Ei ole sitten tiedossa mihin tästä muuttais:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2km ei ole pitkä koulumatka..

No ei olekaan jos kyseessä on reipas ekaluokkalainen tms. En luota meidän keskimmäiseen, että osaisi tai saisi itsensä kouluun yksin ensi syksynä jos ja kun olen töissä jo tuolloin. Puhumattakaan kun kotikunta on uutta vielä silloinkin.... Itse olen aina kävellyt tai pyöräillyt kouluun sen 2-3km. että tiedän kyllä:)

• Tykkää
Reactions: pupeltaja
Onhan tuolla avo-asunnoissa vaikak kuinka monta teille sopivaa asuntoa. Js miehesi on keskustassa töissä nin sinne pääsee IHAN JOKA PAIKASTA näppärästi bussilla- Tampereella on sillai hyvä julkinen liikene, että keskustaan kyllä pääsee, mut jos tarii mennä viereiseen kaupunginosaan niin se on jo hankalampaa. VAi tarviiko miehesi työssään autoa? Oletko itse kotiäitinä?

Vitsit nyt mä innostuin tuosta Pirkkalan kämpästä:) katsoin aiemmin , että koulu on siellä järven toissapuolella lähempänä keskustaa ja matkaa tulisi silloin joku 2km aikakin. Mutta tuossahan on tosiaan tuo Kurikankulman koulu 1km päässä! Suoratie jne.:) Soitan siitä heti huomenna:) Onhan se meille pikkasen nafti kun ollaan totuttu nyt asumaan 180m2 talossa:D kaikkeen tottuu...;)

Tää Kurikka on alueena aivan ihana. Täällä asuu käytännössä pelkästään lapsiperheitä, ympäristöstä pidetään hyvää huolta ja ulkoilu ja harrastusmaastot on aivan ihanat. Täällä on valtaosa omistusasuntoja. Siinä läheisellä järvellä on kaksi uimarantaa. Leikkipuistoja on paljon! Muistaakseni luin juuri paikallisesta lehdestä että uutta päiväkotiakin ollaan muutamien vuosien sisällä rakentamassa. Tampereen keskustaan ajaa ohitustien ansiosta 10-15 minuutissa. En kyllä täältä pois muuttais!!!!

Se piti vielä lisätä että asunnon kokoon kyllä tottuu.. Meilä oli myös 120 neliöinen omakotitalo ennen nykyistä rivari kolmioo, josta luovuttiin vain ja ainoastaan sijainnin takia. Hetkeekään en ole katunut tänne pienempään muuttoa.

Kiitos Jentsu kun kerroit alueesta:) Pistin jo tuonne hakemuksen ja yhteydenottopyynnön menemään:D Voi kun nyt natsais ja saatais se asunto! Taita vaan olla pitkät jonot...:/ Miehelläkin ois ihan suoratie melkein töihin asti Tampereelle:) ÄÄääh, nyt rupea jännittämään miten meidän käy?:( Ollaan tulossa la. Tampereelle katsomaan yhtä toista asuntoa jonka bongasin, mutta tää ois kyllä mieluisampi, uskoisin. Sehän vapautuu nyt 1.12 ja me päästään muuttamaan vasta joulun jälkeen kun alkaa koulusta lomat, joten se voi kariutua siihenkin....:( Nyyh.

[QUOTE="aloittaja";25029074]hei osaisitkos entinen tamperelainen sanoa, millasta aluetta on KORKINMÄKI?? Katselin että siellä ois yksi tilava kolmio rivari...[/QUOTE]

Korkinmäki on tosi ihanaa aluetta.. muutamia tuttuja asuu/asunut siellä ja ollaan katteltu itsekkin sieltä omaa. Hervannassa oon myös asunut ja voin sanoa että ei todellakaan ole mikään kamala paikka lapsiperheelle. Kaikki palvelut ihan vieressä ja todella hyvät kulkuyhteydet muualle tampereelle. Peltolammille ei kannata ainakaan mennä. Päiväkotitilanne on todella huono Tampereella, joten on ihan turha kuvitella että pääsee siihen lähimpään tarhaan.. Haettiin pojalle juuri päiväkotipaikkaa ja lähin olisi ollut noin 100 m päässä kotiovelta. Lähellä muutenkin paljon päiväkoteja mutta niin vaan jouduttiin lähes viiden kilometrin päähän, kun lähempänä olisi ollut ainakin se 10 muuta päiväkotia.

[QUOTE="aloittaja";25033378]Vitsit nyt mä innostuin tuosta Pirkkalan kämpästä:) katsoin aiemmin , että koulu on siellä järven toissapuolella lähempänä keskustaa ja matkaa tulisi silloin joku 2km aikakin. Mutta tuossahan on tosiaan tuo Kurikankulman koulu 1km päässä! Suoratie jne.:) Soitan siitä heti huomenna:) Onhan se meille pikkasen nafti kun ollaan totuttu nyt asumaan 180m2 talossa:D kaikkeen tottuu...;)[/QUOTE]

Ennen kuin innostut enempää.. Kurikankulman koulu/luokat voi olla täynnä.. Siellähän on vain esiluokat, eka ja tokaluokat. Sitten koulu vaihtuu.

Ennen kuin innostut enempää.. Kurikankulman koulu/luokat voi olla täynnä.. Siellähän on vain esiluokat, eka ja tokaluokat. Sitten koulu vaihtuu.

Joo huomasin... meidän 3lk. menisi sitten vissiin Nuolialan kouluun?? Mutta tuo kurikankulman koulu ois justiinsa hyvän matkan päässä meidän nyt eskarissa olevalle:) Tottakai jos kyseistä asunto meille tarjotaan , soitan heti myös kouluihin ja selvitän tilanteen siltä osin.

[QUOTE="aloittaja";25028862]No nuo VVo asunnotkin on aikas, noh... miten sen nyt sanoo nätisti, karuja... tai kummaa porukkaa asuu. Senkin kyllä tsekkasin läpi jo. Emme siis ole mitään ns. nirsoja, mutta kyllä meillä sellanen pieni mututuntuma on tietyistä vuokran antjista/taloista/alueista. Perustaviksia ollaan, mutta haluamme asua kuitenkin siistissä ja mukavassa ympäristössä. Kerran asunut sellaisessa kerrostalossa, jossa vaikka mitä sakkia ja se riitti, ei ikinä enää.[/QUOTE]

Outo asenne ja ennakkoluuloja! Itse asun VVO;lla, ja eipä oel valittamista. Karuja? Itse saa maalaustarvikeet ja maalinvärinkin valita, niin itsestä se on kiinni kuinka karu..Muitakin kivoja yksityiskohtia on meillä. Tyytyväisiä ollaan, ja jos ei ole varaa valita, niin kannattasko asennemuutos?

[QUOTE="aloittaja";25028683]Tampereelle, Kangasalle, Pirkkalaan... Joo, ei olis mitään ongelmaa jos kaksin tästä lähtis. Mut nuo lapset... Muutenkin niille rankkapaikka:/ Mä en oikesti tiedä enää mistä mä keksin meille jonkun asunnon? Oikotiet, vuokraovet jne jne. kaik mahdolliset olen kolunnu läpi. Sitten jos joku tuntuis kivalle , on vuokrakin yli 1000€ tai tiedän suurinpiirtein, että mihinpäin esim. Tamperetta emme halua ainakaan muuttaa jne.
Voi vattu mää sanon![/QUOTE]

ota yhteys vvo:lle lielahdessa vapautuu just 3h+k hyväl paikal tk ja koulut ja tarhat ja kaupat alle 1km pääs ja edullinen vuokra

Hyvä että laitoit hakemuksen. Jos toi on asuntona se joka eniten kolahti niin suosittelisin että soitat heti aamusta sinne itse ja krokotiilin kyynelin perustelet ja kerrot teidän tilanteesta. Asunnot on tällä alueella kovin kysyttyjä ja varmasti tuostakin asunnosta on kova kilpailu.
En usko että on mitään ongelmia siinä että pääsisitte muuttamaan vasta jouun jälkeen. Voi toki olla että puolen kuun vuokran joudutte maksamaan.. Mutta mikäli rahatilanteenne on nyt heikko niin uskoisin että vuokratakuun saatte ainakin sovittua niin että maksatte sitä osissa. Itse olen ainakin joskus nuoruusvuosina niin saanut järjestettyä!!! Ei muuta kun onnea asunnon hakuun =)

[QUOTE="Jentsu";25036965]Hyvä että laitoit hakemuksen. Jos toi on asuntona se joka eniten kolahti niin suosittelisin että soitat heti aamusta sinne itse ja krokotiilin kyynelin perustelet ja kerrot teidän tilanteesta. Asunnot on tällä alueella kovin kysyttyjä ja varmasti tuostakin asunnosta on kova kilpailu.
En usko että on mitään ongelmia siinä että pääsisitte muuttamaan vasta jouun jälkeen. Voi toki olla että puolen kuun vuokran joudutte maksamaan.. Mutta mikäli rahatilanteenne on nyt heikko niin uskoisin että vuokratakuun saatte ainakin sovittua niin että maksatte sitä osissa. Itse olen ainakin joskus nuoruusvuosina niin saanut järjestettyä!!! Ei muuta kun onnea asunnon hakuun =)[/QUOTE]

Soittivat sieltä heti aamusta. Ei meitä hyväksytä kun meillä on tää OK-talo:( Joka nyt siis menee vuokralleja ja luultavasti syksyllä heti taas myyntiin. Laskivat sen siis varallisuuden nimiin:/ Vaikka siitä on paljon velkaa ja vaikka sen myy ei jää ns. mitään voittoja oikeestaan.. Nyt harmittaa sikana:(:(
Mies oli puhelimessa ja mä olisin kyllä vielä "itkenyt" muutamat kyyneleet jos se ois vaikka auttanut. Mut mies ei tajunnu...:/

No voi harmi!!! No ei kannata lannistua!! Miettikää vielä sitä asumisoikeusasuntoa, niissä on kuitenkin asumiskustannukset samaa luokkaa kun vuokrakämpissä. Lainan saatte varmasti siihen 20 000-30 000€ joka noissa yleensä on se hinta jonka joutuu maksamaan..
tutustuppa tuohon..
http://www.ta.fi/kohde_aso/?id=8630&osoite=Kutteritie+1&hakutulos=true
Alueena tuo pirkkalan pere on kans kiva shän on ihan tampereen ja pirkkalan rajalla..

Kun teillä tuo omakotitalo on, niin se rajaa paljon. Veikkaan et VTS, ja Sato on Tampereelta ne jokka teille vuokraa asuntoa. Heiltä löytyy 4h+k ja joitakin on nytkin vapaana.
Teidän tilanteessa ei kauheesti alkaa varmaan kikkaileen ja ronklaileen asuntoa ja kaupunginosaa: aika ei riitä ja pian ootte tyhjän päällä.

[QUOTE="äiti";25038758]No myykää eka se oma talonne pois ja muuttakaa sitten?[/QUOTE]

On koetettu myydä... ei mene kaupaksi nyt. Pakko nyt muuttaa koko perhe, menee muuten vieläkin vaikemmaksi koko touhu.:/

huh huh kun ap on vaikea ihminen!! mikään ei kelpaa ja pitäis huippualueelta saada huippukämppä ja tietenkin halvalla. ootko ikinä ajatellut ettei sellaisia ole?

Ai olen vai? :/ Ehtona on, että asunto on siisti ja sellaisella alueella jossa on mukavaa ja rauhallista lapsien kanssa asustella. Olemme joskus asuneet miehen kanssa ns. sellaisella alueella ( ei pirkanmaalla) jossa jos jonkinsortin väkeä, niin tiedän millaista se meno on. ja sellaiseen assuinpaikkaan meitä ei saa enää ikänä. Ja osaahan nut toki googlettaa esim. Tampereesta kirjoitettuja keskusteluita asuinaluiesta, taloista jne. Ja myös googlemapsilla pääsee aikas hyvin jo katselemaan kyseisiä alueita.
Ehkä me olemme sitten tottuneet ns. parempiin taloihin ja asuntoihin, mutta onko siinä jotain vikaa? Halvoista kämpistä en ole täällä huudellut, mutta en periaatteessa maksa vuokrakämpästä enempää kuin max. 1100€.

Yhteistyössä