Ei ole kivaa kun painostetaan

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Minulla on tililläni 2000e . Ihan omia säästöjäni jota jäänyt aina jemmaan vähitellen tilistäni.
Miehelläni on tuo sama summa luottokortti velkaa.
Hänen velkoja,ei minun lanttiakaan.
Mieheni ja appivanhemmat jatkuvasti vaativat minun maksaa
velat pois.
Koska olemme aviopari , olkoot vain,mutta en maksa.
Kukaan tai mikään ei voi pakottaa.

mii
Minä kyllä maksaisin mutta meillä on niin vähän rahaa että ne on kaikki yhteisiä muutenkin, niin myös velat. Ymmärrän kyllä jos ovat jotain miehen omia ostoksia ja mies ei halua sitoutua mitenkään säästämiseen. En mäkään mein yhteisistä rahoista suostu osteleen jotain koneen osia tms. Paitsi jos itekin haluun jotain turhaketta:D

Rosa
Olen samaa miletä! Aivan oikein teet kun et maksa. Mies maksakoon omat luottokorttivelkansa. Miksi ne arvoisat appivanhemmat eivät maksa miehesi velkoja? Aivan yhtä hyvin itse voivat ne maksaa kun tilanteen tietävät ja ovat neuvomassa.

apsi
Ei meilläkään kumpikaan maksa toisen velkoja, paremminkin niin, että jos miehellä on 2000 velkaa, minä pidän rahoistani entistä paremman vaarin, jos tulee joku pakkotilanne, että niitä tarvitaan. Hätävarajemmaa ei tosiaan tyhjennetä, jos mies ei ole osannut pitää taloudestaan huolta. Yhteiset hankinnat on sitten tietty ihan eri juttu.

apsi
Lisään: Ei kannata maksaa senkään takia, ettei siippa opi semmoista tapaa, että sinä pelastat pulasta. Ei välttämättä jää yhteen kertaan että hän on rahaa vailla.

ap
Täällä ollaan samaa mieltä kanssani.
Mies turhuuksissaan käyttänyt luottoa,kun sitä on niin helppo käyttää , ja korttia vinguttaa.
Saldo on nyt täys,ei voi käyttää.
Ja jos nyt maksan ,käyttää sitä uskoakseni taas kun siellä tilaa.
Mutta en maksa,rahaa se kortti on ,ja mies saa itse sitä lyhentää.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
No mitä hittoa se yleensä sun appivanhemmille kuuluu??? Ja älä suostu painostukseen. Rahat on sun ja miehesi velaksi ostamat "turhakkeet" ovat hänen. Piste.
Sitä minäkin ihmettelen että mitä appivanhemmille asia kuuluu.
Ja en maksaisi miehen luottokorttivelkaa.
Ei tuo maksaisi minunkaan tuon suuruista velkaa.

vieras
Taitas olla viisainta kun appivanhemmat maksais, nehän ne on kasvattanu poikansa , moinen rahankäyttö voipi olla opittu kotoa. Varsinkin kun sinua painostavat maksamaan, en mä ehkä ulkoruokintaan heti pistäis, mutta keskustelun paikka olis. Pidä ittes naisena.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täällä ollaan samaa mieltä kanssani.
Mies turhuuksissaan käyttänyt luottoa,kun sitä on niin helppo käyttää , ja korttia vinguttaa.
Saldo on nyt täys,ei voi käyttää.
Ja jos nyt maksan ,käyttää sitä uskoakseni taas kun siellä tilaa.
Mutta en maksa,rahaa se kortti on ,ja mies saa itse sitä lyhentää.
Meillä kävi juuri näin, kun maksoin miehen luottokorttivelan. Niin sovittiin, että uutta velkaa hän ei tee, mutta kuinkas ollakkaan toisin kävi. Ja täysin turhaan tavaraan viilasi korttinsa taas tappiin. Sen koommin en ole hänen velkoja maksellut, vaan itse saa kyllä maksaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
No mitä hittoa se yleensä sun appivanhemmille kuuluu??? Ja älä suostu painostukseen. Rahat on sun ja miehesi velaksi ostamat "turhakkeet" ovat hänen. Piste.

Mieheni mennyt pyytää heiltä jos maksaisi hänen velkansa.Eivät suostuneet.
Niinpä he jatkuvasti sanovat jos nyt maksaisin kun aviopari ollaan,auttaisin häntä.
Niin tyhmä en ole.Olen joutunut jatkuvasti sanomaan miehelle luoton käytöstä.
Silti vaan käytti,kunnes tuli stoppi ja saldo täys

m
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Niinpä he jatkuvasti sanovat jos nyt maksaisin kun aviopari ollaan,auttaisin häntä.
Appivanhempasi ylittävät todellakin rajat tuollaisilla vaatimuksilla. Seuraavaksi sano heille, että he ovat lapselleen holtittoman rahankäytön opettaneet, joten hoitakoon homman nyt kuntoon, mikäli asia heitä vaivaa.

apsi
Miehesi taitaa olla niitä, jotka oppivat vasta kantapään kautta, ts. Siperia opettaa. Pidä vain pääsi kylmänä, muuten hän oppii vain, että hankalasta tilanteesta pääsee pois, kun vaan jaksaa mankua.

Yhteistyössä