Ei ole mitään jumalaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihhimisen aivolohkoissa on sellainen joka on sinne säädytty silloin kun apinoista tai itse asiassa evoliitiosta mikä jätkä muka dokas viiniä kavereitten kanssa ja oli niin naamat ja luuli että järvi meni kahtia taisi syödä sieniäkin ja sitten joku kpää kirjoitti siitä kirjan
 
vierailija
Jumalageeni koskee oletusta uskonnollisuutta ohjaavista geeneistä. Geenitutkija Dean Hamerin mukaan uskonnollisuus ja käsitykset jumalasta ovat aivojen kemiallisten prosessien tulosta. Hänen mukaansa uskonnollisuutta ohjaa VMAT2-geeni, josta on olemassa kaksi erilaista muunnosta.

Täyttä asiaa Wikistä 👍
 
vierailija
vierailija
Jumala-usko ei ole vain järjetöntä, vaan uskonto kaikkineen on vaarallista. Näin väitettiin muutamien tunnettujen ateistien teoksissa 2000-luvun alussa. Teokset saavuttivat kansainvälisesti suuren suosion. Kirjoittajina olivat ateismin ”neljä ratsumiestä” Sam Harris, Richard Dawkins, Daniel Dennett ja Christopher Hitchens.

Teokset eivät ainoastaan argumentoineet ateismin puolesta vaan myös kritisoivat ankarasti uskontoja. Tämä sanoma sai jalansijaa maailmassa, joka syyskuun 11. päivän iskujen jälkeen kavahti uskonnollisen fundamentalismin uhkaa.

Tätä ateismin uutta voimallista tulemista alettiin kutsua uusateismiksi, ja se näytti olevan viimeinen niitti uskonnollisen maailmankatsomuksen arkkuun.

Uusi Tie
 
Jumala on olemassa ja kokemani jutut ovat ulkopuolelta, ei meikäläisestä tulevia. Näyt toteutuvat jne.

Kyllä mä keski-ikäisenä oman psyykeni ja kropan tunnen jo, ja että mitä omia fiboja se tuottaa ja mitä ei.
Mulla on erittäin voimakas ja elävä unimaailmakin, mutta en mä sitä noteeraa jumalalliseksi.

Jeesus on olemassa ja voisin kuolla sen totuuden puolesta. :)
 
Niinpä. Kuolisi satuolennon puolesta ja jättäisi lapsensa äidittä ja hylkäisi miehensä

Vähä-älyiset uskonreppanat on tehneet paljon joukkoitsemurhiakin
Eipä sun viestissäsi äly paljoa säteile.
Se, että on valmis kuolemaan uskonsa puolesta, ei tarkoita että etsisi kuolemaa. Vaan kyse on tilanteesta, jos joku (ateisti/toisenuskoinen) uhkaisi tappamisella, ellei toinen kiellä Jumalaa.

Itsemurhaa ei Raamatussa koskaan suositella, ja ainut joka teki itsarin ja eutanasian itselleen olivat uskosta luopunut kuningas Saul ja Juudas Iskariot.
 
vierailija
"Hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös Hänen sukuaan".
Apostolien teot 17:28

Jumalan Hengestä ja Hengessä luotuja Hengen tuotoksia.
Johannes 1

Sana tuli lihaksi

1. Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

2. Hän oli alussa Jumalan luona.

3. Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.

5. Valo loistaa pimeydessä, eikä pimeys ole saanut sitä valtaansa.

6. Tuli mies, Jumalan lähettämä. Hänen nimensä oli Johannes.

7. Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat hänen kauttaan.

8. Ei hän ollut se valo, vaan hän tuli todistamaan valosta.

9. Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

10. Maailmassa hän oli, ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä.

11. Hän tuli omaan maahansa , mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.

13. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta.

14. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

15. Johannes todisti hänestä ja huusi: ”Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka tulee minun jäljessäni, on minua edellä, sillä hän oli olemassa ennen minua.”

16. Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet osamme ja armoa armon lisäksi,

17. sillä laki on annettu Mooseksen kautta, armo ja totuus ovat tulleet Jeesuksen Kristuksen kautta.

18. Jumalaa ei ole kukaan milloinkaan nähnyt. Ainutsyntyinen Jumala, joka on Isän rinnalla, on hänet ilmoittanut.
 

Yhteistyössä