Ei ole sitten tiedossa mihin tästä muuttais:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ootko soitellu VTS:lle? Mikä teillä on muuttopäivä? Mikä päivä teidän taloonne muuttaa toiset? Musta sulla olis jo aika kiire saada täältäpäin kmppä, että saat lasten koulu ja eskariasit kuntoon. Aattele, kuukauden päästä eskaris ja koulussa on lomat ja sieltä ei kukaan järjestele paikkoja ennen loppiaista!
Jos joulukuus puolella muutatte, niin voi olla että teidän on pakko ottaa se kämppä kaikesta huolimatta joulukkuun alusta tai jos vuokranantaja suostuu, niin 15.12.
Isot kämpät muuteskin menee aina äkkiä.

Tutustu oikeesti tuohon asumisoikeus vaihtoehtoon.. Olen itse asunut juuri tuolla Pirkkalan Pereessäkin joskus muinoin asumisoikeus kämpässä ja se on kivaa aluetta.
Asumisoikeusasuntoon mekin muutettiin väliaikaisesti kun omakotitalomme myimme, koska vuokra-asuntoa emme myöskään olisi saanut varallisuuden takia.
Asumisoikeusasunto saatin todella nopealla aikataululla.

Ootko soitellu VTS:lle? Mikä teillä on muuttopäivä? Mikä päivä teidän taloonne muuttaa toiset? Musta sulla olis jo aika kiire saada täältäpäin kmppä, että saat lasten koulu ja eskariasit kuntoon. Aattele, kuukauden päästä eskaris ja koulussa on lomat ja sieltä ei kukaan järjestele paikkoja ennen loppiaista!
Jos joulukuus puolella muutatte, niin voi olla että teidän on pakko ottaa se kämppä kaikesta huolimatta joulukkuun alusta tai jos vuokranantaja suostuu, niin 15.12.
Isot kämpät muuteskin menee aina äkkiä.

meille tulee tähän vuokralaiset 1.1.2012. parhain ajankohta olisi jos muutto menisi meillä vasta joulun jälkeen sille viikolle, ennen tuota 1.1....
Tottakai tajuan että kiire on ja sehän tässä stressaakin:/ Ja vallan mahottomasti! On meillä nyt onneksi 2 asuntoa joita mennään tulevana vko. loppuna nyt katsomaan. Luulen , että se on sitten jompikumpi kumpaan muutetaan. Olisin vain mieluiten halunnut pirkkalaan tai kangasalle... Ja lasten koulujen takia, ei taas heti pysty muuttamaan uudestaan jos sieltäpäin sattuisi joku asunto löytymäänkin vaikka vuoden päästä.

[QUOTE="Jentsu";25039374]Tutustu oikeesti tuohon asumisoikeus vaihtoehtoon.. Olen itse asunut juuri tuolla Pirkkalan Pereessäkin joskus muinoin asumisoikeus kämpässä ja se on kivaa aluetta.
Asumisoikeusasuntoon mekin muutettiin väliaikaisesti kun omakotitalomme myimme, koska vuokra-asuntoa emme myöskään olisi saanut varallisuuden takia.
Asumisoikeusasunto saatin todella nopealla aikataululla.[/QUOTE]

Olisi muuten vallan hyvä vaihtoehto, mutta kun ei saada enää nyt lisälainaa...:/

Voi huoh :( Ihan oikeasti hyvä aloittaja! Hervanta on hyvä paikka asua, siellä on paljon kalliita omakotitaloja ja omistusasuntoja. Tuo kun nyt näyttää merkitsevän sinulle paljon. Anteeksi ironia!

Jos noin kiire saada asunto, on jostain tingittävä.

VVOlla & Satolla on hyviä ja laadukkaita asuntoja. Tottakai "huonoja" taloja voi olla, mutta itse asuin Saton asunnossa n. 10 vuotta ja pidin todella paljon. Nyt omistusasunnossa keskustassa.

Jos miehesi työpaikka keskustassa, voi hän kulkea julkisilla. Ota huomioon, että yleensä julkiset toimivat hyvin. Muista myös, että aina ei lapselle ole taattua saada hoitopaikkaa lähitarhasta. Tervetuloa Tampereelle :/

Tulevaisuudessa mm. kielivalinnat voivat vaikuttaa lapsesi koulupaikkaan. Varmista se etukäteen, jos koulunvaihto on teidän perheelle ongelma.

Soita Satolle & VVOlle suoraan, he eivät ehdi aina laittaa vapautuvia asuntoja nettiin. Itse sain aikoinaan juuri loistoasunnon Satolta tuolla taktiikalla.

Hei, ei todellakaan ole meillä perusteena mikään "kallis" tai joku kaupungin suosituin asuinalue. Turvallinen ja lapsille sopiva. Mutta kuten jo kerroin,en halua mihinkään lähiöön jossa asuu ns.sekasakkia, vaikka en todellakaan ole rasisti tms. päinvastoin! Mutta satun oma kokemukseni kautta tietämään millaista on asua talossa, jossa juoppoja, tiettyjä mamuja jne. Ihan tavallinen perhe tässä ollaan kuitenkin....
saton asunnot OK, mutta ne kaikki hervannassa näköjään ja se alue ja nuo talot eivät vaan nyt iske millään.

Ollaan soiteltu ja rimputeltu vaikka minne ja moneen kertaan. Kaipa me nyt asunnon jostain löydämme, vaikka sittenei olisikaan niin mieleinen.

Ootteko ylöjärven tarjontaa katsellut? Tää on mukavaa ja rauhallista aluetta ja pääsee nopeasti tampereelle autolla tai julkisilla. Metsäkylä todella rau.hallinen jossa on koulut, päiväkodit lähellä. Kauppakeskus on muutaman kilometrin päässä. Kannattaa harkita.

Ihan oikeasti Peltolammi on mukavaa aluetta. Lisäksi halvat vuokrat. Ainut miinus Peltolammilla on tylsä matka keskustaan. Lisäksi ihania lenkkeilymaastoja ja uimaranta! Hervanta myöskin on oikein jees paikka. Siellä on myös kaikki kaupungin palvelut. Ihanteellinen alue asua. Ei enää oikeasti huonomaineinen kuten joku 10 vuotta sitten. Onhan sielläkin edelleen niitä huonompia seutuja mutta vanhat spuget on työnnetty asumaan "reunemmas".

Nekalasta sen sijaan löytyy useampi talo täynnä entisiä ja nykyisiä ongelma tapauksia. Päihteitä siis. Mutta on sielläkin niitä rauhallisia alueita joissa uskaltaa hyvillä mielin asua lapsienkin kanssa.

Alue mihin en itse muuttaisi Tampereen alueella on Hallila.

Minä taas täällä asiaa märehdin edelleen:( Nyt kun löysimme suht kivan oloisen asunnon(ei käyty kylläkään vielä katsomassa) niin olen ihan pihalla näissä koulu asioissa nyt:/ Asunto sijaitsee Korkinmäessä ja meillä lapset 3lk. joka käy pienluokkaa ja eskarilainen. Mihin kouluun nämä nyt sitten "kuuluvat" ja onko eskarilaisille tuolla alueella myös kouluissa eskaria vai vaam päiväkodeissa?? Olen selannut noita kaupungin sivuja moneen kertaan ja ilmeisesti koivistokylän(?) koulu olisi meidän lähni koulu?? Sinne tulisi matkaa 2km. ja nyt jo kauhistuttaa ajatus meidän eskarilaisesta kävelemässä yksin tuota matkaa ensi syksynä:/ Voi perhana sentään... Tai sitten jos sinne ei pääse niin mihis sitten?

Yhteistyössä