ei ny mikään maailmaa kaatava asia mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori rouva

Vieras
että ku ottaa pattiin kaikki ehkäisyt.... mikään ei oo hyvä ja jotain olis kuitenkin pakko käyttää eikä avioliitossa viitsi selibaatissakaan elää eikä sterilisaatiokaan oo ajakohtaista vielä kymmeneen vuoteen jos edes silloinkaan. hyvällä tuurilla minäkin saan "mummelitaudin" 40vuotiaana. ja ennen sitä en minä ainakaan vois 100% varmuudella sanoa ettei enää ikään lapsia lisää.

Yhdistelmä valmisteet ei käy veritulppariski mahdollisuuden olemassa olon takia ja kuitenkin hieman epäselväks onko mulla vai eikö ole. niin ja aurallista migreeniäkin epäillään joten ei tuu kauppoja tässä.

Minipillerit cerazette vuotaa vuotaa vuotaa joten ei sopinu...

Kuparikierukka ei käy runsaitten ja kipeiden kuukautisten takia...

hormonikierukka ja kapseli liian kalliit otettavaksi ihan vaan 1-2vuodeksi....

kondomi tappaa mun limakalvot..liukkari ei auta...

[QUOTE="juupajuu";22366207]No mä ottaisin sen hormonikierukan tai ne kapselit ihan sama mitä maksaa. Ei ehkäisy Suomessa voi olla rahasta kiinni?[/QUOTE]

ei mulla opiskelijana ole kauheasti rahaa....

Itse olen kironnut samaa, kun aikoinaan oli vaikea löytää sopivaa ehkäisyä. Miten muka miehille ei voida keksiä mitään ehkäisyä, pakkoko naisten on kärsiä aina esim. sivuoireista?

Kai sun miehelläkin jotain tuloja on?

Oikeasti puhut vuodesta tai korkeintaan kahdesta ja sitten tarkoitus hankkia lapsia? Sinuna käyttäisin sit vaikka kortsua vuoden verran. Ei tietenkään ole yhtä kivaa kuin ilman, mutta pärjää sillain vuoden. Sen jälkeen voi varmaan jättää ehkäisyn jo pois.

Tai vaikka ihan vaan "varmoja päiviä" käyttäisitte, jos vakituisessa parisuhteessa olette ja tarkoitus on lapsia kuitenkin hankkia noinkin pian. Vuosi menee hujauksessa. Onko teillä muuten jo lapsia ennestään?

[QUOTE="vieras";22366356]Oikeasti puhut vuodesta tai korkeintaan kahdesta ja sitten tarkoitus hankkia lapsia? Sinuna käyttäisin sit vaikka kortsua vuoden verran. Ei tietenkään ole yhtä kivaa kuin ilman, mutta pärjää sillain vuoden. Sen jälkeen voi varmaan jättää ehkäisyn jo pois.

Tai vaikka ihan vaan "varmoja päiviä" käyttäisitte, jos vakituisessa parisuhteessa olette ja tarkoitus on lapsia kuitenkin hankkia noinkin pian. Vuosi menee hujauksessa. Onko teillä muuten jo lapsia ennestään?[/QUOTE]

noin suurinpiirtein 1-2v ja sitten saa tulla lapsi... meillä jo 2 lasta. ns "varmoihin päiviin" olen jonkun verran tutustunut...

"varmat päivät" oli meilläkin menestyksekkäästi käytössä lähes 13 vuotta, nyt tuossa lattialla viilettää puoltoistavuotias kaveri kun ne varmat päivät vissiin minun kohdalta kului loppuun :)

Ei voi sitten mitään muuta kuin, pitää ne kintut ristissä jos kerran se kierukka on liian kallis.

p.s tulet kauhistumaan sitä raha summaa joka uppoaa tenaviin vuosien varrella... Joten tuo pikkasen päälle 100 euroa on aikas vähän kertamaksuna 2 vuodesta.