ei ole kyllä todellinen pula työntekijöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Se on harmi, ku loppupeleissä siitä kärsii eniten itse työyhteisö!!
[/quote]

Näinhän se on. Mutta varmaan tiedät hoitoalan ihmisenä millaista se voi olla akkaporukassa. Loppuviikolla alkaa varmaan 3. maailmansota kun lomalistat pitäs olla rukattuna. Pientä kireyttä ilmassa...en tajua sitäkään, miksi ei voi olla kiertävä lomasysteemi.

Kyllä keikkailaisia viedään kuin pässiä narussa jos et pidä puoliasi, onpa kumma että sitä yötä silloin tällöin ei voisi joku muu tehdä. Monessa paikassa valitettavasti vakkarit sanelee omat työvuoronsa juuri niin ettei tule öitä tai viikonloppuja lainkaan tehtäväksi, ärsyttävää oli keikata aina itse niissä vuoroissa. Esimieheltä sanoisin että tyypillistä käytöstä että ensin luvataan ja sitten perutaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Se on harmi, ku loppupeleissä siitä kärsii eniten itse työyhteisö!!

Näinhän se on. Mutta varmaan tiedät hoitoalan ihmisenä millaista se voi olla akkaporukassa. Loppuviikolla alkaa varmaan 3. maailmansota kun lomalistat pitäs olla rukattuna. Pientä kireyttä ilmassa...en tajua sitäkään, miksi ei voi olla kiertävä lomasysteemi.

[/quote]

*huokaus* Meil oli onneksi edellisessä työpaikassa kiertävä systeemi. Kesät meni täysin vuoroperiaatteella + joulu ja muut "halutut" lomat! Ja sit esim. kesälomakuukausia sai keskenään vaihtaa, jos niikseen tuli!
Ko tuntus, et jos on aamussa esim. 5 ja illassa se 4 hoitajaa + yössä kaks ja aamut + illat on kiireisä! Muut vuorot pyöris niin kuin ennenkin, mut saatas yks käsiparilisää... mut niin se vain menee, et syö tai tule syödyksi! Karua..
mut jokatapauksessa, mä haen muualta töitä tai olen ilman töitä, ennemmin kuin menen sellaiseen paikkaan, missä en koe itteäni tervetulleeksi! En mä sinne työpaikalle halua lähteä rettelöimään tai hakemaan kruunua päänipäälle.. ja erittäin mielelläni tekisin kolmivuoro työtä, jos se vain käytännössä olisi mahdollista (ja olisihan se mahdollista jos oikein järkkäämällä järkkäisin), mut nyt vaakakupissa valitettavasti painaa enemmän lapsen ja perheen etu!

Alkuperäinen kirjoittaja ex-keikkaaja:
Esimieheltä sanoisin että tyypillistä käytöstä että ensin luvataan ja sitten perutaan....

Ja tämäkin on niin tyypillistä hoitoalalla.. muka yritetään pitää työntekijäistä kiinni, mut ei ne tällätavalla pysy! En mä ainakaan jää ootteleen, et jos vaikka sittenkin joku sattus sairastuun..

Alkuperäinen kirjoittaja ex-keikkaaja:
Kyllä keikkailaisia viedään kuin pässiä narussa jos et pidä puoliasi, onpa kumma että sitä yötä silloin tällöin ei voisi joku muu tehdä. Monessa paikassa valitettavasti vakkarit sanelee omat työvuoronsa juuri niin ettei tule öitä tai viikonloppuja lainkaan tehtäväksi, ärsyttävää oli keikata aina itse niissä vuoroissa. Esimieheltä sanoisin että tyypillistä käytöstä että ensin luvataan ja sitten perutaan....

En minä ainakaan ole ottanut vastaan keikkalaisena sellaisia vuoroja, joita en ole halunnut tehdä. Minulla useampi keikkapaikka, eri taloissa ja sopivat vuorot on löytynyt.

Teetkö keikkaa vain tiettyyn paikkaan ?

Opiskeluaikoina muistan että koko kevään ajan luvattiin kesäsijaisuutta, sitten 2 vkoa ennen lomia yhtäkkiä ei ollutkaan varmaa onko niitä. EDELLISENÄ päivänä soittivat sitten että juu sulla alkas huomenna työt....jaa ottiko pannuun kun oli jo toivonsa menettänyt...ei ollut kiva sitten työpaikalle todellakaan mennä.
Siirryin muuten valmistuttuani osastotyöstä päivätyöhön...

En lukenut ketjua loppuun asti, mutta kokemuksesta voin sanoa, että joskus tosiaan on niin, että jos työntekijä ei suostu tekemään niitä vuoroja mihin olisi tarve, niin ei sellaisella sitten mitään tee. Ja mua ainakin myös ärsyttää ne, jotka itse sanovat mihin vuoroihin ja milloin voivat tulla...sitten ns. "vanhat" työntekijät saavat ne paskavuorot... :/

Mut olis minusta ollu rehellistä työnantajalta sanoa juuri tuo että työilmapiiri ei salli sitä, et teet pelkkää aamua/iltaa... mut oikeesti jos on "iso" työyhteisö ja tähän asti ne yövuorot on pyörineet.. ni miks ne ei pyöris sittenkin, kun on joku joka tekee vain aamua/iltaa..? no ehkä mä en vain halua ymmärtää... :D
ja se pitäs joidenkin "vanhojen" työntekijöiden muistaa, että heillä on itselläkin ollut joskus lapset pieniä.. mut aika kultaa muistot!

ok, mut mäpä siirryn muualle työnhaku hommiin... :D
Ku ei tästä jauhamisesta tule muuten mitään eikä homma etene!
Taas tulee mieleen, et äitiys ei ole kuin taakka... siis työelämässä!

Huh huh. Onneksi me ei asuta siellä landella, niin ei ole pelkoa, että ap tulisi koskaan minun tai perheenjäsenteni hoitajaksi. En todellakaan haluaisi tuollaisen hoitajan hoidettavaksi.

Kyllä sä vielä päivä töitä löydät!Mulle kävi viime viikolla tosi hyvä flaksi kun kävin tässä lähellä olevassa vanhustenpienryhmäkodissa työhaastattelussa ja mulla oli omat vaatimukset,osa-aika+päivätyö+arki ja nehän oli innoissaan ottamassa mua sinne.Sitä ennen kävin 3 paikassa mutta siellä olis ollut 2-vuorotyö ehdottomasti.Ota vaan reippaasti yhetys moneen paikkaan niin kyllä se onnistuu!

Alkuperäinen kirjoittaja siili:
Ootkos käyny neuvolassa? Kai ne näkee sun tiedoista siellä että oot raskaana..

oon mä käyny... mut ei niitten vuodeosaston puolella pitäs sitä tietää/nähdä, ja jos ovat urkkineet, niin se on RIKOLLISTA!

Alkuperäinen kirjoittaja Myös sh+th:
Kyllä sä vielä päivä töitä löydät!Mulle kävi viime viikolla tosi hyvä flaksi kun kävin tässä lähellä olevassa vanhustenpienryhmäkodissa työhaastattelussa ja mulla oli omat vaatimukset,osa-aika+päivätyö+arki ja nehän oli innoissaan ottamassa mua sinne.Sitä ennen kävin 3 paikassa mutta siellä olis ollut 2-vuorotyö ehdottomasti.Ota vaan reippaasti yhetys moneen paikkaan niin kyllä se onnistuu!

kiitos!! Soittelinkin äskettäin palvelutaloon, missä tehdään 2-vuorotyötä ja ilolla ottivat vastan.. kyllä se tästä!

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
En ihmettele yhtään, ettei sulle ole töitä tarjolla. En mäkään ottaisi töihin ihmistä, joka itse määrittelee, että mitä haluaa tehdä ja milloin... Naurettavaa.

Mä en ainakaan menisi töihin paikkaan, jossa ei voi neuvotella omista työehdoista.

Ihan ymmärrettävää ettet saanut paikkaa, mutta siitä olisi pitänyt ilmoittaa oma-alotteisesti ja aikasemmin. Pahimmillaan työnantajat ei ilmoita mitenkään edes työhaastattelussa käynnin jälkeen, jos ei ole saanut paikkaa. Odota siinä sitten... Sähköpostia on kuitenkin tosi helppo lähettää...

En ihmettele yhtään, ettei sulle ole töitä tarjolla. En mäkään ottaisi töihin ihmistä, joka itse määrittelee, että mitä haluaa tehdä ja milloin... Naurettavaa.

Peesi tähän... Jos työnhakija sanelee työehdot ja kyseessä kuitenkin kolmivuorotyö, ei sellainen työntekijä ole kovin toivottu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oon mä käyny... mut ei niitten vuodeosaston puolella pitäs sitä tietää/nähdä, ja jos ovat urkkineet, niin se on RIKOLLISTA!

Toi on totta et niiden tiedoissa joita ei hoida ei ole oikeutta käydä. Ja vaitiolo kieltää kertomasta. Mut toisaalta en taas ymmärrä sitäkään, et hakeutuisin tuollaiseen paikkaan työhön jos ei olis pakko jos raskaana olisin. Itsellä la elokuussa ja kyl se on mun etu et töissä tietäävät eism. eristysten kanssa touhutessa.

ei kuulosta reilulta, et vuorot olis rukattava kyllä, mut et voi olla rehellinen ja kertoa asiasta. Se on kyl huonompi juttu jos jotain sattuu, sit olet kyl vaatimassa. Eikä raskaana oleva ole mikään taakka, sekun ei ole sairaus.

Samoilla linjoilla.itsekin teen pelkkää päivää vanhustyössä.Ota vain yhetes moneen paikkaan ja sano heti puhelimessa ne toiveet.Itse menin haastatteluun asti ja sit yrittivät tarjota 3-vuorotyötä vaikka hakemuksessa selvästi painotin päivätyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Mä en ainakaan menisi töihin paikkaan, jossa ei voi neuvotella omista työehdoista.

Ihan ymmärrettävää ettet saanut paikkaa, mutta siitä olisi pitänyt ilmoittaa oma-alotteisesti ja aikasemmin. Pahimmillaan työnantajat ei ilmoita mitenkään edes työhaastattelussa käynnin jälkeen, jos ei ole saanut paikkaa. Odota siinä sitten... Sähköpostia on kuitenkin tosi helppo lähettää...

näinpä.. onneks soittelin ite, enkä jääny ootteleen, et miten käy! Mut ei tee mieli kyl ainakaan "mainostaa" kyseistä paikkaa kellekkään..
Tiedän että kyseiseen paikkaan ei otettu aikaisemmin myöskään äitiä joka on vanhoillislestadiolainen, oli suoraa sanottu että kuitenkin jäät kohta äitiyslomalle (ja tämä äiti olis suostunu tekemään kolmivuoro työtä + on lähihoitaja).

kiitos!! Soittelinkin äskettäin palvelutaloon, missä tehdään 2-vuorotyötä ja ilolla ottivat vastan.. kyllä se tästä!

teetkö saikun vai lähihoitajan työtä? Onkohan tuo nyt tarpeeksi sinulle vaativaa?

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Toi on totta et niiden tiedoissa joita ei hoida ei ole oikeutta käydä. Ja vaitiolo kieltää kertomasta. Mut toisaalta en taas ymmärrä sitäkään, et hakeutuisin tuollaiseen paikkaan työhön jos ei olis pakko jos raskaana olisin. Itsellä la elokuussa ja kyl se on mun etu et töissä tietäävät eism. eristysten kanssa touhutessa.

ei kuulosta reilulta, et vuorot olis rukattava kyllä, mut et voi olla rehellinen ja kertoa asiasta. Se on kyl huonompi juttu jos jotain sattuu, sit olet kyl vaatimassa. Eikä raskaana oleva ole mikään taakka, sekun ei ole sairaus.

ei ole taakka eikä sairaus, mutta luuletko että olisin senkään vertaa saanu töitä, jos olisin ensimmäisenä sanonu olevani raskaana...
toki olisin työnantajalle kertonut kun työtehtävä olisi varmistunut!! Ja tällä alalla ku nuita pitkiä sijaisuuksia on turha etes haaveilla!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

teetkö saikun vai lähihoitajan työtä? Onkohan tuo nyt tarpeeksi sinulle vaativaa?

ÄLÄ KUULE VIITI AUKOA PÄÄTÄS!!
oon sekä lähihoitaja että sairaanhoitaja... ja sh:n töitä haen!

Yhteistyössä