa kurjaa. Mä hain tosiaan tuon turvakiellon, mutta eikös ex-mies ollut selvittänyt FB:n kautta mun sähköpostiosoitteeni. :o Nyt mä pelkään että mitä kaikkea muuta tietoa se saa sitä kautta, vaikka olen kyllä kaikkii asetuksiin laittanut, että vain kaverit näkee mun tiedot, kuvat jne. Mutta toi estäminen... sen vois tehdä kun sen ukon sisko ainakin on FB:ssa.

Mullakin on sähköposti tyylillä etunimi.sukunimi...jotta ei tarvita hirmuista älykkyyttä jotta mulle voi postia laittaa.

Osoitepalvelukielto

Tietoja ei luovuteta osoitepalvelussa. Niitä ei myöskään yleensä luovuteta yrityksille, jotka päivittävät asiakasrekistereitään väestötietojärjestelmän tiedoilla (esimerkiksi lehtitalot). Pankeille ja vakuutusyhtiöille tiedot voidaan väestötietolain nojalla luovuttaa kiellosta huolimatta.

Turvakielto

Jos henkilöllä on perusteltu syy epäillä oman tai perheensä turvallisuuden olevan uhattuna, maistraatti voi asianomaisen pyynnöstä määrätä, ettei kotikunta- tai osoitetietoja saa antaa väestötietojärjestelmästä muille kuin viranomaisille. Maistraatti edellyttää turvakiellon hakijalta kirjallista, perusteltua pyyntöä tai ainakin käyntiä maistraatissa. Turvakieltomääräys voi ensimmäisen kerran olla voimassa enintään viisi vuotta, minkä jälkeen sitä voidaan jatkaa kaksi vuotta kerrallaan.

Kun henkilöllä on turvakielto, hänen osoitettaan ei luovuteta useissa tapauksissa viranomaisillekaan. Ne viranomaiset, jotka saavat henkilön yhteystietoja järjestelmiinsä, saavat myös tiedon turvakiellosta. Samantapaisesta luovutusrajoituksesta on säädetty myös viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetussa laissa. Salassapitovelvollisuus koskee tällöin kuitenkin vain sitä viranomaista, jolle henkilö on esittänyt pyynnön tietojensa luovutuskiellosta.

Tuo ekakin siis kieltää antamasta osoitetta kellekäänkö? Että ei tartte olla tuo turvakielto?

Riittää tuo eka osoitepalvelukielto. Sun osoitetta ei yksityishenkilö silloin saa mistään. Vaikka soittais ja yrittäis.

Yhteistyössä