Ei ole totta, kuka muka laittaa reikäisiä vaatteita lapsilleen tarhaan tai kouluun?

• Viestiketjun aloittaja joo elämä on
  • Ensimmäinen viesti
desert
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsi saattaa myös itse valita vaatteensa. Meillä keskimmäinen etsii aina ne kamalimmat, virttyneimmät ja kuluneimmat piha-remu housut jalkaan, kun pitäisi kouluun tai kylään lähteä. Jos hän niissä haluaa kulkea, niin kulkekoon. Ei aina jaksa vahtia 8-vuotiaan pukemisia.
Kyllä meillä vanhemmat päättävät mitä tuon ikäiset pukevat päälleen. jos lähdetään kylään tm. niin kyllä meillä laitetaan ehjät ja siistit vaatteet.

Boogy
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mutta kun se housunpolvi perskuta voi mennä rikki siinä eskari/koulumatkalla.
Ei se aina vartavasten ole päälle puettu.
tälleen meillä on ainakin...uudet puhtaat vaatteet on päällä kun jäbä lähtee koluun, kun tulee koulusta on vaatteet yleensä aina likaiset, joskus myös rikki.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix5:
Minä ainakin opetan lapsilleni että ei ole niin nuukaa mitä on päällä. Pikku reiät ei haittaa eikä toisten vaatteita arvostella!!!
Järjen ääni puhuu :)

Ääripäitä vältellen, siinä keskivälillä sompeillen. Lisäksi jotkut eskarit/päiväkodit antaa ohjeeksi että ei mielellään niitä ykköskamppeita, kun ulkoillaan paljon ja askarrellaan kaikenlaista.

ENKÄ tarkoita nyt sitten iltapäivä ja yöäreet sun muut ihunaiset, että tuo äsken sanomani tarkoittaa paskaämpärissä uitettuja vaatteita.

desert
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
meillä sit asiat huonosti kun poika tuli kotiin koulusta oli housuissa reikä ja paidassa kastiketta....ja eilen oli polvessa kuraa.
Niin kyllähän käytössä vaatteisiin tulee reikiä ja tahraa, mutta että sellaisissa tarvitsee kouluun tai kylään laittaa...

Eriasia on jos lapsi menee pihalle rymyämään. Juuri laitoin pojalle pihalle eiliset hieman likaiset housut, mutta ei niillä mennä minnekkään muualle kuin sinne ulos peuhaamaan.

niin ne kalliit merkkivaatteetkin voi hajota.. ja usein hajoaa ihan päällä pidettynä.. kauhee kun sellasesta lapsesta tulee yht'äkkiä resusissa lumpuissa kulkeva lapsi.. mikä kolaus se onkaan itsetunnolle, jos ei ole koskaan opetettu olemaan pilkkaamatta toisten pukeutumista

mä en ymmärrä miksi kiusaaminen vedetään näihin juttuihin mukaan..tai se lähinnä hyväksytään kun sanotaan et sitten sitä kiusataan ja oma on vika.

toki lapsilla pitäis olla puhtaat ja sopivat (oikean kokoiset ja oikeaan säähän sopivat ) mut jos nyt housuissa on pieni reikä, tai paidassa vähän likaa, niin so what?

jos lapsi on aina likainen, haisee tai ei koskaan ole puettu sään mukaan, pitää aikuisten puuttua asiaan, silloinkaan ei kiusaamista saa hyväksyä.Kouluilta ja päiväkodeista aivan varmasti otetaan vanhempiin yhteyttä jos näkevät et lapsen perustarpeet ei oo kunnossa, mut ei kuluneet vaatteet ole sellainen asia josta pitää huolestua.

ja mä en ymmärrä miksi just sinne päiväkotiin, eskariin tai kouluun pitää laittaa ne hyvät vaatteet, tärkeämpää on se et ne on mukavat päällä kuin se miltä ne näyttää.

vierailija
Meidän tyttö kun oli päiväkodissa ja hänellä oli nätti ja uusi Peppiasu, niin yksi poika oli hieronnut räkää collegeen ja toinen oli paskaisin käsin lääpinyt asua. Silloin päätin etten laita mitään hienoa asua päiväkotiin.

df
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Meidän tyttö kun oli päiväkodissa ja hänellä oli nätti ja uusi Peppiasu, niin yksi poika oli hieronnut räkää collegeen ja toinen oli paskaisin käsin lääpinyt asua. Silloin päätin etten laita mitään hienoa asua päiväkotiin.
olis jo kannattanu järjestää koti-hoito! yööök

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Eikö Peppi-asu ole vesipestävä?

Samaan tapaan ne ei-uudet ja vähemmän hienot vaatteet pitää pestä hoitopäivän jälkeen jos niissä on räkää ja likaa. Mun mielestä ainakin.

Sara
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
mä en ymmärrä miksi kiusaaminen vedetään näihin juttuihin mukaan..tai se lähinnä hyväksytään kun sanotaan et sitten sitä kiusataan ja oma on vika.

toki lapsilla pitäis olla puhtaat ja sopivat (oikean kokoiset ja oikeaan säähän sopivat ) mut jos nyt housuissa on pieni reikä, tai paidassa vähän likaa, niin so what?

jos lapsi on aina likainen, haisee tai ei koskaan ole puettu sään mukaan, pitää aikuisten puuttua asiaan, silloinkaan ei kiusaamista saa hyväksyä.Kouluilta ja päiväkodeista aivan varmasti otetaan vanhempiin yhteyttä jos näkevät et lapsen perustarpeet ei oo kunnossa, mut ei kuluneet vaatteet ole sellainen asia josta pitää huolestua.

ja mä en ymmärrä miksi just sinne päiväkotiin, eskariin tai kouluun pitää laittaa ne hyvät vaatteet, tärkeämpää on se et ne on mukavat päällä kuin se miltä ne näyttää.
Peesi! Kyllä siihen kiusaamiseen on syy siellä kiusaajassa eikä kiusatun vaatteissa. Törkeää, että joku ikään kuin opettaa lapselleen, että risat vaatteet oikeuttaa ivaamiseen. Meidän lapset ei edes huomaa minkälaiset vaatteet kullakin päällänsä on :eek:

osanottoni
mua taas säälittää ne lapset joille vanhemmat opettaa että ulkokuori ja ne vaatteet ovat tärkeimpiä ja että sen perusteella on lupa kiusata muita!!!
järkyttävää!! ei kaikilla ole varaa laittaa mitään muotikuteita lapsen päälle,ja toisekseen ei ole tarvetta eikä halua tehdä niin! me aikuiset opetetaan lapsille onko se tärkeää mitä on päällä vai ei.
kyllä on ap:n tärkeysjärjestys hyvin hakoteillä! hyvin hyvin pinnallista

hyvä että muistutit ap, pitää alkaa paikkaamaan parit koululaisten farkut.Jos joka reiästä uudet ostaisin niin niitä saisi hankkia ainakin kymmenet vuodessa. eikä ne farkkujen reiät näytä "nuorisoa" itseään ollenkaan haittaavan eikä se onko jonkun collegepuseron sauma vähän aikaa ratkennut ennen kuin ehdin sitä ompelemaan.
Tarkkoja ovat kyllä vaatteiden puhtaudesta ja siitä syystä pyykkiä saakin pestä jatkuvasti jotta kakkosella olisi ne mielivaatteetkin puhtaana.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Peesi! Kyllä siihen kiusaamiseen on syy siellä kiusaajassa eikä kiusatun vaatteissa. Törkeää, että joku ikään kuin opettaa lapselleen, että risat vaatteet oikeuttaa ivaamiseen. Meidän lapset ei edes huomaa minkälaiset vaatteet kullakin päällänsä on :eek:
Samaa mieltä näiden kanssa.

vieras
omat lapseni kulkevat merkkikuteissa, mutteivat voisi siitä vähempää olla itse kiinostuneita.. olen opettanut myös sen,e ttä kaikki lapset on ystäviä vaatteisiin tai ulkonäköön katsomatta =)

yksinkertaiset ihmiset rasittaa
Jaa-a, mä en ainakaan ajatellut edes opettaa lapselle et mitkä on "merkki" vaatteita ja mitkä ei. Puhumattakaan et mä opettaisin sille, et kyttää mitä muilla on päällä ja nauraa räkäsesti jos ei ole sävy sävyyn. Jeesus, ihmettelette mistä ne lapset tuollaista oppii. Kannattaisiko yrittää lopettaa se kiusaaminen ja arvosteleva käytös sen sijaan et pyritään kaikki samaan muottiin, samat vaatteet ja samat sävyt jokaisella?!

Boogy
Alkuperäinen kirjoittaja desert:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
meillä sit asiat huonosti kun poika tuli kotiin koulusta oli housuissa reikä ja paidassa kastiketta....ja eilen oli polvessa kuraa.
Niin kyllähän käytössä vaatteisiin tulee reikiä ja tahraa, mutta että sellaisissa tarvitsee kouluun tai kylään laittaa...

Eriasia on jos lapsi menee pihalle rymyämään. Juuri laitoin pojalle pihalle eiliset hieman likaiset housut, mutta ei niillä mennä minnekkään muualle kuin sinne ulos peuhaamaan.
Mistä kummasta me tiedetään onko ne tulleet juurikin ihan sillä hetkellä? on toki lapsia jotka eivät saa leikkiä ulkona kun tulee vaatteet likaisiksi ja menevät rikki. Mutta mistä voimme olla varmoja, että vaatteet on olleet alunperinkin sellaiset?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja äitix5:
Minä ainakin opetan lapsilleni että ei ole niin nuukaa mitä on päällä. Pikku reiät ei haittaa eikä toisten vaatteita arvostella!!!
Järjen ääni puhuu :)

Ääripäitä vältellen, siinä keskivälillä sompeillen. Lisäksi jotkut eskarit/päiväkodit antaa ohjeeksi että ei mielellään niitä ykköskamppeita, kun ulkoillaan paljon ja askarrellaan kaikenlaista.

ENKÄ tarkoita nyt sitten iltapäivä ja yöäreet sun muut ihunaiset, että tuo äsken sanomani tarkoittaa paskaämpärissä uitettuja vaatteita.
Heh. Näin myös meillä ;) Vaatteita ostetaan ja myydään kirppiksillä, korjataan ja kierrätetään ja joskus ne on kallista ja joskus halpaa. Kaikkea käytetään mukisematta ja toisen vaatteista ei pahaa sanota. Suvussa on vaatekauppa ja siksikin on parempi, kun ei vaatteita niin mieti :D

Mä en tekisi mitään johtopäätöksiä siitä, että jollain lapsella on jalassa farkut, joissa on polvi rikki ja persaus likainen. Rapatessa roiskuu.

Mutta esim. siitä, että puistotädille tuotiin eräs tyttö aina ihan liian pienissä vaatteissa, kostealla säällä ei mitään vettäpitävää vaan collegea, lenkkareista puskee isovarvas läpi, ja päässä liian pieni myssy...siitä voi jo päätellä, ettei lapsen vaatetus vanhempia paljon kiinnosta. Kun ei ole edes sopivaa tai säänmukaista, tai ehjiä jalkineita :/ ja samat likatahrat vaatteissa viikosta toiseen. Pieni lapsi vielä kyseessä, kirpputoreja 2 kpl kävelymatkan päässä....mikä muu voi olla syynä kuin välinpitämättömyys?

Rollolainen
Kyllä ainkin mun vanhimman pojan kaverit tykkää hänestä että ihan itsenään, oli sillä päälä mitä tahansa, vaikka se risa huppari, josta niin kovin tykkää
kyllä ihmistä voidaan kiusata ihan msitä vaan, eine vaatteet sitä estä.

niin
En ymmärrä mikä hiton vaiva on laittaa lapselle ehjää ja puhdasta päälle. katsoo vaan aamulla mitä pukee lapselleen tai laittaa vaikka edellisenä iltana valmiiksi vaatteet. meillä on aina puhdasta, ehjää ja silitettyä päällä. Nin aikuisilla kuin lapsillakin. Samalla kun omat vaatteet silitän niin muksujen vaatteet tulee siinä sileäksi. Ja meillä ei ole koskaan tullut päiväkodissa sellaisia tahroja vaatteisiin ettei olisi pesussa eikä ole tulut reikiä. Päiväkotivuosia jo neljä takana.

tuplien äiti
En silitä mitään muita vaatteita kuin miehen kauluspaidat. Kaupassa jo katsotaan että kestävät rumpukuivauksen ja sieltä viikkaan pinoon. Jos ei sellaisena kelpaa päiväkotiin niin pitää varmaan järjestää kotihoito.

Hitsi miten tarkkoja jotkut on näistä asioista. En ollut aiemmin edes ajatellut. Kunhan on puhdasta ja suht ehjää sopivankokoista, väriasioista en niin välitä.

mamma
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä en tekisi mitään johtopäätöksiä siitä, että jollain lapsella on jalassa farkut, joissa on polvi rikki ja persaus likainen. Rapatessa roiskuu.

Mutta esim. siitä, että puistotädille tuotiin eräs tyttö aina ihan liian pienissä vaatteissa, kostealla säällä ei mitään vettäpitävää vaan collegea, lenkkareista puskee isovarvas läpi, ja päässä liian pieni myssy...siitä voi jo päätellä, ettei lapsen vaatetus vanhempia paljon kiinnosta. Kun ei ole edes sopivaa tai säänmukaista, tai ehjiä jalkineita :/ ja samat likatahrat vaatteissa viikosta toiseen. Pieni lapsi vielä kyseessä, kirpputoreja 2 kpl kävelymatkan päässä....mikä muu voi olla syynä kuin välinpitämättömyys?
Mutta mikä on sen välinpitämättömyyden takana? Haluan uskoa ettei kukaan ilkeyttään lastaan pue likaisiin, liian pieniin ja resuisiin vaatteisiin.

Ukin sanoja lainaten; rumat ne vaatteilla koreilee :D
Meillä vaihdetaan kyllä lapsille puhtaat vaatteet päälle joka aamu ja tarpeen mukaan muulloinkin, jossain saattaa olla joku mustikkatahra jota en ole huomannut ennen pesua ja se ei ole enää sen jälkeen kokonaan pois lähteny ja jossain housussa saattaa olla pieni reikä, mutta ei me niistä päiväkoti-ikäisten kanssa stressata. Niitä tulee eikä lompakko anna joka paitaa tai housua nakata jonkun pikku tahran tai pikku reiän takia käyttämättä..

Yhteistyössä